Зауваження до Конституції Порошенка

За результатами власного аналізу положень (конституційного) законопроекту про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади), поданого президентом України, хочу відзначити, що загалом текст хороший і цілком його можна приймати. Щоправда, є окремі зауваження.

За результатами власного аналізу положень (конституційного) законопроекту про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади), поданого президентом України, хочу відзначити, що загалом текст хороший і цілком його можна приймати. Щоправда, є окремі зауваження.

Перші стосуються термінів, які вживаються: "район", "область", "префект". Все-таки більш вдало було б - "повіт", "край", "урядник". По-перше, для уникнення плутанини у перехідний період під час реформування адміністративного-територіального устрою. По-друге, навіщо послуговуватись іноземними термінами, якщо є власні.

Тепер другий момент. Як на мене, доцільніше було б у разі визнання Конституційним судом рішення голови громади, ради громади, районної чи обласної ради таким, що відповідає Конституції, одночасно констатувати нечинність відповідного акта президента. Навіщо в цій ситуації президентові надавати право скасовувати свій власний акт? А якщо він його не скасує, що далі? Ми ж поки не живемо у країні з високим рівнем політичної і правової культури.

Третє, що помітив, це те, що з 1996 року вперше на конституційному рівні є намагання показати наявність у районах Києва і Севастополя існуючих де-факто державних адміністрацій. Дещо кумедно вийшло.

А ще, гадаю, всі помітили, що у разі прийняття (конституційного) закону повністю всі його положення запрацюють лише після проведення запланованих у 2017 році ще одних чергових місцевих виборів.

Без жодної іроніі ще раз відзначу, що загалом законопроект хороший. Навіть незважаючи на деякі нюанси.

Разом з тим, концептуально залишаюсь на своїй думці, що не варто змінювати тричі зґвалтовану Конституцію, довір'я до якої з боку правників сильно похитнулось. Набагато краще приймати повністю новий Основний Закон і творити нову історію з чистого листа. Існує, як на мене, принаймні два цілком легітимні і безпечні механізми прийняття нової Конституції. Рано чи пізно, але прийдемо до цього переконання. Краще, звісно, раніше. Але хто сказав, що ми любимо шукати легкі шляхи? А ще рідні граблі дуже полюбляємо.

Источник: Facebook