В цьому році запрацювала 201 опорна школа

В цьому році запрацювала 201 опорна школа

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич

Фото: Главком

Зараз загальна чисельність опорних шкіл по Україні - 338

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич в інтерв’ю «Главкому» повідомила, що цього  року в Україні було відкрито нових 201 опорну школу. Зараз загальна чисельність опорних шкіл по Україні - 338.

«Щодо закритих шкіл. Є різні форми закриття шкіл. Як правило, школа повністю закривається тоді, коли просто немає дітей початкової школи. Наша рекомендація - зберігати початкову школу, відкривати на її території дошкільний заклад і робити такий комплекс: школа-дитсадок. Але буває, що немає дітей. Інколи також вважають закриттям школи закриття старшої школи. Насправді, це реорганізація і пониження ступеню школи», - пояснила міністр.

Станом на 1 серпня 2017 року в Україні закрито 47 шкіл, призупинила роботу 21 школа. І реорганізовано з пониженням ступеню 161 загальноосвітній навчальний заклад.

«Опорні школи створюються на базі існуючих шкіл, за матеріально-технічний стан закладів відповідальні місцеві органи влади, тому вони, власне, зобов’язані ці школи відкривати та утримувати. Однак уряд підтримує цей процес освітніми субвенціями. У 2017 році це: 300 млн - природничо-математичні кабінети для опорних шкіл, 200млн - купівля автобусів, 300 млн - на природничо-математичні кабінети та автобуси в ОТГ(об’єднана територіальна громада. – «Главком»). Також часто для реконструкції чи ремонту опорних шкіл місцеві органи звертаються за допомогою до держфонду регіонального розвитку», - зазначила Гриневич.

У 2017 році планується виділити 20% коштів річного бюджету цього фонду – це 737 млн грн - на освітні  інфраструктурні проекти. Тобто на реконструкцію шкіл гроші можуть виділятися з місцевого, обласного та державного бюджету.

«Уся матеріально-технічна база шкіл – приміщення, меблі, обладнання – належать місцевим органам влади, адже абсолютна більшість українських шкіл комунальні. Закон не дозволяє місцевим органам використовувати будівлі закладів інакше, ніж в освітніх цілях. Є місцеві органи, що недбало ставляться до приміщень і ті справді руйнуються, але є й інші, які знаходять можливість відкрити у цих будівлях гуртки чи здати їх для організації якихось освітніх заходів. У школі може почати функціонувати бібліотека, іноді створюють просто освітній простір для громади, де вона збирається на різні заходи, щось, на кшталт, місцевих культурних клубів», - розповіла  Гриневич.

 

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: