Ігор Голубаха: Відпочити в окупованому Криму – це як поїсти в ресторані, де вам будуть хамити

    Чому Туреччина та Єгипет ще довго залишатимуться найулюбленішими місцями відпочинку українців та як кримчани позбавили себе прибуткового бізнесу
    Екватор літа позаду. Разом із цією межею розпочався високий сезон у сфері туризму. Українці, попри усі катаклізми, продовжують активно подорожувати. Перешкодами не стають, ні тривала економічна криза, ні війна.  Громадяни знаходять кошти і можливість вирушити на відпочинок і в межах України, і за кордон. Традиційно популярними напрямками
    • Юлія Тунік
    • 25 Липня, 16:04
    • Розсилка
    Голова Всеукраїнської асоціації туристичних операторів України, президент туристичної компанії «Гамалія» Ігор Голубаха
    Голова Всеукраїнської асоціації туристичних операторів України, президент туристичної компанії «Гамалія» Ігор Голубаха

    Чому Туреччина та Єгипет ще довго залишатимуться найулюбленішими місцями відпочинку українців та як кримчани позбавили себе прибуткового бізнесу

    Екватор літа позаду. Разом із цією межею розпочався високий сезон у сфері туризму. Українці, попри усі катаклізми, продовжують активно подорожувати. Перешкодами не стають, ні тривала економічна криза, ні війна.  Громадяни знаходять кошти і можливість вирушити на відпочинок і в межах України, і за кордон. Традиційно популярними напрямками залишаються Туреччина, Єгипет, країни балканського регіону, інші європейські курорти.

    Голова Всеукраїнської асоціації туристичних операторів України, президент туристичної компанії «Гамалія» Ігор Голубаха підбиває попередні підсумки цього сезону, оцінює вплив безвізового режиму на туристичну галузь та констатує: окупаційна адміністрація Криму зруйнувала основний бізнес півострова.


    Голова Всеукраїнської асоціації туристичних операторів України, президент туристичної компанії «Гамалія» Ігор Голубаха
    Голова Всеукраїнської асоціації туристичних операторів України, президент туристичної компанії «Гамалія» Ігор Голубаха

    Які напрямки відпочинку мають найбільший попит серед українців цьогоріч?

    Якщо ми говоримо про масовий сегмент, то пальму першості продовжує утримувати Туреччина. Як повідомляють деякі глави регіонів Антальї і Аланії, кількість українських туристів за останні шість-сім місяців зросла на 20%, порівняно з минулими роками. Це обумовлено багатьма факторами, наприклад, ціновою пропозицією, яка з одного боку продиктована державною політикою залучення туристів Туреччини, з другого - жорсткою конкуренцією між туроператорами на цьому напрямку.

    У високий сезон, що вже розпочався, відпочити в Туреччині буде коштувати близько $600 у тризірковому готелі. Там, де зірок більше - $700-850.

    На другому місці за попитом іде багатостраждальний Єгипет. Сьогодні, незважаючи на кривавий інцидент з убивством двох жінок, ця країна все одно популярна серед українських туристів. Ті події, що відбулись, не можуть так швидко вплинути на відтік туристів. Можливо, було лише невеличке зниження.

    Незважаючи на те, що Росія поновила авіасполучення з Туреччиною і пустила своїх громадян у цю країну, і попри зростання цін на путівки на 10-15%, українці все одно обирають Туреччину?

    Зниження популярності Туреччини немає, бо вона конкурентна. І за ціною, і за якістю випереджає багато, у тому числі, європейських курортів. Тут треба розуміти, що індустрія туризму цікава для Туреччини, вона її розвиває, просуває, зокрема і для України.

    Єгипет, як і раніше, теж залишається одним з найдешевших напрямків відпочинку.

    Так. Сьогодні можна за $500-550 знайти більш-менш висококласний готель для двох на тиждень. Це трохи дешевше, ніж Туреччина.

    Інші популярні країни -  Греція, Чорногорія, Хорватія ... Ціни вищі, ніж у Єгипті й Туреччині, але, тим не менш, інколи можна навіть чути, що є дефіцит путівок у цих напрямках?

    Ситуація полягає в тому, що на деяких з європейських напрямків за день до вильоту може бути певний дефіцит місць у літаках, але це в більшій мірі пов'язано не з тим, що різко зросла кількість туристів, які туди їдуть, а скоріше через оптимізовані програми перевізників - зайвих місць просто немає. На початку сезону було багато скасувань, тому зараз рейси досить щільно заповнені.

    Вимоги українців до відпочинку, до готелів, сервісу змінились? Чи досі наші громадяни надають перевагу all inclusive?

    Досить велика кількість українців відпочивають в Європі і розуміють, що об'їдання та інші складники all inclusive  - це не найголовніше у відпочинку. Все ж таки найважливіше для більшості, якщо ми говоримо про масовий відпочинок, - вартість поїздки. Вже під бажану вартість підбирається і якість, і сервіс, і, в деяких випадках, навіть країна.

    Найдорожчі напрямки, які полюбляє нинішня українська еліта?

    Складно говорити про моду на якісь курорти... Раніше були Кариби, сьогодні немає чітких напрямків, куди всі рвуться. Є свої любителі відпочинку на французькій Рив'єрі, є любителі відпочинку в Іспанії, Італії, островах Греції, в США. Тут виокремити чітко якісь тенденції складно, бо люди, які можуть собі дозволити такий відпочинок, легко переїжджають з одного місця в інше.

    Нещодавно посол України в Бельгії Микола Точицький заявляв, що туристичний потік з України після безвізу повинен збільшитися на 20%. У свою чергу, керівництво аеропорту «Бориспіль» не помітило збільшення пасажиропотоку. А ви бачите зміни?

    Відчуття позитивної динаміки є. Треба розуміти, що швидко, протягом одного місяця всі українці, не кинуться одразу їхати за кордон, навіть якщо у них є біометричні паспорти. Туризм - це дещо інерційна сфера. Безвіз, з одного боку, - це спрощення можливості виїзду, це той плюс, який підштовхне не тільки туристів, а й авіакомпанії до збільшення кількості рейсів, і аеропорти - до зниження зборів для авіакомпаній. На все це треба певний час, зокрема, і для туриста, щоб у нього в голові виникло бажання поїхати відпочити. В першу чергу, щоб це бажання було підкріплено економічними можливостями.

    Що стосується туризму вихідного дня, то безвіз, безсумнівно, з осені стане двигуном для такого короткотермінового відпочинку?

    Так, для екскурсійних короткострокових поїздок. Ми бачимо, що, по-перше, «Укрзалізниця» запустила додаткові потяги за кордон, по-друге - лоукости все більше анонсують збільшення географії польотів. Усе це підштовхує туристів до більш простого відпочинку. Головна стримуюча на сьогоднішній день сила – це поганий економічний стан у країні.

    Як ситуація з безвізом вплине на ринок внутрішнього туризму в Україні?

    Безвіз буде одним з аргументів для того, щоб ті регіони, які тримали високі ціни у високі туристичні сезони, наприклад, Карпати, Одеса, їх знижували. У будь-якого туриста буде вибір - поїхати в Карпати, заплативши 500 євро або Польщу, яка поруч і в якій краще розвинена інфраструктура. Це буде підштовхувати до поліпшення сервісу, з другого боку - до зниження цін.

    Серед українців останні три роки існує приказка: до Туреччини їдуть ті, кому не вистачає грошей на Одесу. Чому відпочинок в головному приморському місті за ціною інколи перевищує закордонний?

    Тут трохи інші цілі відпочинку – у Туреччині та Одесі. Якщо говорити про Одесу - то це модне місце, куди приємно, особливо молоді, поїхати потусуватися кілька днів. Одеса не є великим популярним морським курортом, де є нескінченні пляжі, білий пісок і блакитне море. Там є своя принадність, свої розваги, фестивалі - те, що цікаво молоді. Що стосується Туреччини - це переважно сімейний відпочинок, місце, куди можна поїхати з дитиною, жити у великих готелях, де є аквапарки і все що завгодно. Недоречно порівнювати ці курорти. Одеса, незважаючи на високі ціни, на сьогоднішній день користується попитом.

    Можна говорити про місто або регіон в Україні, в якому найкраще представлений туристичний сервіс?

    Головна проблема - це те, що занадто багато несертифікованих об'єктів продають свої послуги туристам. Саме тому і виходить якийсь дикий неорганізований ринок, в якому нікому поскаржитися, нікому приструнити людину, яка надала вам неякісну послугу. На сьогодні головне завдання, в тому числі й місцевих органів влади, - впорядкувати всіх учасників ринку, систематизувати їх дані. Чим швидше ми це зробимо, тим цивілізованішим стане ринок, тим приємніше і легше буде відпочивати українцям.

    Які напрямки в Україні користуються попитом в іноземців? Київ, Львів, Одеса…

    Це найбільше розкручені місця. Київ як столиця просто приречений бути туристичним місцем. Протягом останніх десятиліть Львів теж вирвався в лідери за відвідуваністю іноземних туристів, почала себе більше просувати Одеса, інші регіони заворушитися. Та ж Тернопільщина, та ж Херсонщина. Туроператори вже більш активно підключаються до просування багатьох напрямків, в тому числі, зараз активно йде розмова з Китаєм про залучення китайських туристів в Україну. На сьогоднішній день ми відпрацьовуємо з Міністерством закордонних справ систему спрощення візового режиму для китайських туристів, які групами будуть приїжджати.

    За даними Google, окупований Крим як місце відпочинку виявився лише на 10-му місці серед запитів українців. Люди справді перестали цікавитися півостровом? І хто досі там відпочиває влітку?

    Це так і є. В першу чергу, в цьому винні самі кримчани, російська влада, тому що ви, напевно, не прийдете в якийсь ресторан, де вам будуть  хамити, обізвуть і в кінці будуть посміхатися, а потім телефонувати і говорити: «Приходьте до нас ще». Ви навряд чи туди захочете повернутися? Зараз туди їздять тільки ті, у кого є якась нерухомість, у кого там є родичі, але й вони це роблять з великим невдоволенням. Говорять, які їм доводиться труднощі долати, починаючи з перетину лінії розмежування. Багато хто, навіть, боїться щось висловлювати або їхати у футболках з українською символікою ...

    Українські турфірми досі займаються окупованим Кримом?



    Сьогодні жодна пристойна туристична компанія не буде займатися цим напрямком. Ми бачимо, що ніхто його не просуває, не продає. Є деякі фірми, які мають російське коріння і навіть вони на території України не займаються цим.

    Як перебудували свою роботу туроператори через безвіз? Адже багато працівників спеціалізувались саме на візовому сприянні. Тепер потреба в їхній роботі відпала.

    Тут немає нічого секретного. Останні кілька років основною діяльністю багатьох турфірм була торгівля шенгенськими візами, вони були дуже далекі від розуміння, що таке туризм.

    Багатьом із них тепер доведеться закритися. Ті, хто давно працює на ринку, професійно ставляться до організації поїздок туристів. Вони, як працювали, так і працюватимуть. Для них особливо сильних втрат або зменшення доходів від того, що у їх клієнтів з'явилися біометричні паспорти, не буде. Навпаки, для тих, хто працює в сегменті масового туризму, є можливість більшого продажу деяких напрямків. Якщо людині треба було за два-три місяці прийти і замовити візу, то зараз вона може прийти, замовити тур і через день уже виїхати.

    Останнім часом люди стали більш самостійними у плані організації своїх поїздок: самі купують квитки, бронюють готелі, тобто менше користуються послугами турфірм. На вашу думку, це загроза бізнесу туркомпаній?

    Є відсоток таких людей, але, на жаль, немає статистики, яка показує, скільки людей перейшло на сайти онлайн-продажів. Та багато хто, спробувавши ці послуги, повертається до нас. Давайте не будемо забувати, що більшість туроператорів має більш низькі ціни на готелі, трансфери, ніж ті ресурси, на яких ви можете купити це в інтернеті. Хоч би який популярний був той чи інший ресурс, ви не можете відчути і зрозуміти те, що ви купуєте. Багато туроператорів знають готелі, можуть дати професійну пораду - їхати чи не їхати, вказати на слабкі або позитивні місця того чи іншого готелю. Також турагент гарантує захищеність. Статися може, що завгодно. Туроператор завжди в зоні досяжності і може допомогти. Всі ці компоненти разом дають певний шанс турагентам на існування сьогодні.

    Куди поїдуть відпочивати українці вже восени?

    Думаю, що до кінця вересня - початку жовтня утримається попит на Туреччину: високий сезон мине, ціни знизяться. Далі йдуть Арабські Емірати, Таїланд, екзотичні острови.

    Як ви оцінюєте ситуацію навколо скандальних перемовин між Rynair і аеропортом «Бориспіль».  Як представник сфери туризму, на чиєму боці ви?

    Rynair - один з багатьох і найбільш вдалих і відомих лоукост-перевізників у світі. Вони завжди займалися політикою «викручування рук» у тих аеропортах, в які вони приходили. Наскільки можна дорікати або звинувачувати їх у ситуації, що сталася, я не знаю. З другого боку, в більшості випадків, Rynair, заходячи на ринок, знаходять невеликі аеропорти, які зацікавлені в різкому збільшенні своїх потужностей. Те, що Rynair та інші лоукост-компанії нам потрібні, - це 100%, вони повинні зламати монополію, яка є з боку МАУ, і змусити їх потихеньку починати загравати з клієнтами та знижувати ціни на свої рейси. Монополії настає кінець, а раз приходить кінець - це добре для кінцевого споживача.

    Юлія Тунік, «Главком»

    Коментарі ()
    1000 символів залишилось
    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ