Найближчим часом «гроші Газпрому» запрацюють на будівництві доріг, - голова Укравтодору
Дорожня частина програми «Велике Будівництво» фінансується з чотирьох джерел і серед них, так звані, «гроші Газпрому», отримані Україною за рішенням Стокгольмського арбітражу., - Кубраков
Голова Укравтодору Олександр Кубраков розповів, що дорожня частина програми «Велике Будівництво» фінансується з чотирьох джерел: Дорожнього фонду, кредитів Укравтодору під державні гарантії, коштів міжнародних фінансових організацій і, так званих, «грошей Газпрому», отриманих Україною за рішенням Стокгольмського арбітражу. Про це Кубраков сказав в інтерв'ю РБК-Україна.
«Основа фінансування доріг - Державний дорожній фонд. З нього 31,5 млрд грн спрямовуються на ремонти і будівництво доріг державного значення, 5,7 млрд - на утримання дорожньої мережі, 22 млрд - на дороги місцевого значення, ними займаються обласні держадміністрації», - пояснює Кубраков.
Ще одним джерелом фінансування, за його словами, є гроші, які «Укравтодор» отримує під держгарантії від «Укрексімбанку». Нещодавно угода про надання кредиту була підписана у присутності Президента Володимира Зеленського, який є ініціатором усієї Програми «Велике Будівництво». Розмір цього джерела - понад 19 млрд гривень.
Третьою складовою є кошти міжнародних фінансових організацій. За даними Кубракова, мова йде про 4,4 млрд гривень.
Також, як сказав голова Укравтодору, найближчим часом варто очікувати рішення по четвертому джерелу фінансування.
«На рівні керівництва держави було прийнято рішення про передачу 35 млрд грн, отриманих «Нафтогазом» від Газпрому за рішенням Стокгольмського арбітражу, на оновлення доріг. Це питання тримає на контролі прем'єр. І в найближчі дні має бути прийнята постанова уряду, яка зафіксує, на які саме дороги будуть спрямовані ці гроші», - говорить Кубраков.
Всього в рамках Програми «Велике Будівництво» в Україні у 2020 році будуть побудовані і відремонтовані рекордні 6500 км доріг, з яких 4000 км - дороги міжнародного та національного значення, а 2500 км - місцевого.