«Українське небо. «Раяни». Реформа галузі»

    • Прес-конференція
    • 14 Липня, 11:00
    • Учасники: Володимир Омелян, Тетяна Романовська
    • Розсилка

    Пасажирський збір 7,5 доларів для «Раяни» є однаковою для всіх компаній, які запускатимуть нові рейси по нових маршрутах. Для старих маршрутів є інші ставки. Про це розказав міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час прес-конференції в прес-центрі Главкома

    «Пасажирський збір 7,5 доларів для «Раяни» є однаковою для всіх компаній, які запускатимуть нові рейси по нових маршрутах. Цією ставкою може скористатися як компанія «МАУ», компанія «Люфтганза», так і компанія «Раяни». Є інші ставки для старих маршрутів. Адже для нового маршруту треба зробити інвестиції, вкласти кошти, треба створити пасажиропотік. А на старому маршруті в тебе вже все готово. Всі інші тарифи і збори є однаковими для всіх авіакомпаній, немає жодних виключень», - говорить міністр.

    Він також наполягає на розконсервації терміналу  F.

    «Там ми створюємо абсолютно прості умови – пасажир зайшов і одразу пішов до літака, не треба там супер пропозицій, це лоукостова ніша. Якщо хтось хоче мати кращі умови, то для цього працює термінал D. Це нормальна модель для аеропорта. «Раяни» літають в усі ключові аеропорти Європи – Бухарест, Будапешт, Прага, балтійські держави, в ключовий аеропорт Франкфурту, і лише Україна є якимось виключенням», - продовжує Омелян.

    Міністр зауважує,щоб уникнути будь-який інсинуацій, що держава одним компаніям допомагає, а іншим ні, було створено абсолютно однакові тарифи для всіх.

    «Вони прозорі і опубліковані на сайті міністерства, і вони повинні бути відображені в публічній оферті аеропорту «Бориспіль». Можливо, ви не знаєте, але окремі авіаційні збори аеропорту «Бориспіль» мають рентабельність 700-800%. Коли ми говримо про те, наскільки справедливо платити завищені авіаційні збори, то це теж питання до усіх нас. Що хоче кожен з українців – літати дорого і мати одну деревну компанію, яка генерує прибуток чи літати дешево усім і мати ефективну державну компанію? Вибір є дуже простим: або ми створюємо ринок, або ми граємо на руку комусь одному. Я вважаю, що ми маємо створити ринок. «Раяни» не є комфортним переговірником , але є мета домовитися. І досвід аеропорту «Львів» є позитивним.  Якщо стоїть питання, щоб будь-якою ціною не пустити цього іноземного лоукостера, то я такі речі толерувати не буду», - пригрозив Омелян.

    Він також зазначає, що є багато спекуляцій навколо того, скільки аеропорт буде втрачати чи заробляти, і запевняє, що перші розрахунки аеропорту «Бриспіль» свідчили, що це буде прибутково.

    «Існує спекуляція про можливі фінансові втрати аеропорту «Бориспіль». Вони нічим не підтверджені. Будуються виключно на припущеннях, які зробили колишні менеджери компанії «МАУ» та «Аеросвіт». З такою самою вірогідністю я можу стверджувати, що компанія «МАУ» буде мати таку саму долю , яку спіткав «Приватбанк». Як ви знаєте власники пов’язані. Але я ж цього не роблю. Я зараз не говорю в яку суму обходиться авіакомпанія «МАУ» державному бюджету, це не сотня гривень. Я говорю про те. В нас на ринку має бути вільна конкуренція. А отже якісний продукт для громадян. Будь ласка, доведіть , що без державних додатній, без державних всіляких пільг, без приватний міністрів, без приватних керівників державних структур ви можете конкурувати і перемагати. Цьому держава вам буде абсолютно сприяти», - резюмував міністр.

    Омелян пояснив, чому «Раяни» не домовилися з аеропортом «Київ» (Жуляни)

    Аеропорт «Київ» знаходиться в комунально-приватній власності.

    «Їхнє рішення таке було, яке було прийнято. У них була своя аргументація, що їхній пасажиропотік, який можливий в цьому аеропорту,  дорівнює чотирьом мільйонам пасажирів на рік. Тому їм вигідно заробляти максимальну маржу, розуміючи, що в них є стеля в чотири мільйони пасажирів. Пропускна здатність пасажиропотоку аеропорту «Бориспіль» запланована в 30 мільйонів пасажирів. Отже, можна рости і розвиватися», - зазначає Омелян.

    Міністр також озвучив неформальне пояснення ситуації щодо провалу підписання контркту між аеропортом «Київ» та ірландським лоукостом.

    « Є неформальне пояснення цієї ситуації. Але мені знову будуть закидати, що я когось звинувачую. Тому я утримаюсь від коментарів. Хоча на мої глибокі переконання, не може бути ситуація, коли всі кажуть, що домовлено, представники компанії «Раяни» прилітають на підписання контракту і на прес-конференцію, а в ніч перед прес-конференцією аеропорт «Київ» піднімає ставки у півтора рази. Певно, це просто збіг. Можливо, вони саме в ніч перед прес-конференцією зрозуміло, що буде все невигідно. Я допускаю такий варіант», - іронізує міністр.

    Омелян говорить, що в Україні є лише дві злітні смуги в гарному стані

    В Україні лише є дві злітні смуги в гарному стані. Всі інші підлягають ремонту.

    «І на сьогодні це величезний виклик, і державне завдання. Термінали можна будувати за недержавний кошт. Насправді термінал може бути і у вигляді палатки на перших етапах, тут немає великої трагедії для внутрішніх перевезень, то питання злітних смуг та авіаційної безпеки дуже серйозне», - говорить Омелян.

    За його словами, необхідно щонайменше 3 млрд грн., щоб відновити злітні смуги національних аеропортів, а їх більше десяти. Необхідне також додаткове фінансування на одеське летовище, це десь 2-3 млрд грн., щоб збудувати нову смугу або відремонтувати ту, яка є. Це гроші, які мають бути з державного бюджету. Поки що їх так і не було отримало ні в 2016, ні в 2017 роках.

    Окрім того, міністр зазначає, щозараз йде дуже гарно синергія державно-приватного партнерства. «Багато міст розуміє, що розвиток авіації є, але державних грошей на модернізацію немає. Тому вкладаються муніципальні кошти. Таким шляхом пішов Житомир. Там також залучені і приватні кошти. Таким же самим шляхом планує йти і Миколаїв та інші міста», - резюмував Омелян.

    Директорка аеропорту «Львів» розвіяла міф, що авіакомпанія «Раяни» має кращі умови, аніж «МАУ»

    Аеропорт Львів проводив переговори з «Раяни» дуже довго.

    «Особисто я проводила з ними переговори більше, ніж півроку. Процес переговорів був надзвичайно тяжким але сталося чудо, що нарешті через переконання, узгодження, авіакомпанія «Раяни» прийняла наші умови, тобто ми підписали угоду. Угода не суперечить українському законодавству, ми погодили з ними конкурентну ціну і надання максимальних знижок, умови приросту від перевезень», - говорить Романовська.

    «Раяни» є найбільш потужним перевізником Європи. Вони здійснюють перевезення у 200 аеропортів Європи.

    «Звичайно, такі авіакомпанії, які є традиційними, як «Люфтганза», «австрійські авіалінії» так само мали виклики при вході лоукостів на європейський ринок. Але тим не менше всі працюють і літають. Для мене було великим щастям з0робити таку можливість громадянам України, щоб ціни були доступні на авіаперевезення. З першого дня переговорів «Раяни» оголосили нам про сім напрямків і 16 рейсів в тиждень, тобто для нас це була вигода», - продовжує директорка аеропорту.

    Вона запевняє, що ціни, за якими було погоджено  угоду з «Раяни» є однаковими для всіх авіакомпаній, що працюють в аеропорті. «Знижки, які надаються авіакомпанії «Раяни» є опублікованими і ними можуть користуватися всі компанії без винятку. Ми проводили переговори з 2раянами» , паралельно вели переговори з МАУ і казали їм, що ми ведемо з ірландцями переговори. Рік тому ми підписали з «МАУ» нову угоду і дали їм дуже великі знижки, які дозволено законом, тобто «МАУ» протягом року вже має шанси розвивати існуючі рейси та відкривати нові рейси. Вони відкрили Вільнюс, вони збільшили кількість рейсів на Київ. Ми чекаємо нових маршрутів, тобто абсолютно рівні умови для всіх. Міф, що ми щось даємо більше для «Раяни», а іншим не даємо, треба розвіювати», - резюмувала Романовська.

    Пропонуємо також переглянути запис прес-конференції




    Коментарі ()
    1000 символів залишилось
    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ