Топ-20 автомобільних брендів 2016 року. Українці відмовляються від китайських машин

    Серед автобрендів, які найбільше продаються в Україні, немає жодного китайського
    За підсумками 9 місяців 2016 року жоден китайський бренд не увійшов до топ-20 автомобільних марок, які найбільше користуються попитом в Україні. Такі дані оприлюднила асоціація «Укравтопром». Більшість «китайців», представлених у країні, взагалі не потрапляють до статистики асоціації через низький рівень продажів. Хоча ще в
    • Віталій Єрмаков
    • 7 Жовтня, 2016, 09:25
    • Розсилка
    Китайський автомобіль Geely
    Китайський автомобіль Geely

    Серед автобрендів, які найбільше продаються в Україні, немає жодного китайського

    За підсумками 9 місяців 2016 року жоден китайський бренд не увійшов до топ-20 автомобільних марок, які найбільше користуються попитом в Україні. Такі дані оприлюднила асоціація «Укравтопром». Більшість «китайців», представлених у країні, взагалі не потрапляють до статистики асоціації через низький рівень продажів.

    Хоча ще в 2014 році, наприклад, Geely займала друге місце в списку найбільш популярних авто. Але в 2015-му бренд почав здавати позиції. А цього року й зовсім зник зі щомісячної статистики продажів. Так, у вересні в тридцятці найбільш популярних брендів Geely вже немає.

    Зникла з вересневого звіту «Укравтопрому» і колись популярна в Україні Chery. Єдиний «китаєць», якому вдалося «затесатися» в статистику за минулий місяць, – це Great Wall, який посів останнє, 30-те, місце. І, вочевидь, цим результатом бренд зобов'язаний держзакупівлям – цієї осені компанія «Укртранснафта» придбала 49 позашляховиків Great Wall Wingle 6.

    Топ-20 найпопулярніших автобрендів України у 2016 році

    Дані асоціації «Укравтопром» за 9 місяців

    Китайці програли ринок

     Чому ж українці перестали купувати китайські автомобілі? У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) вважають, що вся справа у цінах. «Китайці» виявилися дорожчими своїх «однокласників» – «ЗАЗу» та «Лади».

    «Сьогодні для покупця головне – це ціна. Якщо компанія не може запропонувати вигідні умови, вона втрачає ринок. Саме це і сталося з китайськими брендами. Вони програли конкуренцію більш дешевим «Ланосам» та іншим бюджетним українським і російським автомобілям», – впевнений Олег Назаренко, голова ВААІД.

    Китайські автомобілі дійсно дорожчі своїх конкурентів у цьому класі. Так, наприклад, найдешевше авто, зібране в Китаї, – Geely CK – в Україні коштує 200 тисяч гривень. Тоді як за ЗАЗ «Сенс» просять 152 750 грн.

    Олег Назаренко зазначає: раніше ціни на машини з Піднебесної вдавалося тримати на низькому рівні завдяки тому, що деякі з них збирали в Україні. Наприклад, корпорація «Богдан» виробляла автомобілі JAC і Lifan. Однак після зупинки заводів «китайці» зросли в ціні.

    Чому зупинилося виробництво

    Представники китайських брендів в Україні визнають, що програли ринок. За словами дистриб'юторів, ситуація для них виявилася безвихідною. Імпортні автомобілі в роздробі коштують дорожче, ніж зібрані на місці. Але продовжувати збірку не було можливості – обсяг сьогоднішнього ринку робить випуск автомобілів безглуздим з фінансової точки зору.

    «В Україні зараз невигідно збирати автомобілі. Хоч китайські, хоч будь які інші. Обсяги продажів роблять виробництво нерентабельним. Наприклад, потужності «Богдана» дозволяють випускати 120–150 тисяч автівок на рік. У той час, коли весь автомобільний ринок України десь удвічі менший. Ми не можемо тримати конвеєр увімкненим для того, щоб збирати 10–20 машин на місяць», – пояснює прес-секретар корпорації «Богдан» Сергій Красуля.

    Ситуація на вітчизняному ринку справді жахлива. У 2015 році дилерам вдалося продати всього 46 546 нових автомобілів. Тоді як у рекордний для країни 2008-й українці купили 623 252 авто, що дозволило Україні посісти сьоме місце в Європі.

    Технічні проблеми

    Втім, ціни – не єдина проблема китайських автомобілів. Як пояснили «Главкому» в корпорації «Богдан», яка в Україні представляє кілька китайських брендів, деяким компаніям довелося піти, тому що вони не відповідали новим вимогам до автомобілів.

    «Деякі китайські бренди змушені були піти із України через заборону ввезення в країну автомобілів з двигунами екологічного стандарту нижче Євро-5. Так зробили, наприклад, Lifan та BYD. Напевно, коли ці виробники «доростуть» до необхідного екологічного мінімуму, вони повернуться», – не виключає Красуля.

    Заборона на ввезення автомобілів нижче стандарту Євро-5 діє в Україні з 2016-го – саме в цьому році й стався різкий обвал продажів китайських автомобілів.

    Що купують українці

    За підсумками вересня в десятку найпопулярніших увійшов лише один «бюджетний» бренд – ЗАЗ. Решта – марки середнього і вищого цінового сегмента. Так, наприклад, на дев'ятому місці опинилася німецька BMW, якій минулого місяця вдалося продати автомобілів більше, ніж «ЗАЗу», «ВАЗу» та іншим «бюджетникам».

    Якщо ж подивитися на статистику продажів за конкретними моделями, то картина в Україні виглядає ще цікавіше – до топ-10 не потрапив жоден автомобіль зі списку найдешевших автівок. Середня ціна десяти найпопулярніших в 2016 році машин – більше $15 000. А найбільш запитуваною в Україні моделлю за підсумками 8 місяців виявився Volkswagen Jetta, який у найдешевшій комплектації коштує $17 625.

    Топ-10 найпопулярніших моделей в Україні*

    *За даними «Укравтопром» за підсумками продажів у січні–серпні 2016 року



    Треба зазначити, що втрачає український ринок і російський бренд «Лада». Як писав «Главком», за останні чотири роки частка «АвтоВАЗу» в України скоротилася більш ніж у п'ять разів – з 11,3% до 2,1%.

    Не кращі останнім часом і показники «ЗАЗу», який навіть не щомісяця потрапляє до топ-10 найпопулярніших брендів в Україні.

    Про те, чому «ЗАЗ» та «АвтоВАЗ» втрачають українського покупця, ви можете дізнатися за цим посиланням.

    Коментарі ()
    1000 символів залишилось
    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ