Лімузин для «бога»: на чому їздить улюблений губернатор президента

Лімузин для «бога»: на чому їздить улюблений губернатор президента

Психологія нашого чиновництва звихнена: воно дозволяє собі шикувати навіть тоді, коли це йому шкодить

Президент Віктор Федорович Янукович чітко демонструє губернаторам, як треба жити. В свою чергу голови облдержадміністрацій бачать, як має правильно жити високий чиновник українського ґатунку.

Крім до оскоми пережованої фортеці “Межигір’я”, людина, котра перебуває при владі, повинна володіти цілим арсеналом благ: гелікоптери, позашляховики, охоронці… За ці примхи, звісно, мають розрахуватися сумлінні вітчизняні платники податків, які наповнюють бюджетний гаманець країни. А як же по-іншому?

Психологія українського чиновництва дещо звихнена, коли вони дозволяють собі шикувати, взуваючи лапті зі страусової шкіри і надягаючи на зап’ястя годинник, ціна якого могла б закрити бюджетну дірку для не однієї тисячі голодних чорнобильців і афганців.

Але ж вони, чиновники, міністри та губернатори, на щабель вище стоять, ніж “маленькі українці”, а тому не соромляться називати свій статус. “Ця влада — від Бога. А тому потрібно у бік відкинути політичні вподобання і працювати на її авторитет”, — відкрив “личико” голова Хмельницької облдержадміністрації Василь Ядуха ще у 2010 році.

Виявляється, Василь Степанович на особливому рахунку у Віктора Федоровича. Незламним губернатор Хмельниччини «вийшов сухим» після перевірок Генпрокуратури на початку 2012 року. Не потопили його й парламентські вибори: офіційні кандидати від Партії регіонів у мажоритарних округах зазнали капітуляції.

У вересні поточного року керівництво Хмельниччини “відзначилося” у стрічках новин провідних Інтернет-ЗМІ. Комунальне автотранспортне підприємство Хмельницької обласної ради придбало автомобіль за ціною півмільйона гривень з чіткою метою — догодити босу… Василю Ядусі.

-- Спочатку був тендер

Видання “Наше гроші”, яке під лупу розглядає державні тендери, вийшло з повідомленням про цікаву закупівлю. Комунальне автотранспортне підприємство (Хмельницький) 17 вересня за результатами тендера уклало угоду з ТОВ “Ауді Центр Хмельницький” на придбання автомобіля Audi A6 Limousine 2.8 FSI quattro AT вартістю 498 тис грн. Автівка “нафарширована”, згідно з останнім “писком”: шкіряний салон, обладнаний чотиризонним клімат-контролем, електрорегулювання передніх сидінь, камера заднього огляду, система допомоги при паркуванні. Замовник, тобто автотранспортне підприємство, що фактично існує за бюджетні кошти, виставило вимоги до учасників торгів. “Автомобіль не повинен знаходитися під заставою або під арештом. Автомобіль повинен бути укомплектованим повним заводським комплектом. Рік випуску — не раніше 2012 року (тобто автомобіль повинен бути новим)”.

Переможцем торгів стала фірма “Ауді Центр Хмельницький”. Як пишуть “Наші гроші”, її засновником є ТОВ “Холдинг інвест”, зареєстроване на Василя Дерешука. До кінця 2012 року до складу засновників “Холдинг інвесту” входив депутат Красилівської міськради від “Фронту змін” Микола Павловський та Юрій Гаєвський.

-- На службі у сюзерена

Купувати недешеву автівку “з голочки” — це особисті примхи керманича області і неабияка симпатія до цієї марки машини. Адже минуло два роки, як для губернатора Василь Ядуха взяли з салону “Мерседеса”. Ціна “понтової” забаганки — 600 тисяч гривень! За 2011-2013 рік німецький “залізний кінь” набігав 110 тисяч кілометрів. А у серпні цього року постало питання, якнайшвидше “спихнути” цю автівку. Комунальники запросили оцінщика, який заявив: реальна ціна “Мерседеса” — 307,3 тис. грн. 28 серпня відбувся продаж німця. Проте виручених грошей було замало, щоби йти на нові торги. Керівник комунального автотранспортного підприємства Руслан Дзюба (досить цікавий добродій, про якого нижче більше розповімо) виймає з кишені 190 тис. грн обігових коштів своєї організації і доплюсовує їх до вирученої суми з продажу німецького автомобіля. 29 серпня комунальники проводять тендер на закупівлю Audi A6. А в розділі тендерної документації “джерело фінансування” красномовно записали — засіб пересування придбаний за кошти комунального підприємства. Звідкіля в організації, що живиться з обласного бюджету, з’явилися гроші на забаганки чиновників? Чи може це кошти з бюджету, пропущені крізь жили комунальників і таким чином видані за “власні”?

Комунальне автотранспортне підприємство Хмельницької обласної ради створене попередниками діючої влади для обслуговування і перевезення посадовців, як обласної ради, так і облдержадміністрації. З приходом сюди Руслана Дзюби комунальники зажили на широку ногу. До речі, 33-річний пан Дзюба є ставлеником Василя Ядухи. Це підтверджує хоча би два факти з його біографії. З 15 лютого 2011 року до 6 квітня 2011 року він був радником патронатної служби при голові Хмельницької облдержадміністрації.

Після трьох місяців патронатної робити Дзюбу командирують на посаду головного спеціаліста державного інспектора з ОНПС відділу оперативного екологічного міжрайонного контролю. Це далеко не та вершина кар’єри, про яку мріяв молодий спеціаліст. 4 жовтня 2011 року були розставлені всі крапки над “і” — Руслана Дзюбу призначили тимчасово виконуючим обов’язки начальника комунального автотранспортного підприємства облради. Наприкінці того ж року депутати обласної ради узаконюють статус Дзюби, затвердивши його на посаді начальника без приставки “в.о.”.

Ера молодого комунальника ознаменувалася гучними тендерними закупівлями для “патронів”. За даними “Наших грошей”, комунальне автотранспортне підприємство 18 червня 2013 року за результатами тендера уклало угоду з ТОВ “Гранд Мотор” на придбання автомобіля Toyota RAV4 2.2 AT Active (4WD) за 338 тис грн.. Згідно з технічним завданням закупівлі, японський кросовер повинен бути 2013 р. випуску. У комплектації обов’язковими є ксенонові лампи фар головного світла, двозонний автоматичний клімат-контроль, круїз-контроль, задні паркувальні сенсори (задні), система контролю “сліпих зон” тощо.

Не варто забувати про апогей тендерства, пов’язаний з купівлею Audi A6 для Василя Ядухи. Якщо пам’ятаєте, вище у статті ми робили припущення, звідки обігові кошти у комунального підприємства. Інтригу розкрито — 19 червня цього року на черговій сесії облради депутати збільшили розмір статутного капіталу комунального автотранспортного підприємства на півмільйона гривень.

Крім цього, Руслан Дзюба, як керівник комунального підприємства, за 2012-2013 рік натендерив “по-дрібному” на 2,88 млн. грн! Мова йде про замовлення послуг представницьких таксі для перевезення посадових осіб ОДА і облради. Двічі з трьох таких тендерів замовлення здійснювала облдержадміністрація.

-- Заповіді від Азарова

Прем’єр-міністр Микола Азаров з 2011 року бореться над угамуванням апетитів підопічних з міністерств і виконавчих структур у регіонах. “Буквально днями я підписав розпорядження Уряду про скорочення у два рази кількості службових автомобілів. Зараз готується рішення Уряду про заборону оренди автомобілів чиновниками та керівниками державних підприємств”, — цитує його “Урядовий портал”.

Крім того, Кабінет міністрів продовжив до 2014 року дію Урядової постанови про економію бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, яка забороняє купівлю дорогих машин для чиновників. Заборона стосується як міністерств та відомств, так і інших державних установ. Також визначено обмеження на придбання інших товарів, зокрема меблів, ноутбуків, мобільних телефонів, проведення ремонтів кабінетів за рахунок коштів загального та спеціального фондів державного бюджету.

На Хмельниччині, на жаль, чиновники вищого владного дивізіону керуються власними “нормативними актами”. Інша річ — наскільки міцний запас терпцю у глави держави. Як показало недавнє виїзне засідання Ради регіонів, то Янукович кинув камінь у город безіменних голів ОДА. Цікаво, чи мав він на увазі й Василя Ядуху?

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: