Wizz Air здатний зупинити польоти на три роки і не збанкрутувати
Wizz Air має фінансовий запас в 1,5 млрд євро, що робить її стійкою до подібних криз
Угорський лоукостер Wizz Air здатний зупинити польоти на період аж до трьох років і не збанкрутувати.
Про це в інтерв'ю угорському виданню Index розповів виконавчий директор авіакомпанії Джозеф Вараді, інформує ЦТС.
За словами Вараді, вплив коронавірусу на авіацію буде сильним в перші шість місяців, в Європі і Північній Америці пандемія повинна закінчитися до кінця квітня цього року, а до літа ситуація повинна повернутися до норми. Однак не можна виключати того, що темпи відновлення ринку для окремих регіонів і авіакомпаній будуть різними.
За словами Вараді, проблему посилює те, що кожна країна приймає різні рішення по одній і тій же проблемі, але не погоджує їх на міждержавному рівні. Хаотичне прийняття рішень викликає паніку і невпевненість серед споживачів. У березні ринок авіаперевезень скоротився на 20-25%, а в квітні падіння може бути ще більш серйозним. Однак в авіакомпанії прогнозують, що в травні ситуація нормалізується і попит відновиться до червня.
Що стосується запасу міцності, то, за словами Вараді, Wizz Air має фінансовий запас в 1,5 млрд євро, що робить її стійкою до подібних криз.
«Згідно з галузевим дослідженням, Wiz Air є однією з найсильніших авіакомпаній в світі з точки зору ліквідності і платоспроможності. Так що, якщо ця криза дійсно завдасть шкоди, вона заподіє його іншим більше, ніж нам. Якби ми не літали жодним рейсом, ми б все одно змогли утримувати себе близько трьох років», - зазначив СЕО компанії.
У конкуруючих авіакомпаній коштів вистачить тільки на 1-2 місяці без польотів, говорить він. Ось чому багато перевізників вже намагаються отримати кредити на ринку, домовляючись про фінансову допомогу з урядами - інакше вони не зможуть вижити.
Глава Wizz Air зазначає, що навіть якщо авіакомпанії отримають допомогу, їх бачення розвитку кардинально зміниться, оскільки в якийсь момент позики доведеться погашати, і компанії будуть переглядати свої моделі розвитку.
Вараді очікує, що більш слабкі авіакомпанії зникнуть або продовжать слабшати, в той час як більш сильні авіакомпанії після кризи зможуть виявитися в набагато кращому становищі на ринку.
Wizz Air не має наміру звертатися за державною допомогою до угорського уряду, запевняє Вараді.
Що стосується позик з боку банків, в даний час витрати на залучення капіталу набагато вище, ніж раніше, і банки не хочуть позичати гроші проблемним авіакомпаніям, тому в даний час складно передбачити, що буде з цими перевізниками. Втрутитися в їхню долю можуть тільки держави, констатує СЕО угорського лоукостера.
Як відомо, проблеми через обмеження, накладені у зв'язку з поширенням COVID-19, відчуває більшість європейських авіаперевізників, деякі змушені приземлити значну частину флоту (Lufthansa, Air France - KLM, Ryanair, EasyJet), а найбільш нестійкі знаходяться на межі банкрутства ( Norwegian Air, SAS) або вже збанкрутували (Flybe).