Один голос Партії регіонів коштував 10 доларів, а Королевській - 100

    • Артем Біденко
      Виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами України
    • 29 Жовтня, 2012, 17:26
    • Розсилка

    Спираючись на результат виборів, можна сказати, що найбільш раціонально кошти витратили Комуністична партія і партія «Свобода», які отримали досить близькі результати з тим самим опозиціонером Кличком.

    Спираючись на результат виборів, можна сказати, що найбільш раціонально кошти витратили Комуністична партія і партія «Свобода», які отримали досить близькі результати з тим самим опозиціонером Кличком. Навіть, якщо це втричі менше ніж результати Партії регіонів. Однак регіонали витратили значно більше, ніж всі перелічені конкуренти.

    Партія влади стоїть на першому місці за витратами. Вона, за різними підрахунками, витратила до 500 мільйонів доларів на виборчу компанію. Це є експертний підрахунок, оцінка кампанії, задіяних засобів, зусиль, ресурсів, людей.

    Частина цих грошей могла не фігурувати в грошовому вимірі, це могли бути якісь бартерні схеми або перетягування з одної кишені в іншу, бо влада завжди має можливості зекономити на розміщенні реклами чи агітації.

    Про Партію регіонів можна сказати, що це була атомна бомба, яка вбила все, що було і цей їх результат виправданий.

    Найближчим конкурентом для регіоналів за витратами є партія «Україна вперед», яка витратила десь 150 мільйонів доларів. Однозначно, це сила, яка найбільш неефективно витратила гроші. Варто врахувати те, ще в травні різні експерти, в тому числі я, говорили про те, що партії «Україна вперед» треба змінити комунікацію, зовнішній вигляд своєї реклами, запустити інші види агітації, але ніхто не прислухався. Це не тільки найбільш бездарно проведена кампанія за останні роки, але й найбільш нерозумна, неуважна партія, яка продовжила робити помилки попри все.

    Якщо говорити про «Свободу» і комуністів, то це однозначно не більше 50-60 мільйонів гривень на виборчу кампанію, хоча в «Свободи» може й менше, до 40 мільйонів гривень. Знаю, що в місяць свободівці витрачали по 3 мільйони гривень на зовнішню рекламу і значно менше на телевізійну і пресу. Ці витрати абсолютно не співмірні з лідерами гонки і однозначно – це найбільш ефективні кампанії.

    Комуністи провели дуже ефективну рекламну кампанію, плюс агітаційні тури. «Свобода» ж менше витратила грошей на політичну рекламу, проте більше на грамотну агітацію, на роботу з своїми виборцями в пресі або на радіо. Плюс цих двох партій в тому, що вони дуже добре проагітували свою цільову аудиторію, працювали тільки з нею, не витрачали даремно кошти на тих виборців, які за них не будуть голосувати.

    Дуже приблизно і дуже умовно можу сказати, що для Партії регіонів вартість голосу склала 80 гривень. Для партії Ляшка, яка мала результат співмірний з результатом Королевської або «Нашою Україною», це десь 25 гривень. Якщо говорити про Наталю Королевську, то голос для її політичної сили коштував до 100 доларів, чи навіть більше.

    Думки авторів рубрики «Думки вголос» не завжди співпадають з позицією редакції «Главкома»
    Комментарі ()
    1000 символів залишилось
    ПОПУЛЯРНІ АВТОРИ
    Віталій Бала
    Віталій Бала

    Політолог

    Денис Казанський
    Денис Казанський

    Журналіст

    Станіслав Груздєв
    Станіслав Груздєв

    Фотокореспондент «Главкома»

    Ігор Ляшенко
    Ігор Ляшенко

    Видавець

    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ