Хто і навіщо «зливає» персональні дані переселенців?

Хто і навіщо «зливає»  персональні дані переселенців?
Фото з відкритих джерел

Порушення державою законодавства про захист персональних даних поховає перспективу безвізового режиму України з ЄС. Передача персональних даних внутрішньо переміщених осіб третій стороні призводить до загрози їхньому майну та психологічному тиску людей. Про це розповіли народні депутати, правозахисники та ВПО під час прес-конференції в прес-центрі Главкома.

На підставі договору з Державним підприємством «Головний проектно-виробничий і сервісний центр комп'ютерних фінансових технологій» (Головфінтех) Міністерства фінансів України колекторська компанія ТОВ «Дельта М Юкрейн» отримала базу персональних даних громадян України. відповідний договір підписано за результатами довх виграних тендерів на проведення телефонної та фізичної верифікації (999 999 та 987 000 грн відповідно).

Рішення про передачу персональних даних громадян України приватній компанії, яка займається колекторською діяльністю, підриває довіру до системи верифікації соціальних виплат. При цьому відповідна верифікація дійсно актуальна для держави. 

На думку учасників прес-конференції, Мінфін та його державне підприємство «Головфінтех» зухвало порушили законодавство України, стандарти захисту персональних даних та знехтували правами людини на приватне життя. «У нас є міжнародні зобов'язання щодо наведення ладу у захисті персональних даних. Цим питанням згідно покладених функцій займається Офіс Уповноваженого з прав людини. Єврокомісія підтвердила, що Офіс омбудсмана все виконав. Але Мінфін порушив вітчизняне законодавство. А я хотів би нагадати, що однією з умов безвізового режиму захист персональних даних», - каже Михайло Чаплига, представник Уповноваженого ВРУ з прав людини.

Григорій Немиря, Голова Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, зазначає, що за таких обставин є загрози життю і майну ВПО. окрім того він стурбований систематичною дискримінацією щодо переселенців. «До сих пір Кабмін не скасував дискримінаційні підзаконні акти, які існують всупереч Конституції України, а саме йдеться про постанови №505, №637, №365», - зазначає Немиря.

«Як засвідчують зверенння громадян на «гарячу лінію» (050 477 0 800), будь-яка особа, яка дзвонить до кол-центру «Дельта М Юкрейн», може  фактично безперешкодно отримати персональну інформацію щодо іншого громадянина, маючи його номер телефону. Тому крім самого факту неналежного використання державним органом персональних даних громадян є підстави вважати, що ці дані неналежно захищені і можуть використовуватися не за призначенням», - розповідає Олександр Клюжев, аналітик ГО «ОПОРА». 

«Залучення компаній з управління заборгованостями до виконання державних функцій потенційно створює умови для психологічного насильства щодо громадян, враховуючи специфіку методів роботи колекторських компаній. Зокрема, на гарячу лінію надійшло звернення жінки, яка повідомляла про те, що після її відмови спілкуватися з невідомими особоами, оператори кол-центру дзвонили їй вісім разів протягом доби з різних номерів телефону, застосовуючи методи психолоігчного тиску», розповідає  Тетяна Дурнєва, виконавчий директор Громадського холдингу «Група впливу», консультант з питань ВПО Інституту суспільно-економічних досліджень.

Пропонуємо також переглянути запис прес-конференції за участі Григорія Немирі, Голова Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, Тетяни Дурнєвої, виконавчий директор Громадського холдингу «Група впливу», консультант з питань ВПО Інституту суспільно-економічних досліджень, Михайла Чаплиги, представник Уповноваженого ВРУ з прав людини, Олександра Клюжева, аналітик ГО «ОПОРА».

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: