Штраф для пішоходів у 51 грн – смішний, він нікого не лякає, - експерт з безпеки дорожнього руху

Штраф для пішоходів у 51 грн – смішний, він нікого не лякає, - експерт з безпеки дорожнього руху

Експерт вважає, що штраф за порушення правил дорожнього руху з боку пішоходів треба збільшити

Координатор Національної програми із запобігання дорожньо-транспортному травматизму Traffic Challenge Ольга Дробишева в інтерв’ю «Главкому» заявила, що той мізерний штраф для пішоходів за порушення правил дорожнього руху аж ніяк не може вплинути на виховання цих самих пішоходів і зробити так, щоб вони більше не порушували правила.

«Насправді, поліцейські пішоходів здебільшого не зупиняють та не штрафують. Було декілька показових випадків, коли дійсно оштрафували, але такий контроль не є постійним – ви ж самі бачите. 51 гривня – це смішний штраф, він нікого не лякає. Ефективніше було би, щоб патрульна поліція провадила постійні масові профілактичні дії в цьому напрямку у співпраці зі ЗМІ, тоді люди б зважали на свої дії, розуміючи, що їх можуть зупинити в будь-який момент, витратити їхній час і оштрафувати», - зазначила вона.

Експерт нагадала, що для «бабусі чи дідуся» ця сума зовсім не маленька. Яка ж мета таких штрафів? Відповідальність. «Часто бачимо, як батьки силоміць тягнуть дітей або на червоне світло, або переходять дорогу в невстановленому місці. Це вже має бути зовсім інший  штраф для батьків, і відповідальність більша, адже вони своїми діями наражають окрім себе щонайменше одну людину на небезпеку. Це можна прирівняти до замаху на життя. От якби відбулось декілька таких показових справ!», - додала експерт.

Дробишева нагадала, що більшість порушників - дорослі люди. І якщо з дітьми можна працювати змалку, то впливати на дорослих досить важко. «Нам важливо, щоби негативна модель поведінки, яку мають дорослі, не передавалася дітям», - зазначила вона.

«Із дорослими дуже важко працювати. Ефективність може бути досягнута тільки постійним контролем і значно більшими штрафами, ніж ті, про які ми зараз говоримо. З іншого боку, потрібно створити умови, щоб цих порушень стало менше. Є різні фактори, чому пішоходи так поводяться. Як я казала, є ціла система причин ДТП: особистий вибір людини в конкретний момент,  відсутність потрібної інфраструктури або належного контролю, відсутність правил, прогалини законодавства чи просто здорового глузду. Та попри все, пішоходи все одно порушуватимуть і надалі. Заїдьте до Амстердама чи Лісабона, будь куди в Європі. Усюди побачите порушення. Але рівень культури та толерантності водіїв до пішоходів і навпаки  - усе ж вищий. Від того і зменшення смертності й тяжкості травм», - розповіла Дробишева.

 

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: