Амосова розказала, як вона щоденно змінює медуніверситет на краще
«Ми пішли на ризик не набрати студентів - задля того, щоб до нас вступали найкращі»
Ректор Національного медуніверситету Катерина Амосова розказала, як працює її команда. «Ми змінюємо усталену систему для того, щоб викорінити практику, коли за доцента – несли, за професора – несли, зі студентів гроші збирали. І щоб перезавантажити університет», - наголосила ректор НМУ в інтерв'ю виданню «Обозреватель».
Із дієвих та позитивних змін Амосова відмітила впровадження 45-хвилинних лекцій та збільшення вступного порогу у 140 балів ЗНО з біології. «Ми пішли на ризик не набрати студентів - задля того, щоб до нас вступали найкращі», - сказала вона.
За словами ректора, бюджетних коштів університету вистачає на зарплати і частково – на стипендії. «Комунальні платежі ми на 95% оплачуємо за рахунок того, що самі заробляємо. І вкладаємося в розвиток, в нове обладнання, в «фантоми» для педпроцесу», - наголосила Амосова.
До того ж, менеджмент знайшов можливість стимулювати викладачів і студентів за рахунок спецфонду. «У той час, коли інші ВНЗ закривалися, бо не мали коштів на опалення – ми тричі проводили преміювання», - підкреслила ректор.
Також Катерина Амосова повідомила про новий іспит для студентів-третьокурсників з правильної технології клінічного обстеження пацієнта (OSCE), що відбувся паралельно з «Кроком». На відміну від українських тестів «Крок», де іде зазубрювання ситуацій на доволі примітивних прикладах, такий екзамен наближений до реальної практики. «Коли до лікаря приходить пацієнт – на ньому нема таблички, що у нього везикулярне дихання і шуми в серці. Лікар має сам встановити діагноз. Надпису «виберіть один з п'яти варіантів діагнозу» на реальних пацієнтах не буває», - зауважила вона. Цього року університет вдосконалює OSCE для третього курсу, стоматологи роблять свій OSCE, а окремі його елементи виводяться на державний іспит з використанням чек-листів для об’єктивізації оцінки.
Серед інших новацій ВНЗ - введення курсу комунікативних навичок з 1 вересня для студентів 2 курсу, а в новому семестрі – і для 6-го курсу. «В Україні це повністю на нулі. От як сказати пацієнту, що у нього – невиліковна хвороба? Як сказати родичам про смерть людини? Насправді, є дієві прийоми – аж до сформульованих вже речень».
Введення 45-хвилинних лекцій Амосова пояснила наступним чином. «Увага людини зберігається 15-20 хвилин, а потім іде на спад. Щоб цього уникнути, потрібен інтерактив. Тому наші лекції нові не тільки за тривалістю, але і за структурою», - переконана вона. Університет рухається до того, що кожна лекція чи практичне заняття повинні мати не більше трьох конкретних навчальних цілей на 45 хвилин. «Краще не просто переказувати факти, які є в підручниках і в інтернеті, а присвятити цей час тому, аби відпрацювати компетентність їх застосування для вирішення конкретних завдань», - впевнена Катерина Амосова.