рус

    Натисніть «Подобається», щоб читати
    Glavcom.ua в Facebook

    Я вже читаю Glavcom в Facebook

    «ЗАЗ» програв «секонд-хенду». Таріел Васадзе опановує новий бізнес

    • Віталій Єрмаков
    • Розсилка
    <p>Виробництво автомобілів &laquo;ЗАЗ&raquo;</p> - «ЗАЗ» програв «секонд-хенду». Таріел Васадзе опановує новий бізнес

    Виробництво автомобілів «ЗАЗ»

    За сім місяців 2016 року Запорізький автозавод зібрав чотири автомобілі

    За останні кілька років український автомобільний ринок змінився кардинально. З лідерів продажів зникли «бюджетні» бренди. Якщо ще в 2012 році в ТОП-10 продажів входили марки, що представляють одні з найдешевших автомобілів в Україні, - Lada, ЗАЗ і Geely, то в 2016-му їх місце зайняли набагато дорожчі Ford і Mazda. Також в «десятку» найбільш продаваних, за підсумками I півріччя, потрапила аж зовсім недешева BMW.

    Як змінився ТОП-10 автопродажів

    2012 рік

    2016 рік*

    1

    Hyundai

    Toyota

    2

    Lada

    Renault

    3

    ЗАЗ

    Volkswagen

    4

    Kia

    Skoda

    5

    Volkswagen

    Kia

    6

    Toyota

    BMW

    7

    Skoda

    Nissan

    8

    Renault

    Ford

    9

    Nissan

    Hyundai

    10

    Geely

    Mazda

    *Перше півріччя

    За даними «Укравтопром»

    Минулого місяця для деяких бюджетних брендів ситуація складалася взагалі жахливо. Як повідомляв «Главком», в липні 2016 року продукція «АвтоВАЗу» в нашій країні продавалася гірше, ніж автомобілі, які коштують у десятки разів дорожче. У списку найбільш продаваних авт російська марка опустилася нижче таких люксових іномарок, як BMW, Mercedes, Audi та Land Rover.

    За останні чотири роки частка «АвтоВАЗу» на ринку України скоротилася більш ніж в п'ять разів - з 11,3% до 2,1%. І це при тому, що російський виробник пропонує дуже конкурентні за ціною автомобілі.

    Падіння виробництва

    Слідом за продажами падає і виробництво вітчизняних автомобілів, які традиційно були одними з найбільш ходових в Україні. За статистикою, яку публікує асоціація «Укравтопром», за сім місяців 2016 року Запорізький автозавод зібрав усього чотири автомобілі - по два в лютому і березні. Тобто ЗАЗ в 2016-му практично не працював.

    Не випускає зараз легкових автомобілів і «Богдан». Колись корпорація збирали бюджетні автомобілі під власним брендом «Богдан» на базі російської «Лади». Були в виробничому портфелі компанії і китайські марки. Але збірання як перших, так і других, довелося згорнути. Одна з причин - низький попит.

    За великим рахунком, сьогодні повноцінно в Україні працює лише один виробник легковиків - «Єврокар», який випускає автомобілі Skoda. У 2016 році завод зібрав близько 1 900 машин, що склало майже 100% виробництва легкового транспорту в країні. При цьому важливо відзначити: Skoda - автомобіль далеко не бюджетний. Найдешевша модель - Skoda Fabia - коштує понад $ 12 000, приблизно в два рази дорожче, ніж ЗАЗ «Сенс».

    Чому падають продажі дешевих авт

    Заміна в «десятці» бюджетних брендів більш представницькими не означає, що українці розбагатіли і почали купувати дорогі автомобілі. Просто ті, хто раніше купував нові ЗАЗ «Ланос» або Лада «Гранта» тепер вважають за краще за ті ж гроші брати вживані європейські авто.

    За даними «Укравтопрому», тільки в 2015 році ринок уживаних іномарок в Україні виріс в чотири рази. А якщо вірити ще й статистиці Auto-Consulting, то за перші чотири місяці цього року, сегмент вживаних машин підріс ще на 15%. У січні-квітні автомобілів з пробігом продавали в 10 разів більше, ніж нових машин.

    Щоб зрозуміти, чому українці відмовляються від нових бюджетних автомобілів на користь старих, досить порівняти ціни і комплектації конкурентів. Для наочності «Главком» знайшов свіже оголошення про продаж уживаного автомобіля в Європі: Volkswagen Golf 2010 року, який коштує 5 500 євро. Після розмитнення його ціна виросте до 7 888 євро – сума, яку цілком можна порівнювати з вартістю нового ЗАЗ «Ланос», який зараз у офіційних дилерів коштує 7 900 євро.

    Щоб зрозуміти, на користь якого авта споживач зробить вибір, досить порівняти їх комплектацію.

     

    Volkswagen Golf

    ЗАЗ Ланос

    Кондиціонер

    +

    +

    Сигналізація

    +

    Навігація

    +

    Магнітола

    +

    Центральний замок

    +

    +

    Електропідйомники

    +

    +

    Парктронік (передній)

    +

    Парктронік (задній)

    +

    Подушки безпеки

    Водія

    +

    +

    Пасажира

    +

    Передні бокові

    +

    Передні подушки-шторки

    +

    Передні подушки-шторки

    +

    Для колін водія

    +

    Тобто, порівняно з 6-річним «Гольфом» новий вітчизняний «Ланос» виглядає майже «порожнім». І за технічними характеристиками запорізький автомобіль старому «німцю» теж програє.

     

    Volkswagen Golf

    ЗАЗ Ланос

    Пальне

    Дизель

    Бензин

    Об’єм мотору, л.

    1,6

    1,4

    Потужність, к.с.

    103,5

    101

    Оберти, Нм

    250

    131

    Від 0 до 100 км/г, с.

    11,3

    н.д.

    Макс. швидкість, км/г

    189

    170

    Витрати пального, л/100 км

    Місто

    5,7

    7,9

    Траса

    3,9

    5,1

    Мікс

    4,5

    6,4

    Об’єм баку, л.

    55

    48

    Об’єм багажника, л.

    350

    250

    Кліренс, мм

    165

    160

    Перспективи «ЗАЗу» і «ВАЗу»

    Можна припускати, що «Лада» і «ЗАЗ» продовжать здавати позиції. Причому, чергове падіння бренди можуть показати вже цього місяця. Причина - зниження податків на старі автомобілі, які тепер стали ще доступнішими. Як повідомляв «Главком», з серпня набув чинності закон, який знижує ставки акцизного збору з автомобілів з пробігом. На деякі машини податок знижений в 20 разів, що дозволяє тепер економити на покупці уживаної машини до 2 000 євро.

    Втім, судячи з усього, «Укравто», якій належить Запорізький автозавод, вже змирилася з перемогою «секонд-хенду». У корпорації вирішили, що не будуть боротися з уживаними машинами, а навпаки, постараються на них заробити. Компанія вже навіть сформувала окремий бізнес-підрозділ, який спеціалізуватиметься виключно на торгівлі автомобілями.

    «... Ми прийшли до необхідності почати системну і довгострокову роботу на ринку автомобілів з пробігом» - заявив навесні цього року Вахтанг Васадзе, заступник голови правління «Укравто» (син екс-депутата Таріела Васадзе). За його підрахунками, зараз в Україні лише 10% ринку - це нові автомобілі. Решта - перепродаж старих машин.

    На рік «Укравто» планує продавати близько 20 000 вживаних автівок. Тобто, приблизно в 20 разів більше, ніж зараз корпорація продає нових автомобілів під брендом «ЗАЗ».


    Коментарі ()
    1000 символів залишилось
    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ