Ізраїльська авіакомпанія «Ель-Аль» відклала виліт з Києва на добу через шабат
Кілька ортодоксальних жінок ще в літаку влаштували скандал, але потім змирилися з тим, що їм доведеться залишитися на суботу в Києві
Пасажири рейсу № 2652 авіакомпанії «Ель-Аль», що прямував із київського аеропорту «Бориспіль» у Тель-Авів, змушені були залишитися 7-8 грудня в Україні через те, що на літаку знайшли несправність. Ізраїльські пасажири були шоковані перш за все тим, що вони не встигнуть повернутися додому до настання суботи.
«Ель-Аль» принесла пасажирам вибачення за доставлені незручності, але допомогти нічим не змогла: її літаки не літають по суботах. Про це пише портал Вести.Израиль по-русски.
Події розвивалися наступним чином: пасажири повинні були вилетіти о 10:45 в п’ятницю 7 грудня, але їм повідомили, що через технічну несправність виліт затримується. Через деякий час пасажирів запросили пройти в літак, і здавалося, що тепер перешкод для зльоту немає. Літак виїхав на злітну смугу і зупинився. Простоявши 40 хвилин, командир екіпажу повідомив пасажирам, що їм доведеться залишитися в Києві, адже прилетіти до настання суботи вони вже не встигнуть.
«Навіть якщо нам вдасться виправити неполадку сьогодні, ми не встигнемо вилетіти так, щоб прилетіти до суботи. Тому нам доведеться всім разом повернутися в готель, провести там суботу і завтра ввечері відправитися додому, я сподіваюся», - сказав командир.
Людей випустили з літака, але ще деякий час протримали в закритому залі аеропорту, не давши отримати свої речі.
Один з пасажирів - бізнесмен Гай Шор - розповів, що екіпаж літака поводився бездоганно, а ось працівники аеропорту в терміналі були жахливі: змусили 150 чоловік чекати в черзі, потім заводили невеликими групами в кімнату, заборонили брати з собою речі з «Д'юті-фрі». За його словами, кілька ортодоксальних жінок ще в літаку влаштували скандал, але потім змирилися з тим, що їм доведеться залишитися на суботу в Києві.
Компанія «Ель-Аль» повідомила у відповідь, що через технічну несправність рейс № 2652 змушений був перенести політ з п'ятниці на вечір суботи. «Всі пасажири розміщені в готелях, їм надана медична допомога, ми приносимо вибачення за доставлені незручності», - йдеться в реакції «Ель-Аль».
Зазначимо, що всього три тижні тому стався гучний скандал іншим рейсом «Ель-Аля» з США. Літак повинен був вилетіти з Нью-Йорка 15 листопада, о 18:30, і приземлитися в Тель-Авіві в п'ятницю, 16 листопада, о 11:40, задовго до настання шабата. Але через снігопад екіпаж не зміг вчасно дістатися до аеропорту. В результаті літак злетів тільки о 23:45, тобто на 5,5 години пізніше, ніж планувалося, і значить, в Тель-Авів він прибув би у п'ятницю приблизно о 16:55 - тобто якраз під час наступу шабата. Екіпаж прийняв рішення зробити проміжну посадку в Афінах, щоб висадити релігійних людей до настання суботи, і це викликало скандал.
Після цього, 26 листопада, авіакомпанія «Ель-Аль» оголосила про рішення надати кожному пасажиру скандального рейсу Нью-Йорк - Тель-Авів компенсацію у вигляді безкоштовних авіаквитків в Європу і назад.