Третина українців хотіла б залишити країну

Третина українців хотіла б залишити країну

Основні причини для бажання виїзду за кордон на постійне місце проживання – отримання кращих умов життя, бажання забезпечити краще майбутнє для дітей, відсутність гідної роботи в Україні

30% опитаних українців радше хотіли б поїхати за кордон на постійне місце проживання (майже 65% – радше не хотіли б), 40% – хотіли б працювати за кордоном. Про це свідчать дані дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» у вересні 2016 року.

Більшою мірою виявляють бажання поїхати за кордон на постійне місце проживання або на роботу мешканці західного та центрального регіонів, чоловіки, люди молодшого віку, з вищим рівнем освіти та доходів.

Основні причини для бажання виїзду за кордон на постійне місце проживання – отримання кращих умов життя (53%), бажання забезпечити краще майбутнє для дітей (41%), відсутність достойної роботи в Україні (32%). При цьому, для респондентів, які мають дітей до 16 років, бажання забезпечити краще майбутнє для дітей є основним мотивом (52%) виїзду за кордон на постійне місце проживання.

Серед інших мотивів виїзду за кордон на постійне місце проживання: 13% – з метою кращої самореалізації, 8% – через невідчуття себе в безпеці в Україні, 7% – з метою здобуття кращої освіти або кращого медичного обслуговування, 5% – через кращі умови ведення бізнесу за кордоном.

Серед тих, хто висловив бажання працювати за кордоном, лише чверть оцінила свої шанси на роботу за кордоном як значні, ще половина – як незначні, 12% вважають, що у них узагалі немає шансів, кожен десятий – не визначився.

Загалом чверть опитаних українців вже цікавилася можливостями працевлаштування за кордоном. Серед опитаних відвідувачів візових центрів, які висловили бажання працювати за кордоном, майже 70% вже цікавилися такими можливостями. 

Кожен десятий опитаний українець має досвід роботи за кордоном, значно більше таких на заході країни (23%), ніж у решті регіонів (6–8%), частіше це чоловіки, люди середнього віку, з вищим рівнем освіти і доходів. 

Серед тих, хто висловив бажання працювати за кордоном, понад 20% вже працювали за кордоном, серед відвідувачів візових центрів, які висловили бажання працювати за кордоном, таких майже 40% (у Львові і Житомирі таких удвічі більше, ніж у Харкові).

Майже 40% опитаних, які бажають працювати за кордоном, готові лишитися там на термін від 1 до 5 років, натомість більшість опитаних відвідувачів візових центрів розглядають можливість лишитися працювати за кордоном на більш короткий термін – до 1 року. Також люди старшого віку, прихильники вступу до Митного союзу, респонденти без досвіду роботи за кордоном більше орієнтовані на короткотриваліше перебування за кордоном. Натомість молодь, прихильники євроінтеграції радше готові лишитися на більш тривалий термін – від 3 років, а респонденти з досвідом роботи за кордоном частіше розглядають можливість виїзду за кордон на постійне місце проживання.

Третина опитаних українців цікавиться роботою за вже набутою спеціальністю, кожен п’ятий готовий перекваліфікуватися та знайти роботу за новою спеціальністю, 40% – бажає знайти будь-яку роботу.

Дві третини опитаних українців, за умови, що вони матимуть постійну роботу за кордоном, скоріше повернулися б в Україну за деякий час, 15% – скоріше не повернулися б. Серед респондентів, які висловили бажання  працювати за кордоном, готових повернутися в Україну менше (57%), серед відвідувачів візових центрів – ще менше (52%).

Було опитано громадян України від 18 років і старше. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Похибка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%. Терміни проведення дослідження: 16–22 вересня 2016 р.

Також було проведено опитування відвідувачів візових центрів, які хотіли б працювати за кордоном (Львів, Житомир, Харків). Вибіркова сукупність: 450 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Похибка репрезентативності дослідження: не більше 5%. Терміни проведення дослідження: 16–27 вересня 2016 р.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: