Свіжі рейтинги: Зеленський обігнав Порошенка?

ВИБОРИ-2019
Свіжі рейтинги: Зеленський обігнав Порошенка?

Віртуальна партія «Слуга народу», за даними соціологів, вже наздогнала і Опозиційний блок, і політичну силу Гриценка

Згідно з результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг»,  лідером президентського рейтингу станом на кінець червня залишається Юлія Тимошенко, за яку готові проголосувати 16% тих, хто візьме участь у голосуванні та вже визначився із вибором. За Анатолія Гриценка готові віддати свої голоси 11,7%, Юрія Бойка – 10,5%, Володимира Зеленського – 9,3%, Святослава Вакарчука, Олега Ляшка, Петра Порошенка – по 8,6%, Вадима Рабіновича – 7,6%, Андрія Садового – 3,4%, Олега Тягнибока – 2,8%, Валентина Наливайченка – 2,0%, Романа Безсмертного – 1,4%, Сергія Таруту – 1,1%, Арсенія Яценюка – 1,1%.

У рейтингу «другого вибору» лідерські позиції займають Анатолій Гриценко, за якого, як альтернативу основному фаворитові, готові віддати свої голоси 7,5% виборців, Володимир Зеленський (6,3%), Святослав Вакарчук (6,0%), Вадим Рабінович (5,7%), Юлія Тимошенко (5,3%).

Антирейтинг надалі очолює Петро Порошенко: майже 52% респондентів не проголосували б за нього у жодному випадку. За Арсенія Яценюка не голосували б 30%, Олега Ляшка – 23,8%, Юрія Бойка – 23%, Юлію Тимошенко – 20,8%, Вадима Рабіновича – 16,0%, Олега Тягнибока – 14,7%.

Партійний рейтинг очолює «Батьківщина», яку готові підтримати 17% тих, хто має намір прийти на вибори і визначився. Другу позицію поділяють Опозиційний блок, Громадянська позиція та партія «Слуга народу», за які готові проголосувати близько 10,5%. За партію «За життя» мають намір віддати голоси – 9,6%, Радикальну партію – 8,2%, БПП Солідарність – 7,4%, Самопоміч – 5,1%, ВО Свобода – 3,8%. Рейтинг інших партій – менше 2%.

  • 76% опитаних вважають, що справи в Україні йдуть у неправильному напрямку, 13% – висловлюють протилежну думку, 11% – вагаються з оцінками у цьому питанні. Відносно менше песимізму висловлюють мешканці центральних та західних регіонів, найвищий рівень критики на Півдні.
  • Лише 8% опитаних заявляють про покращення економічного становища їхніх родин за останні півроку. 60% навпаки говорять про погіршення, ще 30% - про відсутність змін. Найбільше тих, хто бачить погіршення особистого майнового стану, – на Півдні (74%), найменше – на Заході (40%). Чим старші респонденти, тим частіше вони говорять про погіршення власного економічного становища.
  • Війна на Сході України залишається найважливішою державною проблемою в очах громадян (78%). Про хабарництво та корупцію як загальнодержавну проблему говорять 55% респондентів, безробіття – 29%. Низький рівень зарплат та пенсій, недостатній рівень соціального захисту, соціальне розшарування, підвищення цін на основні товари, як проблеми на рівні країни, хвилюють від 16% до 18% опитаних.
  • Водночас, рейтинг особистих проблем очолюють питання соціально-економічного характеру: підвищення цін й тарифів, а також низький рівень зарплат і пенсій особисто хвилюють більше половини респондентів. Питання війни на Сході, низький рівень медичних послуг, відсутність роботи є особистими проблемами  для кожного п’ятого. Недостатній рівень соціального захисту, хабарництво і корупція у владі вважають проблемами 15-16% опитаних, соціальне розшарування – 10%. Інші питання особисто хвилюють не більше 10%.
  • Дві третини опитаних однозначно покладають вину за складну ситуацію, яка сьогодні склалася в Україні, на екс-президента України Віктора Януковича. Про Петра Порошенка такої думки 53%, екс-прем’єр-міністра України Миколу Азарова – 51%, діючого главу уряду Володимира Гройсмана – 40%. Росію однозначно вважають винною у ситуації в Україні 52% опитаних, США – 21%. Стосовно провини українського народу в цілому за ситуацію думки розділилися наступним чином: однозначно народ вважають винним 9%, натомість не бачать жодної провини – 24% опитаних. У регіональному розрізі: ступінь провини Януковича, Азарова та Росії відносно більше оцінюють у західних регіонах, Порошенка та США – в східних.
  • Серед реформ найбільш критично громадяни оцінюють боротьбу з корупцією та медичну реформу. Невдоволені боротьбою з хабарництвом майже 80% респондентів, задоволені – 5%, медичною реформою – 75% та 10% відповідно. Реформою поліції не задоволені – 61%, задоволені – 21%, судовою реформою не задоволені 56%, задоволені – 5%, реформою освіти – 50% та 13% відповідно, децентралізацією – 36% та 27%. Більшість реформ відносно краще сприймається у західних регіонах країни. Більш молодші респонденти схильні позитивніше сприймати урядові ініціативи, аніж найстарші.
  • Припинення військових дій на Сході – домінуюча вимога громадян до наступного президента України (63%). Посилення боротьби з корупцією очікують 49% респондентів, відродження промисловості – 40%, підвищення соціальних стандартів –  30%. Підвищення якості медицини, зменшення впливу олігархів на політику, відродження аграрного сектору, зміцнення обороноздатності країни та стимулювання розвитку бізнесу – очікують від 11% до 19%. Підвищення міжнародного іміджу України, реформування освіти і науки, захисту української мови і культури – від 4% до 8% респондентів.
  • Дві третини вважають, що майбутні вибори президента України будуть нечесними. Лише 12% переконані у чесності їх проведення, ще 22% поки не можуть відповісти на це питання.
  • 64% вважають, що потрібно суворо карати кандидатів в президенти, від імені яких під час виборів роздаватимуть допомогу виборцям (пайки, кошти на ремонт, допомога на лікування тощо). 23% – протилежної думки. Відносно вищий рівень толерування виборчого підкупу спостерігається серед респондентів Півдня, де третина вважають, що не потрібно карати за роздачу матеріальної допомоги на виборах. Також відносно більше тих, хто підтримує роздавання допомоги, – серед найстарших опитаних.
  • Виступи політиків у ЗМІ – головне джерело звідки громадяни дізнаються про програмні засади кандидатів у президенти (70%). Від близьких та знайомих про програми черпають таку інформацію 35%, з політичної реклами у ЗМІ – 27%, з листівок та буклетів, які поширюють під час кампанії, – 22%, з новин інтернет сайтів – 19%, соціальних мереж – 17%, зовнішньої реклами – 16%, статей у друкованій пресі – 13%, з офіційних сайтів політиків – 9%, виступів на мітингах та зустрічах з виборцями – 8%. При цьому лише 14% опитаних заявили, що коли-небудь повністю ознайомлювалися із програмою кандидата у президенти. 49% завили, що ознайомлювалися частково, 33% – взагалі ніколи не читали повністю програми політиків, які балотувалися на найвищу державну посаду.
  • Підтримка вступу України в Європейський Союз та НАТО залишаються на сталому рівні: За вступ до ЄС 51%, проти – 29%; за євроатлантичну інтеграцію – 44%, проти – 36%.
Аудиторія: населення України від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2500 респондентів.
Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,0%.
Терміни проведення: 14-24 червня 2018 року

Читайте також: Свіжі рейтинги. Хто виходить до другого туру

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: