Хто відповідатиме за несвоєчасне подання е-декларації
Спеціально не хотів висловлюватись щодо е-декларування. Однак учорашні заяви керівництва НАЗК, які свідчать про їх повне невігластво, змусили написати цей пост
НАЗК задумувалося та створювалось як орган, який покликаний ПРОФЕСІЙНО, ФАХОВО та НЕУПЕРЕДЖЕНО боротися із корупцією серед чиновництва .
Вчора очільниця цього відомства зробила низку заяв, зокрема:
1. Навіть, якщо система не запрацює, то відповідальність нестимуть декларанти. Особливо винні ті, хто відклав заповнення декларації на останній момент.
2. Що члени НАЗК «виписували собі такі високі зарплати», щоб вони (члени НАЗК) могли придбати собі «картрідж і папір», бо держава не забезпечила фінансування цього органу.
Перше твердження є повною юридичною нісенітницею, бо відповідальність за неподання декларації можлива лише за наявності умисну на таке неподання. Відповідальність без вини можлива лише у випадках, чітко визначених законом . Неподання декларацій до цих виключень не належить. Та й сама формула, запропонована пані Корчак є абсурдною: система не працює, а винними є ті, хто не причетний до ФУНКЦІОНУВАННЯ системи.
Теорія строків в праві говорить про те, що якщо у особи є ПРАВО, яке обмежено строком, що визначається днями, то особа може реалізувати це право ( а відтак і повинна мати МОЖЛИВІСТЬ реалізувати це право) до 00-00 хв, дня , який слідує за останнім днем строку.
Перекладаючи з юридичної на людську мову це означає, що декларант МАЄ ПРАВО розпочати заповнення декларації в будь-який час так, щоб закінчити заповнення не пізніше 23-59 неділі 30 жовтня 2016 року. А НАЗК та пані Корчак, як її керівник, ЗОБОВ'ЯЗАНІ забезпечити, щоб система НОРМАЛЬНО ПРАЦЮВАЛА весь цей час.
Щодо другого твердження: невже «один із головних борців із корупцією»-пані Корчак не розуміє того, що «виписували зарплати» не для оплати праці, а для «придбання картріджу та паперу»- це і є порушення закону.
Вчергове змушений зазначити, що невігластво наших «професійних борців з корупцією» зашкалює. І такий важливий процес, як створення умов прозорості для чиновників повністю профанується. І ще одне питання: як може боротися із корупцією людина із ТАКИМ розумінням поняття «корупція» та юриспруденції вцілому.