Влада руками Європи знищить українців
У мене стійке враження, що «українська» влада готувала українцям диверсію з Законом про освіту.
Закон виписали спеціально так, щоб Європа його завернула і «українська» влада сказала: «Ну ви ж бачите, це не ми винні, це так Європа нам сказала. Ми вас послухали, українці, а тепер бачите, який гембель маємо. Бачите, як за вас страждаємо. Ми зробили все можливе. Нічого не вийшло. Так що сідайте, українці, пожуримося разом. Помовчте тепер, українці, ще років 20.»
Влада перед вами, українці, клеїть дурня. Насправді, вона діє продумано, працює цілеспрямовано, мислить стратегічно.
Влада спеціально спровокувала цей скандал. Що ж влада зробила не так? Влада написала непрозорий закон. Мутний закон. Ми просили написати не так. Але влада, роблячи вигляд, що пішла на зустріч українцям, насправді, нас не послухала.
Ми просили написати «Навчання у державних і комунальних закладах освіти українською мовою, а мова меншин може вивчатися» - і прикласти прозору схему, як саме вивчатися: яке співвідношення мови меншин і українськоїмови у садках, яке співідношення мови меншин і української мови у початковій школі, яке співвідношення у середній школі, яке співвідношення у старших класах. І приклали три схеми, 1) як у Польщі, 2) як у країнах Балтії, 3 )як у Канаді.
- Як у Польщі: вивчають мову меншин на уроках мови, на уроках історії, на уроках культури ТРИ рази на тиждень, але не більше 5 разів на тиждень. У старших класах державна мова.
- Як у країнах Балтії: у садках більше мови меншин і менше державної мови. У початковій школі з'являються предмети державною мовою. У середній школі з кожним наступним роком предметів державною мовою стає більше. У старших класах лише державна мова.
- Як у Канаді: два уроки на день мовою меншин у початковій школі, але за кошт батьків.
- Ми навіть мали четвертий варіант, як у більшості країн Європи, але не наполягали на ньому, розуміли, що в постколоніальній країні навряд чи він пройде: мовами меншин навчаються у приватних, недільних школах і культурних товариствах.
Що робить ця дуже хитра і підступна влада, яка прикидається тупою? Вона робить всупереч нашим пропозиціям. Вона робить по-своєму. Вона пише непрозорий варіант, який ніхто не розуміє: у садку і в молодшій школі навчання мовами меншин, а що з 5 класу? Не зрозуміло. У Законі ще є окремий пункт про вивчення мов меншин. То з 5 класу буде це вивчення? Чи з 5 класу буде все державною? Чи як буде?
Влада спеціально пише мутний варіант, і відмовляється прикласти прозору схему 1, чи 2, чи 3. Влада заявила: «Ми напишемо ще один закон про дошкільну і середню освіту - і там розпишемо схему. А ще ми напишемо навчальні плани - і там буде видна схема».
То чому ви не написали ту схему одразу? Ви ж самі казали, що буде скандал. Ви спеціально зробили, щоб його не уникнути! Нате вам, українці, вашим салом та по ваших губах.
Я рік з ними билася за цей закон. Я теж спочатку думала, що вони тупаки. Ні, вони прикидаються. То Янукович був тупий і прямий, як двері. Ця влада хитра і підступна. Вона знає чого добивається. В її лавах працюють профі.
Ми рік вимагали прозорої схеми. Вони чули і спеціально прописали так, що після 5 класу, не розуміє ніхто: ні українці, ні меншини, ні Європа. Ось що написало ПАРЄ:
«9. Зокрема, новий закон передбачає значне скорочення прав, які були раніше прописані для «національних меншин» стосовно їх власних мов освіти. Національні меншини, які раніше мали право володіти мономовними школами та повними навчальними програмами мовою національної меншини, тепер опиняються в ситуації, коли навчання їхніми мовах може провадитися (разом із навчанням українською мовою) лише до закінчення початкової школи. Для Асамблеї це не сприяє принципу «співіснування».
Те, що після 5 класу - стало основним каменем спотикання. «Не сприяє принципу «співіснування».
Ця влада руками Європи замочить українців.