Чи пройде пленарний тиждень Верховної Ради у відповідності до Конституції?
Депутати знову підігріли в суспільстві впевненість в круговій поруці парламенту
Кожного пленарного тижня, особисто для мене, найцікавішим є не результати голосувань народних обранців, а чи зможуть вони дотриматися Конституції України чи Регламенту. Поки що результати спостережень не надто позитивні. Для прикладу, нижче опис лише результатів одного пленарного дня роботи Парламенту.
1. Голосування про направлення до Конституційного Суду України законопроекту про внесення змін до статті 133 Конституції України (щодо перейменування Кіровоградської області) №8380/П. Проголосоване не з першого разу, на перший погляд, відносно технічне питання щодо перейменування областей в рамках декомунізації. Проте з порушенням статті 84 Конституції, яка встановлює особисте голосування народними депутатами.
2. Заплановане голосування за проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг № 2413а. Безумовна потреба у наведенні порядку на ринку фінансових послуг, яка ще нещодавно обговорювалася як одна з вимог Міжнародного валютного фонду у програмі співпраці з Україною. Проте наявний висновок Головного юридичного управління Верховної Ради, в якому конкретно описано порушення статті 19, пункту 8 частини першої, пункту 1 частини другої статті 92 Конституції України, та навіть більше, прогноз можливого конституційного подання щодо цього закону до Конституційного Суду. Попри це, депутати зібралися голосувати за проект.
3. Голосування про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Станіслава Березкіна. При відсутності прямих порушень Конституції (можна навіть привітати визнання необґрунтованими подань Генерального прокурора про затримання та взяття під варту Станіслава Березкіна), депутати не дали змоги слідству провести весь комплекс слідчих дій та суду встановити наявність в діях депутата складу злочину. Чим знову підігріли в суспільстві впевненість в круговій поруці Парламенту та схилили ще більше людей до жахливої ідеї повного скасування депутатської недоторканності.
4. Голосування за проект Закону щодо фінансового забезпечення Конституційного Суду України на 2018 рік №9241. Парламент вкотре провалює голосування за цей проект, чим недофінансовує діяльність Конституційного Суду, що впливає на його незалежність. Вже активно йде мова про можливе звільнення частини працівників Секретаріату Конституційного Суду, через мінімальну оплату їх роботи чи навіть відправки у відпустку за свій рахунок на весь грудень. Депутати знову ставлять під сумнів роботу КСУ, що є абсолютно недопустимим.
Закон про Державний бюджет на 2019 рік, який мав бути проголосований в другому читанні до 20 листопада (у відповідності до Регламенту ВРУ), відкладається на четвер і поки що має малі шанси бути прогодованим, через неймовірно насичений порядок денний четверга. Особливо якщо врахувати що на той самий день планується можливе голосування за проект законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо намірів членства України в Європейському Союзі та в Організації Північноатлантичного договору) № 9037.
Загалом, вівторок роботи Парламенту не можна віднести в позитив його роботи, оскільки знову бачимо порушення Регламенту та Конституції. Можна було б сподіватися на четвер, коли депутати мають змогу виправитися, проте розуміючи насиченість порядку денного, прогнозується ще більше нехтування процедурами.