Чи відповідає оновлена Верховна Рада вимогам часу і народу?
За три місяці роботи Верховної Ради не було жодного законопроекту, який можна було б назвати досконалим.
За три місяці роботи Верховної Ради не було жодного законопроекту, який можна було б назвати досконалим. Від усіх інших значно відрізнялись на краще законопроекти, внесені Президентом України, і тому є причина: їх опрацьовували фахівці-правники, в тому числі науковці. Все інше, практично без винятку, не можна назвати інакше, як юридичним мотлохом, причому потенційно дуже шкідливим, і цьому також є причина: його гутовили, в кращому випадку, далекі від правознавства депутати з помічниками, а в гіршому випадку і в більшості випадків - чиновники.
Саме до цієї категорії вкрай шкідливого юридичного мотлоху, підготовленого чиновниками або на їх замовлення, відносяться внесені в Раду «земельні» законопроекти, в тому числі №1599 та №1159, довкола яких розгорнуто дискусію в ЗМІ. У Верховній Раді і в пресі я назвав їх антиселянськими, злодійськими, корупційними, антиконституційними - бо вони такими є - і багатьма іншими нищівними епітетами, і буду продовжувати так називати до тих пір, поки вони не будуть відкликані або поки всі селяни не закарбують навічно у своїй пам'яті імена авторів цих законопроектів і політичні сили, які за них проголосують - якщо проголосують.
Закарбують - і зроблять відповідні висновки щодо них, а може, й дії.
Не побачили ніякої шкоди від законопроекту №1599 і проголосували за нього в першому читанні народні депутати Ігор Луценко («Батьківщина») і Андрій Вадатурський (Блок Петра Порошенка), та ще й публічно дорікнули мені в надмірних претензіях до цього законопроекту. І перший, і другий при цьому фактично розписались у тому, що проект не читали або читали його «по діагоналі», не аналізуючи.
Критику Ігоря Луценка спишемо на захист честі дами і його політичного лідера, Юлії Володимирівни Тимошенко - я звинуватив її у лобіюванні цього законопроекту, а Вадатурському не можу не сказати прямо: Андрію, Ви абсолютно неправі, Ви глибоко помиляєтесь в оцінці обох законопроектів - і №1599, і №1159. На жаль, Ви зробили Ваші висновки щодо них за їх назвами, це очевидно, а суть обох проектів є абсолютно протилежною їх назвам.
Законопроект №1599 називається «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств», так давайте подивимось, що ж це за «стимулювання».
До ст.10 Закону про фермерське господарство запропоновано додати частину 5, яка передбачає «додаткові заходи» державної підтримки НОВОСТВОРЕНИХ СІМЕЙНИХ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ (СФГ), такі як:
«- включення новостворених СФГ та/або їх об'єднань до складу першочергових (пріоритетних) учасників програм державної фінансової підтримки;
- встановлення пільгової системи соціального страхування осіб, зайнятих у СФГ, та запровадження компенсації з державного бюджету втрат Пенсійного та інших соціальних фондів від застосування таких пільг;
- звільнення новостворених СФГ від плати за під'єднання до електро-,газо-, водо- і теплопостачання;
- надання СФГ та створеним ними сільськогосподарським кооперативам переважного права на отримання замовлень при здійсненні державних закупівель з місцевих бюджетів».
Я б сказав, що це такі НЕПРЯМІ заходи «стимулювання», на які селянин не піде, просто плюне на них, бо знає, що воно означає в реальному житті. Можна було б розлого критикувати ці «додаткові заходи», і навіть саму доцільність «новоутворення СФГ» вже через те, що воно передбачає, як ми бачимо, втрати Пенсійного і соціальних фондів, але задамось більш принциповим питанням: чому в підприємницьку діяльність, якою є ведення фермерського господарства, впроваджується дискримінація, одні ФГ мають отримувати якісь пільги, а інші ФГ - індивідуальні або раніше створені сімейні, а також ОСГ - ні. Цього не повинно бути: або всім, або нікому.
Але, ще цікавіше, чому передбачається державна «першочергова, пріоритетна, пільгова, компенсаційна» підтримка ... ТИХ, КОГО НЕМА (!) - СФГ, А НЕ ТИХ, ХТО Є і вкрай потребує допомоги - я маю на увазі нинішнього самого масового виробника сільгосппродукції - селянина ?! Тим більше, що допомога селянину могла б розцінюватися як соціальна допомога і жодним чином не протирічила б умовам Євроінтеграції.
Відповідь проста, як голобля: тому що так захотів чиновник-корупціонер,який придумав нові схеми власного збагачення !
Абсолютно нічого нового: чверть віку українське чиновництво розкрадало державні та міжнародні фінанси через схеми «допомоги» просто Фермерським господарствам (ФГ), створення яких в Україні саме ж чиновництво колись і придумало, а тепер, в дусі подальшої євроінтеграції, вирішило провести ребрендинг «кормушки» і придумало СФГ - така собі чиновницька «фігізація»!
Юрій Луценко на днях нагадав нам анекдот про створення колгоспів у Єврейській автономній республіці СРСР: колгоспи створені, присилайте колгоспників. В нашому випадку чиновництво вже «створило колгосп» - придумало СФГ, тепер давайте глянемо, як же воно голосами народних депутатів «створюватиме» СФГшників.
Абсолютно без перебільшення, методи практично сталінські - через унеможливлення існування поза межами СФГ!
Щоб не звинувачували в голослівності, цитуватиму Закон України «Про особисте селянське господарство» та зміни до нього, які пропонуються законопроектом №1599 в якості вже ПРЯМОГО «стимулювання» до створення СФГ.
Зараз ст.7 Закону про ОСГ утримує таку норму:
«Члени ОСГ мають право реалізувати надлишки виробленої продукції на ринках, а також заготівельним, переробним, підприємствам та організаціям, іншим юридичним і фізичним особам», а законопроект №1599 після слів «фізичним особам» додає :»... виключно за умови набуття статусу суб'єкта підприємницької діяльності - виробника сільськогосподарської продукції», а далі ще й добавляє, як припечатує, щоб не сумнівалися :» члени ОСГ зобов’язані набути статус суб'єкта підприємницької діяльності - виробника сільгосппродукції в разі необхідності реалізовувати надлишки виробленої продукції на ринках».
Я спеціально виділив про ринки та інше, щоб не тільки Андрій Вадатурський, але й усі інші переконались, що ні на ринках, ні заготівельнику не матиме права селянин продавати надлишки виробленої продукції, якщо не зареєструється бізнесменом, і це - заборона продажу власної продукції - якраз і є оте «стимулювання» селян до створення СФГ, яке утримує даний законопроект!
Більше в ньому нема жодної новели, яка могла б претендувати на звання правової норми, виключно той самий юридичний мотлох, про який я сказав вище. А є речі взагалі ганебні, хоча ганебнішого, ніж «СТИМУЛЮВАННЯ» через заборону й примушення, важко придумати. Це, наприклад, ст.8-1 «Особливості створення та діяльності СФГ без створення юридичної особи».
Це шедевр,еталон, гімн дебілізму в українській законотворчості, інакше не скажеш!
«Господарська діяльність СФГ без створення юридичної особи здійснюється на основі підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, голови цього господарства з обовязковим використанням праці членів своєї сім'ї за їх згодою»... далі маразм міцнішає з абзацу в абзац: СФГ створюється на підставі договору про створення СФГ, цей договір є різновидом договору про спільну діяльність, його зразок розробляється Міністерством агрополітики, він укладається письмово, підписи учасників нотаріально завіряються, членами можуть бути діти з 14-річного віку (!), головою СФГ є член сім'ї, визначений договором ...
Цю свою безумну абракадабру, втиснуту в проект ст.8-1, автори законопроекту №1599 подають мало не як дар Божий для селян, за який треба на них молитись - мовляв, чого ж вони ще хочуть, ми ж їм придумали СФГ без створення юридичної особи, це ж прямо таки майже нічого не треба робити в плані реєстрацій та звітів, просто живи і радуйся !
Так і хочеться їм усім сказати: або ви безмозглі, або негідники, свідомо працюєте на корупцію і на знищення українського села, але в будь-якому випадку нехай би всі ті поневіряння, які ви пропонуєте селянам і їх родинам, дісталось вам і вашим нащадкам!
Один раз українські селяни вже пройшли фермеризацію по-чиновницьки - ледве вижили. Зараз мало не ті ж самі ляльководи затівають те ж саме, тільки вже не колективні господарства збираються кошмарити, а особисті селянські. Не отримали, падлюки, по заслугам, не злякалися ні Євромайдану, ні люстрації, селянський Майдан потрібен, жорстокий і безпощадний.
Отож, сухий залишок тверезого аналізу законопроекту №1599 такий: він написаний не для стимулювання нових форм господарювання, а для реалізації чергової корупційно-ємкої «сільської реформи», придуманої в чиновницьких кабінетах, яка нічого спільного з інтересами села, селян, бюджету, аграрного сектора економіки і держави в цілому не має, призведе до широкого ушкодження конституційних прав селян і стрімкого погіршення їх матеріального стану.
Точно так же, як і в законопроекті №1599, суть змісту законопроекту №1159 є діаметрально протилежною його назві - «Про деякі заходи щодо посилення ролі територіальних громад в управлінні земельними ресурсами»: корупційна система розграбування земель, створена бандою Януковича на основі повноважень Держземагентства по розпорядженню землями, цим законопроектом зберігається для нинішньої виконавчої влади, а «посилення ролі територіальних громад в управлінні земельними ресурсами» відтерміновано на багато років - але про це вже іншого разу.