Німецький автобусний гігант Flixbus виходить на ринок українських перевезень

Німецький автобусний гігант Flixbus виходить на ринок українських перевезень
Чеська компанія Umbrella приїздитиме до України на звичних для німців зелених автобусах Flixbus

Безвізовий режим з ЄС підвищує інтерес міжнародних перевізників до України. Прискорити вихід на український ринок вирішила, зокрема, німецька компанія Flixbus

Поки Україна марно чекає на прихід нових великих авіакомпаній-лоукостерів, зрушення відбуваються на ринку автобусних перевезень. Німецький автобусний гігант Flixbus у вівторок, 25 липня, заявив про початок регулярних рейсів до чотирьох українських міст. Перший автобус вирушає в рейс із Праги в Україну в четвер, 27 липня.

Компанія Flixbus працює на ринку перевезень з 2013 року і за час роботи встигла поглинути кілька інших великих перевізників, зокрема, Megabus, Postbus та австрійська HELLÖ. За даними Welt, Flixbus контролює 87% ринку автобусних перевезень у Німеччині. Компанія здійснює 200 тисяч щоденних рейсiв у 1 200 міст в 24 країнах. Відтепер серед її напрямків будуть також Львів, Рівне, Житомир та Київ.

Орієнтація на регіональні перевезення

Flixbus планувала вийти на український ринок іще до того, як безвізовий режим Україна - ЄС набув чинності, однак «безвіз» теж зіграв свою роль, розповідає Ніколай Войтюк, віце-президент Flixbus по Східній Європі у ексклюзивному коментарі DW. «Ми в будь-якому разі планували долучити Україну до нашої європейської мережі. Рішення їхати в Україну не стосувалося безвізового режиму для українських громадян. Однак у нинішній ситуації ми прагнули зробити це якомога швидше», - розповів Войтюк.

Перевезення до та з України здійснюватимуть партнери Flixbus - чеська компанія Umbrella. Це типово для роботи Flixbus, адже компанія співпрацює з понад 250 регіональними партнерами-перевізниками, які мають спільну систему продажу квитків і спільний бренд.

Войтюк також пояснив, чому серед запропонованих на даний момент напрямків немає прямого сполучення українських міст з Німеччиною. Flixbus ставив за мету передовсім долучити ключові українські міста до загальноєвропейської мережі. Водночас Войтюк наголосив, що Flixbus не стане обмежуватися наявною сіткою рейсів: «Ми дивимося, які міста будуть підходящі для долучення до нашої мережі. Наступного року ми плануємо розширення і під'єднаємо більше, ніж чотири міста, які є зараз».

Конкуренція уже висока

Flixbus - не перша компанія з ЄС, яка зацікавилася українським ринком. З жовтня 2016 року польський перевізник Polskibus, який послуговується партнерством іншої польської компанії Ideal Travel, здійснює рейси до семи міст: Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Тернопіль, Вінницю, Хмельницький та Херсон. Квиток з Кракова до Львова коштує приблизно 20 євро. До Вроцлава - 25 євро. А от до Праги Polskibus не їздить з України.

У більшості українських перевізників квитки зі Львова до Вроцлава коштують трошки дешевше - 500-600 гривень (близько 20 євро). Зі Львова до Кракова - до 15 євро. З Києва до Кракова - близько 600-700 гривень (20-25 євро). З Києва до Праги можна доїхати на автобусах українських компаній за 1200-1600 гривень (40-55 євро).

Ціни на рівні конкурентів

Ціни Flixbus є співмірними з цінами конкурентів. Для порівняння, квиток до Праги на сайті німецької компанії компанії коштує близько 730 гривень (25 євро). До Вроцлава - 560 (менше 20 євро), до Кракова - 580 гривень (20 євро).

Колишній заступник Міністра інфраструктури України Олександр Кава має оптимістичні, але стримані очікування від приходу нового перевізника. «Зараз і так конкуренція на ринку доволі велика, але вихід компанії, яка працює під брендом Flixbus - однозначно плюс, оскільки чим більше перевізників у нас будуть працювати, тим більша буде конкуренція, тим нижчими будуть ціни, - пояснює експерт. Після лібералізації візового режиму між Україною та ЄС попит на перевезення збільшиться, прогнозує експерт.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: