«ЗАЗ» програв «секонд-хенду». Таріел Васадзе опановує новий бізнес

«ЗАЗ» програв «секонд-хенду». Таріел Васадзе опановує новий бізнес

Виробництво автомобілів «ЗАЗ»

За сім місяців 2016 року Запорізький автозавод зібрав чотири автомобілі

За останні кілька років український автомобільний ринок змінився кардинально. З лідерів продажів зникли «бюджетні» бренди. Якщо ще в 2012 році в ТОП-10 продажів входили марки, що представляють одні з найдешевших автомобілів в Україні, - Lada, ЗАЗ і Geely, то в 2016-му їх місце зайняли набагато дорожчі Ford і Mazda. Також в «десятку» найбільш продаваних, за підсумками I півріччя, потрапила аж зовсім недешева BMW.

Як змінився ТОП-10 автопродажів

2012 рік

2016 рік*

1

Hyundai

Toyota

2

Lada

Renault

3

ЗАЗ

Volkswagen

4

Kia

Skoda

5

Volkswagen

Kia

6

Toyota

BMW

7

Skoda

Nissan

8

Renault

Ford

9

Nissan

Hyundai

10

Geely

Mazda

*Перше півріччя

За даними «Укравтопром»

Минулого місяця для деяких бюджетних брендів ситуація складалася взагалі жахливо. Як повідомляв «Главком», в липні 2016 року продукція «АвтоВАЗу» в нашій країні продавалася гірше, ніж автомобілі, які коштують у десятки разів дорожче. У списку найбільш продаваних авт російська марка опустилася нижче таких люксових іномарок, як BMW, Mercedes, Audi та Land Rover.

За останні чотири роки частка «АвтоВАЗу» на ринку України скоротилася більш ніж в п'ять разів - з 11,3% до 2,1%. І це при тому, що російський виробник пропонує дуже конкурентні за ціною автомобілі.

Падіння виробництва

Слідом за продажами падає і виробництво вітчизняних автомобілів, які традиційно були одними з найбільш ходових в Україні. За статистикою, яку публікує асоціація «Укравтопром», за сім місяців 2016 року Запорізький автозавод зібрав усього чотири автомобілі - по два в лютому і березні. Тобто ЗАЗ в 2016-му практично не працював.

Не випускає зараз легкових автомобілів і «Богдан». Колись корпорація збирали бюджетні автомобілі під власним брендом «Богдан» на базі російської «Лади». Були в виробничому портфелі компанії і китайські марки. Але збірання як перших, так і других, довелося згорнути. Одна з причин - низький попит.

За великим рахунком, сьогодні повноцінно в Україні працює лише один виробник легковиків - «Єврокар», який випускає автомобілі Skoda. У 2016 році завод зібрав близько 1 900 машин, що склало майже 100% виробництва легкового транспорту в країні. При цьому важливо відзначити: Skoda - автомобіль далеко не бюджетний. Найдешевша модель - Skoda Fabia - коштує понад $ 12 000, приблизно в два рази дорожче, ніж ЗАЗ «Сенс».

Чому падають продажі дешевих авт

Заміна в «десятці» бюджетних брендів більш представницькими не означає, що українці розбагатіли і почали купувати дорогі автомобілі. Просто ті, хто раніше купував нові ЗАЗ «Ланос» або Лада «Гранта» тепер вважають за краще за ті ж гроші брати вживані європейські авто.

За даними «Укравтопрому», тільки в 2015 році ринок уживаних іномарок в Україні виріс в чотири рази. А якщо вірити ще й статистиці Auto-Consulting, то за перші чотири місяці цього року, сегмент вживаних машин підріс ще на 15%. У січні-квітні автомобілів з пробігом продавали в 10 разів більше, ніж нових машин.

Щоб зрозуміти, чому українці відмовляються від нових бюджетних автомобілів на користь старих, досить порівняти ціни і комплектації конкурентів. Для наочності «Главком» знайшов свіже оголошення про продаж уживаного автомобіля в Європі: Volkswagen Golf 2010 року, який коштує 5 500 євро. Після розмитнення його ціна виросте до 7 888 євро – сума, яку цілком можна порівнювати з вартістю нового ЗАЗ «Ланос», який зараз у офіційних дилерів коштує 7 900 євро.

Щоб зрозуміти, на користь якого авта споживач зробить вибір, досить порівняти їх комплектацію.

 

Volkswagen Golf

ЗАЗ Ланос

Кондиціонер

+

+

Сигналізація

+

Навігація

+

Магнітола

+

Центральний замок

+

+

Електропідйомники

+

+

Парктронік (передній)

+

Парктронік (задній)

+

Подушки безпеки

Водія

+

+

Пасажира

+

Передні бокові

+

Передні подушки-шторки

+

Передні подушки-шторки

+

Для колін водія

+

Тобто, порівняно з 6-річним «Гольфом» новий вітчизняний «Ланос» виглядає майже «порожнім». І за технічними характеристиками запорізький автомобіль старому «німцю» теж програє.

 

Volkswagen Golf

ЗАЗ Ланос

Пальне

Дизель

Бензин

Об’єм мотору, л.

1,6

1,4

Потужність, к.с.

103,5

101

Оберти, Нм

250

131

Від 0 до 100 км/г, с.

11,3

н.д.

Макс. швидкість, км/г

189

170

Витрати пального, л/100 км

Місто

5,7

7,9

Траса

3,9

5,1

Мікс

4,5

6,4

Об’єм баку, л.

55

48

Об’єм багажника, л.

350

250

Кліренс, мм

165

160

Перспективи «ЗАЗу» і «ВАЗу»

Можна припускати, що «Лада» і «ЗАЗ» продовжать здавати позиції. Причому, чергове падіння бренди можуть показати вже цього місяця. Причина - зниження податків на старі автомобілі, які тепер стали ще доступнішими. Як повідомляв «Главком», з серпня набув чинності закон, який знижує ставки акцизного збору з автомобілів з пробігом. На деякі машини податок знижений в 20 разів, що дозволяє тепер економити на покупці уживаної машини до 2 000 євро.

Втім, судячи з усього, «Укравто», якій належить Запорізький автозавод, вже змирилася з перемогою «секонд-хенду». У корпорації вирішили, що не будуть боротися з уживаними машинами, а навпаки, постараються на них заробити. Компанія вже навіть сформувала окремий бізнес-підрозділ, який спеціалізуватиметься виключно на торгівлі автомобілями.

«... Ми прийшли до необхідності почати системну і довгострокову роботу на ринку автомобілів з пробігом» - заявив навесні цього року Вахтанг Васадзе, заступник голови правління «Укравто» (син екс-депутата Таріела Васадзе). За його підрахунками, зараз в Україні лише 10% ринку - це нові автомобілі. Решта - перепродаж старих машин.

На рік «Укравто» планує продавати близько 20 000 вживаних автівок. Тобто, приблизно в 20 разів більше, ніж зараз корпорація продає нових автомобілів під брендом «ЗАЗ».

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: