Тарас Чорновіл Журналіст, політичний діяч

Ситуація із Ryanair. Є ознаки змови

Кажуть, що я занадто часто описую позитивні новини. Зараз трошки це підкорегую.

Мова йде про опосередковані ознаки змови проти ірландського лоукостера та проти позиції Уряду щодо заходження в Україну дешевих перевізників. Тут з одного боку видно явні інтереси МАУ Коломойського, а з іншого боку очільника Міжнародного аеропорту Бориспіль Рябікіна. При цьому дивно виглядає позиція міністра інфраструктури Омеляна чи, точніше, відсутність належної позиції.

Рябікіна пригадую ще як нардепа. Тоді він більше переймався своїм бізнесом і власними амбіціями. Раптом пану депутату захотілося стати містером дипломатом – включив усі фактори впливу й був призначений послом у Данії. Нічого там не досягнув, покинув, вернувся й став шукати собі нове застосування. Зумів перемогти на конкурсі й пробитися на посаду керівника Борисполя. Але очолив міжнародний аеропорт уже після підписання меморандуму з лоукостером. Він мав приймати економічні, а не політичні рішення, виходити з того, що невигідні для держпідприємства умови є частиною великого соціального проекту доступності міжнародних перевезень для українських громадян, а не прибутковим рішенням для одного з держпідприємств. Багато міст світу зі своїх місцевих бюджетів навіть доплачують лоукостерам за те, що ті масово завозять до них туристів. У нас на себе цю місію взяла держава, фактично йдучи на невигідні для себе фінансові умови, але на користь для громадян. Зараз один із директорів вирішив «підкорегувати» державну політику. Не виключаю тут імовірності явної змови з МАУ.

А ще пару фраз про позицію міністра. Колись він заходив до уряду з іміджем молодого реформатора. Перший надлом відбувся уже під час його конфлікту з головою Укрзалізниці. Тоді Прем’єр розрулив ситуацію в ручному режимі, вивівши Укрзалізницю з-під контролю міністерства. Нинішня скандальна ситуація діаметрально протилежна. Керівник держпідприємства руйнує тривале напрацювання щодо заходу в Україну дешевих авіаперевізників, перекреслює всі результати переговорів, у тому числі й самого Омеляна, а міністр не реагує, хоча подія матиме вкрай скандальні наслідки. Щоправда, всі шишки традиційно посиплються не на нього, а на Гройсмана і Порошенка...

На жаль, самі переговори з ірландцями міністр вів доволі дивно: спершу з помпою привіз керівників компанії, представив подію як доконаний факт, а лише після цього почалися переговори з аеропортами та різні торги. Так вийшло, що ніби всі лаври отримав саме Омелян, а зараз, коли зі скандалом вхід перевізника зривається, він ніби крізь землю провалився. Жодних дій щодо реформування авіаційної галузі України не проводилося, перегляд фінансового плану того ж Борисполя не здійснювався...

Натомість з Ryanair міністр Омелян підписав дійсно дуже жорсткий для України меморандум, який передбачає надмірну нерівність порівняно з тим же Візейр. Очевидно, що торгуватися треба було тоді, ще до підписання, а не зараз, коли зрив готового плану входження на ринок перевізника вдарить уже по іміджу країни та інтересах пасажирів. Читайте більше тут: http://zik.ua/news/2017/07/11/sytuatsiya_iz_ryanair_ye_oznaky_zmovy_1130239

Думки авторів рубрики «Думки вголос» не завжди збігаються з позицією редакції «Главкома». Відповідальність за матеріали в розділі «Думки вголос» несуть автори текстів

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: