Німецький автобусний гігант Flixbus виходить на ринок українських перевезень

Чеська компанія Umbrella приїздитиме до України на звичних для німців зелених автобусах Flixbus

Безвізовий режим з ЄС підвищує інтерес міжнародних перевізників до України. Прискорити вихід на український ринок вирішила, зокрема, німецька компанія Flixbus

Поки Україна марно чекає на прихід нових великих авіакомпаній-лоукостерів, зрушення відбуваються на ринку автобусних перевезень. Німецький автобусний гігант Flixbus у вівторок, 25 липня, заявив про початок регулярних рейсів до чотирьох українських міст. Перший автобус вирушає в рейс із Праги в Україну в четвер, 27 липня.

Компанія Flixbus працює на ринку перевезень з 2013 року і за час роботи встигла поглинути кілька інших великих перевізників, зокрема, Megabus, Postbus та австрійська HELLÖ. За даними Welt, Flixbus контролює 87% ринку автобусних перевезень у Німеччині. Компанія здійснює 200 тисяч щоденних рейсiв у 1 200 міст в 24 країнах. Відтепер серед її напрямків будуть також Львів, Рівне, Житомир та Київ.

Орієнтація на регіональні перевезення

Flixbus планувала вийти на український ринок іще до того, як безвізовий режим Україна - ЄС набув чинності, однак «безвіз» теж зіграв свою роль, розповідає Ніколай Войтюк, віце-президент Flixbus по Східній Європі у ексклюзивному коментарі DW. «Ми в будь-якому разі планували долучити Україну до нашої європейської мережі. Рішення їхати в Україну не стосувалося безвізового режиму для українських громадян. Однак у нинішній ситуації ми прагнули зробити це якомога швидше», - розповів Войтюк.

Перевезення до та з України здійснюватимуть партнери Flixbus - чеська компанія Umbrella. Це типово для роботи Flixbus, адже компанія співпрацює з понад 250 регіональними партнерами-перевізниками, які мають спільну систему продажу квитків і спільний бренд.

Войтюк також пояснив, чому серед запропонованих на даний момент напрямків немає прямого сполучення українських міст з Німеччиною. Flixbus ставив за мету передовсім долучити ключові українські міста до загальноєвропейської мережі. Водночас Войтюк наголосив, що Flixbus не стане обмежуватися наявною сіткою рейсів: «Ми дивимося, які міста будуть підходящі для долучення до нашої мережі. Наступного року ми плануємо розширення і під'єднаємо більше, ніж чотири міста, які є зараз».

Конкуренція уже висока

Flixbus - не перша компанія з ЄС, яка зацікавилася українським ринком. З жовтня 2016 року польський перевізник Polskibus, який послуговується партнерством іншої польської компанії Ideal Travel, здійснює рейси до семи міст: Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Тернопіль, Вінницю, Хмельницький та Херсон. Квиток з Кракова до Львова коштує приблизно 20 євро. До Вроцлава - 25 євро. А от до Праги Polskibus не їздить з України.

У більшості українських перевізників квитки зі Львова до Вроцлава коштують трошки дешевше - 500-600 гривень (близько 20 євро). Зі Львова до Кракова - до 15 євро. З Києва до Кракова - близько 600-700 гривень (20-25 євро). З Києва до Праги можна доїхати на автобусах українських компаній за 1200-1600 гривень (40-55 євро).

Ціни на рівні конкурентів

Ціни Flixbus є співмірними з цінами конкурентів. Для порівняння, квиток до Праги на сайті німецької компанії компанії коштує близько 730 гривень (25 євро). До Вроцлава - 560 (менше 20 євро), до Кракова - 580 гривень (20 євро).

Колишній заступник Міністра інфраструктури України Олександр Кава має оптимістичні, але стримані очікування від приходу нового перевізника. «Зараз і так конкуренція на ринку доволі велика, але вихід компанії, яка працює під брендом Flixbus - однозначно плюс, оскільки чим більше перевізників у нас будуть працювати, тим більша буде конкуренція, тим нижчими будуть ціни, - пояснює експерт. Після лібералізації візового режиму між Україною та ЄС попит на перевезення збільшиться, прогнозує експерт.