Дешеві авіаподорожі. Чи варто вірити обіцянкам чиновників про прихід в Україну лоукостів?

Дешеві авіаподорожі. Чи варто вірити обіцянкам чиновників про прихід в Україну лоукостів?

Wizz Air в Україні

В уряді обцяють: до кінця 2016-го року в країну повернуться бюджетні авіакомпанії, яких «втекли» через війну і кризу

Небо Європейського союзу для України відкривається поступово. Днями уряд країни домовився про вільне авіасполучення з Литвою. Балтійська країна стала третьою, хто прибрав для українців повітряні перешкоди. Ще навесні те ж саме зробили Польща та Італія.

У Міністерстві інфраструктури запевняють: успіхами «авіаційної» дипломатії справа не обмежиться. І до кінця 2016-го року в Україну повернуться бюджетні авіакомпанії, яких змусили «втекти» з країни війна й економічна криза.

Глава міністерства Володимир Омелян не сказав, які саме авіакомпанії планують повернутися. Натомість директор аеропорту «Львів» Тетяна Романовська вже пообіцяла, що з 2017-го року її підприємство буде обслуговувати таких перевізників, як Czech Airlines, AirBaltic, Белавіа і WizzAir. Усі ці компанії колись літали до Львова й тепер повертаються. Головна ж новина, яку озвучила нещодавно пані Романовська, - наступного року возити пасажирів до Львова почне найбільший лоукостер Європи Ryanair.

Повернення в Україну вже підтвердила WizzAir (компанія досі здійснювала рейси з України, але навесні минулого року заявила, що закриває свою юорсобу в Україні). Компанія вже почала продаж квитків з Києва до Вроцлава. Польоти в Польщу з «Жулян» стартують в листопаді. Найдешевший квиток – 549 гривен. Однак найближча дата, коли можна так дешево полетіти, – 31 січня 2017 року. До кінця ж цього року найнижча стандартна ціна квитка – 1 109 гривень.

Масового падіння цін не буде

А ось експерти оптимізму чиновників не поділяють. На їхню думку, на шляху «повітряного» зближення українців з Європою є серйозні перешкоди. І поки їх не буде усунено, «відкритим» небо країн Євросоюзу залишиться лише на папері.

Директор Friendly Avia Support Олександр Ланецький упевнений: підписання «відкритого неба» з Литвою, Польщею та Італією - це, мабуть, найкраще, що зараз може робити уряд України. За його словами, є ще з десяток країн Європи, з якими можуть бути підписані такі угоди. «Політика лібералізації повітряного простору з ЄС вже дає перші результати. Запущено новий рейс із Києва до Гданська і з Вінниці до Варшави. У серпні почнуться польоти з Вільнюса до Львова », - зазначає Ланецький.

На думку експерта, головний позитив для України від запуску нових міжнародних сполучень - можливість залучити іноземних туристів, які будуть тут витрачати гроші.

«А ось чекати, що в країну прийдуть європейські компанії, які продаватимуть квитки за низькими цінами, не варто. Ринок, де перельоти недоступні 95% населення, авіаперевізникам нецікавий», - упевнений Ланецький.

Із ним солідарний Олександр Кава, глава транспортного напрямку BRDO. За його підрахунками, навіть до війни на Донбасі і анексії Криму регулярно авіаційним транспортом користувався лише 1% українців. «Зараз цей показник ще нижчий», - упевнений Кава.

Обидва експерти переконані в тому, що поки добробут українців не виросте, на масовий прихід великих лоукостерів до України розраховувати не варто. Більш того, спікери, опитані «Главкомом», сумніваються, що і Ryanair, обіцяний директором аеропорту «Львів», дасть остаточну згоду на польоти в Україну. Принаймні, поки що компанія не підтвердила запуск хоча б одного рейсу з українських аеропортів.

Небо залишається закритим

Незважаючи на те, що Україна досягла «повітряного» прогресу з деякими країнами Європейського союзу, загалом у небі ЄС для нас ще діє маса обмежень. «Найбільш цікаві для України ринки - Німеччина, Франція та Велика Британія - залишаються закритими. Ці країни захищають своїх авіаперевізників. Тому для нас небо відкривати не поспішають», - зазначає Олександр Кава.

Експерти впевнені: провідні країни Євросоюзу не особливо прагнуть спрощувати «повітряні» стосунки з Україною, тому що обстоюють інтереси своїх найбільших авіаперевізників, таких як Lufthansa, KLM і Air France.

Лібералізація ж ринку авіаперевезень із Литвою, Італією та Польщею не приведе до якихось суттєвих змін, як для бізнесу, так і для пасажирів. «З Італією в нас і так давно фактично «відкрите небо». І всі авіакомпанії, які хотіли, давно літають. Польща знаходиться дуже близько. Тому в сполученні з цією країною авіаперевезення не відіграють вирішальної ролі. А Литва - маленький ринок. Населення країни - менше ніж в Києві», - підкреслює Кава.

Важливою перешкодою для українців на шляху до Європи залишаються й візи, які теж поки що незрозуміло коли скасують. Як повідомляв «Главком», візовий режим з Україною обіцяли скасувати до кінця 2016 року. За словами єврокомісара з питань розширення і європейської політики сусідства Йоганнеса Хана, Євросоюз може ухвалити остаточне рішення щодо введення безвізового режиму з Україною вже восени. «Сподіваємося, що ми зможемо ухвалити наше рішення найпізніше в жовтні», - підкреслив комісар на одній із зустрічей з українськими журналістами.

Але ЄС вже не раз переносив подібні рішення. І не факт, що на цей раз не відбудеться те ж саме.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: