«Укргазвидобування» виступила проти квот на імпорт палива
Компанія виступає за диверсифікацію джерел постачання та підтримку внутрішніх виробників
ПАТ «Укргазвидобування», що володіє другим в Україні працюючим нафтопереробним заводом, не підтримує ініціативу ПАТ «Укртатнафта» про введення квот і мит на імпорт бензину і дизельного палива. Про це йдеться в повідомленні Нафтогазової асоціації України (НАУ), членом якої є «Укргазвидобування», повідомляє спеціалізований портал enkorr.
«Ми виступаємо за підтримку легальних українських виробників нафтопродуктів, але без створення повсюдних квот або дискримінаційних мит. Компанія не сприймає торгових бар'єрів для всіх джерел імпорту і спотворення чесної конкуренції», - цитує НАУ слова комерційного директора УГВ Сергія Федоренка.
Топ-менеджер «Укргазвидобування» додав, що компанія виступає за забезпечення енергетичної безпеки країни шляхом диверсифікації джерел постачання та підтримки внутрішніх виробників, як це закріплено в Енергетичній стратегії України та постановах уряду. У той же час, за словами Федоренка, не повинні порушуватися принципи ринкової економіки і вільної торгівлі, рівного доступу всіх гравців ринку до джерел постачання та збуту товару.
НАУ зазначає, що в минулому році окремі члени Асоціації почали постійні закупівлі українських нафтопродуктів. Найбільшим попитом, за інформацією галузевої асоціації, користується паливо Шебелинського заводу, яке реалізується на відкритих торгах, як за разовими, так і «формульними» контрактами. З березня 2018 року столична мережа АЗС KLO уклала контракт з просування палив виробництва «Укргазвидобування» під новим брендом Shebel.
НАУ зазначає, що інші члени Асоціації також готові активізувати роботу з українськими виробниками палива за умови адекватної цінової політики і гарантій виконання своїх зобов'язань з боку НПЗ.
«Для нарощування своєї частки на ринку «Укртатнафті» необхідно забезпечити комфортні та гнучкі умови для покупців нафтопродуктів, впровадити систему електронних торгів, запропонувати умови, що гарантують отримання палива в обсязі і цінах, обумовлених при укладанні договорів. Компанії потрібно поетапно заробляти довіру операторів ринку», - резюмує президент Асоціації Дмитро Кулик.
Як повідомляв enkorr, найбільший український НПЗ «Укртатнафта» вимагає ввести квоти на безмитний імпорт бензинів і ДП з 1 травня. Для бензину і ДП російського і білоруського виробництва «Укртатнафта» просить ввести квоти в три етапи, поступово знижуючи їх до 30% українського ринку (з травня - 50%, липня - 40%, жовтня - 30%). Для палива інших країн компанія просить відразу з 1 травня 2018 р. встановити квоту на рівні 30%.
Ця ініціатива викликала критику в експертних і галузевих колах. Зокрема, в «Консалтинговій групі А-95» відзначають, що введення квот спричинить за собою зростання цін для всіх категорій споживачів, зруйнує стійку модель забезпечення країни паливом і не вирішить проблем нафтопереробної галузі.
«Нафтогазова асоціація України» закликала Міжвідомчу комісію при Мінекономрозвитку відхилити вимогу «Укртатнафти» щодо обмеження імпорту нафтопродуктів шляхом введення квот і не допустити монополізації ринку.
Крім того, юристи, зокрема партнер юридичної фірми Sayenko Kharenko Анжела Махінова, зазначає, що подана «Укртатнафтою» заява є неспроможною і суперечить українському законодавству і правилам СОТ.