У київському метро можуть нарешті з’явитися туалети для пасажирів
У столичному метрополітені немає туалетних кімнат для пасажирів, а от на деяких станціях харківського метрополітену вони є
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми (ДБН), зокрема, планується розглянути пропозицію введення нової зміни, що стосується проектування громадських туалетів для пасажирів на станціях метрополітену або при входах до них. Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.
«Питання наявності на станціях метрополітену туалетних кімнат, доступних для звичайних людей (пасажирів метро), не нове і періодично піднімається громадянами. Наскільки мені відомо, в Києві навіть створювали таку петицію, яку підтримало багато киян. Тобто запит у суспільства є. Але проектування публічних туалетів на станціях метрополітену в державних будівельних нормах зараз не передбачено. Тому зараз, оновлюючи ДБН щодо метрополітенів, ми вирішили також проаналізувати і це питання та розглянути пропозицію щодо введення нової норми, яка буде стосуватися можливості проектування туалетів на станціях метро чи при вході до них», - сказав він.
За його словами, треба проаналізувати всі технічні можливості щодо того, як це можна зробити. «Потрібно зробити оцінку питання з усіх сторін. Ключові критерії: необхідність, безпека і співвідношення щодо вартості. Можливо, на самих перонах станцій робити це буде складно технічно. Альтернативні варіанти – проектувати громадські вбиральні при вході у метро або в підземних переходах. Це буде зручно для людей. У багатьох країнах Європи саме так і зроблено, наприклад, у підземках Лондона, Парижа чи Рима працюють такі туалети», - зазначив заступник міністра.
На сьогоднішній день у діючому ДБН В.2.3-7-2010 «Споруди транспорту. Метрополітени» відсутня норма щодо проектування громадських туалетів для відвідувачів. Це пояснюється можливою небезпекою пасажирів, недопущенням закладання пожежно- та вибухонебезпечних предметів. Проте в низці країн світу, зокрема, у Франції, Великій Британії, Австрії, Японії, Південній Кореї туалети для пасажирів в метро є розповсюдженою практикою і користуються попитом. До речі, в Україні також є приклади влаштування туалетних кімнат для пасажирів метро на деяких станціях харківського метрополітену.
Нагадаємо, на сайті міських петицій була зареєстрована пропозиція відкрити туалети столичної підземки для загального користування. Це, на думку автора, вирішить проблему смороду в підземних переходах.
«Майже у всіх переходах в метро страшний сморід, а все чому? Тому що немає доступних туалетів», - упевнений автор петиції.
А нещодавно кореспондент «Главкома» став свідком того, як пасажир метро справив нужду прямо на платформі.
Нагадаємо також, що на одній із станцій столичної підземки минулого літа жінка дозволила маленькому сину сходити в туалет на платформі. Це викликло жваве обговорення у соцмережі. Одні зазначили, що у матері не було іншого виходу, оскільки маленьким дітям важко себе контролювати. Інші ж уточнили, що подібні ситуації потрібно передбачати і надягати дитині або памперси, або носити з собою спеціальні переносні туалети для дітей. Користувачі також радили звертатися в подібних ситуаціях до чергових по станції, які можуть провести в туалет. Зазначимо, що цього інциденту не сталося б, якби у метрополітені були туалети для пасажирів.
До слова, у центрі Києва планують встановити 20 сучасних автоматизованих громадських туалетів.