Чи бути «охороні Кличка»? «За» і «проти»: батл двох Бондаренків
Опальний керівник апарату КМДА та депутат Київради – про створення муніципальної охоронної фірми
Проект постанови про створення комунального підприємства «Муніципальна охорона» обіцяє стати одним із найбільш скандальних на поточній сесії Київради. Ініціатор і головний лобіст рішення – опальний керівник апарату КМДА Володимир Бондаренко. Чиновника на сьогодні відсторонено від виконання обов’язків через скандал із підробленим дипломом.
Тезка і опонент керівника апарату КМДА Володимир Бондаренко з фракції «Батьківщина» у Київраді вважає, що проект постанови покликаний захищати не об’єкти комунальної власності, а інтереси вузького кола людей у столичній верхівці.
Отже, чи потрібна столиці своя «охорона»? «Главком» наводить аргументи обох сторін.
Для чого потрібна «муніципальна охорона»?
Бондаренко-лобіст: Комунальне підприємство - це виключно питання міста. Ми не створюємо тут ані поліцію, ані гвардію. Це підприємство, яке буде здійснювати охорону комунального майна. Точно так само, як десятки приватних охоронних компаній, які ми бачимо на вулицях. Від МВС ми отримуємо лише ліцензію на охоронну діяльність.
Повноваження цього КП чітко прописано в його статуті, який затвердить Київрада. Це надання послуг з охорони об'єктів. Ані патрулювати вулиці, ані затримувати злочинців, ані розганяти мітинги вони не будуть. Накази віддаватиме керівник КП. КМДА як орган управління вгосподарську діяльність не втручається.
У 2016 році ми проводили вибірковий моніторинг витрат на охорону, які здійснюються через бюджет прямо чи опосередковано. Маємо 210 установ, підприємств та організацій, які за рік витратили 36,5 млн грн. За три роки витрати щодо них збільшились на 10.1 млн грн. Тільки 6 млн коштує охорона будівлі КМДА. Один охоронець у навчальному закладі обходиться у 48-96 тис. на рік (денний пост), цілодобовий пост- 132-240 тис. Зараз зі зростанням «мінімалки» ці цифри вже вищі. Це унеможливлює існування цілодобових постів у закладах освіти, охорони здоров'я, культури.Комунальна охорона реально може надавати ці послуги дешевше. За рахунок цього буде перемагати на тендерах. Адже КП на комунальних об'єктах не закладає рівень прибутку, вищий у рази.
Крім того, ми маємо відповідати за рівень охорони. Договори навіть з поліцією охорони не містять умов компенсації збитків у повному обсязі, в разі нештатних ситуацій. Часто охорона здійснюється формально.
Бондаренко-противник: Це питання виноситься у Київраду специфічним методом, нібито після проходження комісії з комунального майна. А от комісію, яка опікується проблемами охорони громадського порядку, оминули. Але ж це комунальне підприємство передбачає охорону комунального майна. Далі – на сьогодні у нас є Державна служба охорони (ДСО). Під її охороною знаходяться у тому числі майно комунальних об’єктів. Виходить, що створюється певний аналог служби, яка вже є.
Ми вважаємо, що ця служба створюватиметься як така, що виконуватиме конкретні накази. Вже було таке, що у люди в формі із написом «Муніципальна охорона» нападали на громадян, які відстоювали свої інтереси. Вони ж у дворі Київради побили чотирьох депутатів. Органу немає, а «працівники» цього органу є. Це дуже небезпечна річ, зокрема, напередодні виборів.
Якою буде чисельність та екіпірування «муніципальної охорони»?
Лобіст: Численність охорони завжди у будь-якій аналогічній компанії залежить від кількості замовлень. Наразі ми маємо 50 осіб, які мають досвід і виконували функції охорони зовнішнього периметру МВЦ (Міжнародний виставковий центр ). Далі -більше чи менше людей - залежить виключно від того, чи є у них робота, чи немає. Екіпірування стандартне. Колір зелений або хакі. Тактичні штани і поло влітку, взимку додатково куртка. Що ж стосується спецекіпірування: законом дозволено мати спецзасоби у вигляді газових балончиків. Зброю - не можна.
Противник: Я досі не отримав відповіді на низку запитань, які ставив у своїх зверненнях, зокрема, до мера Кличка, - про кількість, місце дислокації, екіпірування, засоби оборони та зв’язку для працівників КП «Муніципальна охорона».
Скільки грошей потрібно на початок роботи такого комунального підприємства?
Лобіст: 556 тис. грн. Статутний фонд для початку. Потім КП працюватиме за рахунок власних надходжень, тобто грошей, отриманих за свою ж роботу.
Противник: Поки невідома кількість «муніципальних охоронців», структура органу, вирахувати щось неможливо. Півмільйона – це щось ефемерне і маленьке.
Чи знайдеться у залі достатньо голосів для прийняття проекту постанови щодо КП «Муніципальна охорона»?
Лобіст: Я думаю, що голоси будуть. Звичайно, є прихильники закупівлі послуг у приватних охоронних компаній, є політичні моменти. Але це потрібна справа для міста і зекономить нам доволі значну суму коштів.
Противник: Під час зустрічі у пана Прокопіва (заступник міського голови — секретар Київради Володимир Прокопів – «Главком») на погоджувальній раді чотири фракції сказали, що документ підтримувати не будуть, бо він проходив через комітетив ненормативний спосіб.
У Київраді є чотири фракції, одна з них велика (промерська «Солідарність». - «Главком»), але вона на сім людей менша, ніж три інші. Є фракція, яка очолюється Олександром Омельченком («Єдність»). Він сам як депутат з нами дуже солідарний у цьому питанні. Але у нього у фракціювходить кілька людей, які працювали у Черновецького. Я не можу гарантувати, як вони проголосують. А фракція «Солідарність» ,яку ми називаємо провладною, - не єдина, бо там є так звана ударівська група, ближча до Кличка, і є специфічна група, яка ближча до керівника держави. У деяких голосуваннях вони займають різні позиції. Але це голосування може бути підтримане ними повністю. Плюс - якщо додасться від фракції Омельченка. Але ми робимо все, щоб цього не сталося без нормального обговорення.
Наталія Сокирчук, «Главком»