Утилізаційний збір на автомобілі. Чи знають депутати, за що голосували?
Здавалося б, ідея обох документів благородна
Схвалені парламентом закони щодо введення утилізаційного збору на автомобілі, не лише вдаряють по бюджетах сотень тисяч українських сімей, а й порушують взяті на себе Україною зобов’язання в рамках вступу до СОТ і можуть викликати зворотні санкції по відношенню до українського експорту.
Ухвалені з голосу в другому читанні закони щодо утилізації транспортних засобів та введення екологічного податку можуть стати новою додатковою перепоною для підписання угоди про асоціацію з ЄС.
Здавалося б, ідея обох документів благородна - у нас додалося «піклувальників» про чистоту довкілля. Однак, за «добрим» замислом криються кілька обставин: по-перше, у нас немає потужностей для утилізації використаних автомобілів.
По-друге, не в наших традиціях здавати на брухт вживані авто.
По-третє, закон передбачає введення податку на всі автомобілі – імпортовані та вироблені (складені) в Україні. Але подальші деталі закону спростовують цю рівність: вітчизняні складальники не зобов’язані сплачувати податки за умови взяття зобов’язань з утилізації використаних автівок. А це настане не скоро. А там - «або віслюк здохне, або емір помре». Та й уже з наведеної причини українці експлуатують автомобіль навіть, коли він давно на ладан дихає.
У прийнятій редакції закон передбачає ніщо інше, як введення нового спеціального податку на імпорт. І немалого податку. Так, згідно з законом його сума податку коливається від 7370 грн. на авто з об’ємом двигуна до 2000 см. куб. до 30 250 грн. - з об’ємом понад 3500 см. куб. (для уживаних авто ставки подвоюються).
Замість тиску на власників бізнесу для модернізації виробництва та випуску потрібних людям моделей, що відповідають запитам, споживачів змушують підлаштовуватися під нав’язувані власниками умови.
Боюсь, що багато народних обранців не знають, за які закони і за які норми у цих законах вони голосували. Названих законопроектів, як і низки інших, не було в порядку денному, ідеї щодо їх революційно швидкого прийняття раз по разу виникали у різник кутках парламенту чи поза ним.