Кравцов закликав виробників продукції для будівництва колії активно брати участь у тендерах «Укрзалізниці»

Кравцов закликав виробників продукції для будівництва колії активно брати участь у тендерах «Укрзалізниці»
Євген Кравцов

Керівник «Укрзалізниці» запропонував розглянути можливість укладання довгострокових контрактів із виробниками продукції

Публічне акціонерне товариство «Укрзалізниця» працює над вдосконаленням тендерної документації та скороченням термінів розрахунків за поставлену продукцію, а також «розглядає можливість перегляду розміру гарантійного забезпечення торгів».  Про це Євген Кравцов заявив під час наради з виробниками продукції для верхньої будови колії та представниками Служби безпеки України (СБУ) та Національного антикорупційного бюро (НАБУ), повідомляє прес-служба держкомпанії.

Керівник «Укрзалізниці» закликав виробників продукції для будівництва колії активно брати участь у тендерах, які оголошує компанія. Він наголосив, що «наразі компанія опинилася в ситуації, коли вона не може в повному обсязі ремонтувати існуючі колії та будувати нові». За словами Євгена Кравцова, це пов’язано з тим, що у тендерах із закупівлі продукції для залізничної інфраструктури, які проводить «Укрзалізниця», беруть участь не самі виробники, а посередники, які «виходять на торги з цінами, майже удвічі вищими за реальну вартість продукції самих виробників».

«Також ситуацію ускладнює й те, що компанії — так звані прокладки — блокують торги через скарги до АМКУ (Антимонопольний комітет України. — Ред.) та затягують терміни їх проведення, тим самим і постачання. Це може негативно впливати на безпеку руху та операційну діяльність перевізника», — йдеться у повідомленні «УЗ».

Євген Кравцов наголосив на необхідності впровадження «механізму, за яким можна задовольнити інтереси українських виробників і забезпечити «Укрзалізниці» стабільні постачання продукції за справедливими цінами». «Ми розглядаємо можливість укладання прямих договорів за переговорною процедурою з використанням ProZorro, а також застосовуватимемо спеціальні процедури закупівель, якщо це дозволяє законодавство. Для нас важливі обґрунтована, не завищена ціна продукції та її бездоганна якість — це ті критерії, які є визначальними», — зазначив він.

Крім того, йдеться про те, що керівник державної компанії в ході наради запропонував розглянути можливість укладання довгострокових контрактів із виробниками продукції. За інформацією прес-служби «УЗ», правоохоронці підтримали ініціативи «Укрзалізниці» стосовно цього питання. «Також в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» закликав представників правоохоронних органів перевірити можливість змови учасників торгів», — говориться в повідомленні компанії.

В ході наради залізничники наголосили, що «очікують від Мінекономрозвитку розробки порядку укладання рамкових договорів, які могли б стати ефективним інструментом для прямої співпраці з виробниками».

Згідно із довідкою компанії, наразі «Укрзалізниця» забезпечена матеріалами для верхньої будови колії (рейки, скріплення, стрілочні переводи, підкладки, накладки та ін.) лише на 18% від річної потреби. «Це не дозволяє ремонтувати залізничну мережу у запланованих обсягах та відповідно до визначених термінів. До того ж, у холодну пору року колійні роботи не ведуться, що загострює необхідність вчасного постачання матеріалів та запчастин для залізничної інфраструктури», — підкреслили в «УЗ».

Варто додати, що ПАТ «Укрзалізниця» — не єдина компанія, яка нарікає на діючу систему закупівель.

Нагадаємо, на початку 2015 року в Україні в якості пілотного проекту почала працювати система публічних закупівель ProZorro, а вже на початку 2016-го президент України Петро Порошенко підписав закон «Про державні закупівлі», який передбачає введення електронної системи для всіх державних закупівель товарів і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, а для робіт — дорівнює або перевищує 1,5 млн грн.

З серпня 2016 року система ProZorro стала обов'язковою до використання по всій України. Втім, попри те, що основне завдання системи — це забезпечення прозорості публічних закупівель, невдовзі знайшлася низка лазівок, через які в тендерних закупівлях, як і раніше, до появи ProZorro, стали можливими різного роду корупційні схеми.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: