Кінах пояснив, чому завищені портові збори в Україні — це серйозна проблема
Промисловці звернулися до уряду із закликом знизити поточний рівень портових зборів на 54%
Завищені ставки портових зборів в Україні заважають розвитку транзитного потенціалу країни. Таку думку бізнес-порталу UAprom висловив президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах.
«Україна з її географічним положенням володіє дуже серйозним транзитним потенціалом і має досить розвинену транспортну інфраструктуру, в тому числі морпортів. З огляду на трагічні події на сході країни і втрату транспортних коридорів в північно-східному напрямку, велике значення набувають морпорти в південній частині країни», - сказав він.
За його словами, в складі основного експорту України, на жаль, сьогодні переважають в основному сировинні товари (продукція АПК і ГМК).
«Тому вкрай важливе ефективне функціонування транспортної інфраструктури і всіх її складових. На сьогодні морські порти України вимагають модернізації на тлі їх високого морального і фізичного зносу. Більш того, вони поступаються європейським портам за таким параметром конкурентоспроможності, як витрати на одиницю перероблених і відправлених вантажів», - зазначив Кінах.
При цьому глава УСПП підкреслив, що портові збори в Україні набагато вище, ніж аналогічні портові збори в європейських країнах, наприклад, Голландії, Німеччини, Румунії, Болгарії.
«Після аналізу ситуації об'єднання, що представляють різні сектори промисловості, звернулися до уряду з питанням про зниження поточного рівня портових зборів на 54%. При цьому було надано ТЕО, згідно з яким від збільшення вантажообігу, включаючи транзитну складову, надходжень до бюджету буде набагато більше, ніж від завищених портових зборів», - констатував експерт.
Крім того, Кінах висловив думку, що сама система використання портових зборів повинна в першу чергу передбачати перенаправлення виручених коштів не на поточне споживання, а на реалізацію серйозних проектів з модернізації та підвищення пропускної спроможності морських гаваней.
«Ми сподіваємося, що ці питання будуть розглянуті урядом. Це питання не лобіювання окремих інтересів. Його необхідно вирішувати для підвищення конкурентоспроможності як морських портів, так і транспортної інфраструктури України в цілому, включаючи її транзитний потенціал», - підкреслив глава УСПП.
Читайте також матеріал «Главкома»: «Час Х». Корупціонери проти грантожерів