Як будуть забудовуватися Жуляни (план, карти)
Прийнятий 10 років тому ДПТ Жулян «на папері» виглядає досить непогано
Детальний план території мікрорайону Жуляни був прийнятий більше 10 років тому, в червні 2007 року.
ДПТ Жулян охоплює територію площею 496 га, яка розташована в південній частині столиці, між аеродром «Жуляни», Окружною дорогою, Совками, другими Теремками і залізницею. Адміністративно цей мікрорайон входить до складу Солом'янського району столиці.
Основна маса місцевої забудови - приватні будинки. Останнім часом тут стали з'являтися і багатоквартирні житлові комплекси - і це незважаючи на те, що в чинному ДПТ навіть середньоповерхова забудова селища Жуляни не передбачена. Згідно з чинним документом, житлова складова цього мікрорайону повинна складатися з 1-2 поверхових будинків.
Правда, кількість цих самих будинків неабияк збільшено: якщо на момент затвердження ДПТ в мікрорайоні налічувалося 1,5 тисячі садиб, то в проектних планах їх вже 2,6 тис. Відповідно, зросте і число жителів цього мікрорайону - з 6,2 тис. людей до 9,54 тис.
За задумом містобудівників, нові будинки повинні вирости на ділянках, які з'являться як в результаті вилучення комунальних земель у «неефективних користувачів» (зокрема, це землі радгоспу «Совки»), так і в ході ущільнення приватних ділянок. ДПТ передбачає «нарізку» великих (більше 0,1 га) неприватизованих угідь, що перебувають у користуванні у однієї людини, на стандартні 10 соток - правда, на нові ділянки, отримані в результаті такого розділу, в першу чергу зможуть претендувати найближчі родичі користувача.
Паралельно збільшенню чисельності населення, в Жулянах повинна розвиватися і інфраструктура. Зокрема, ДПТ передбачає будівництво в цьому мікрорайоні нової поліклініки, реконструкції з розширенням існуючих дитячих садків і школи. Також містобудівники спроектували формування декількох центрів концентрації об'єктів побутової інфраструктури. Один з них з'явиться на базі місцевого будинку культури - тут мають з'явитися бібліотека і школа мистецтв, а поряд новий торговий центр. У північній частині мікрорайону (в районі нової магістралі) детальний план передбачає будівництво нового ринку, а в південній (в районі Кільцевої дороги, на місці гаражного кооперативу Теремок) - торгового центру.
Стане в Жулянах більше і рекреаційних зон: вони розташуються уздовж берегів річки Нивка. Прибережну і водоохоронну зони цієї водойми почистять і облагородять, прокладуть пішохідні та велодоріжки, а також розмістять дитячі та спортивні майданчики. Також в ДПТ передбачено і облаштування дитячої ігрової зони в парку Жулян.
Крім розширення площі приватної житлової забудови і розвитку соціально-побутової інфраструктури, в ДПТ запроектовано переформатування зон промислово-складського призначення. Якщо зараз вони розташовуються за принципом «то тут, то там», то в ході здійснення детального плану Жулян в життя повинна бути сформована єдина велика промзона, яка розташується уздовж вулиці Максимовича (нині Трутенка). А в санітарно-захисній зоні ЗПС аеропорту запроектована зона зберігання автомобілів: тут повинні розміщуватися гаражні бокси на 1,7 тис. автомобілів.
Але все ж найбільші зміни мікрорайону торкнуться транспортно-дорожньої мережі. Згідно ДПТ, в Жулянах передбачено будівництво нової міської магістралі - дублера Голосіївського проспекту - яка з'єднає проспект Лобановського з Кільцевою дорогою. Також документ передбачає розширення Кільцевої дороги, будівництво багаторівневої розв'язки в районі вулиці Луценка, монтаж кількох надземних переходів через Кільцеву дорогу. І, звичайно, нові вулиці і проїзди, які з'являться в кварталах проектної забудови.
Так як нові транспортні артерії частково проходять по 22 присадибних ділянках, останні планується вилучити у власників і користувачів.
Прийнятий 10 років тому ДПТ Жулян «на папері» виглядає досить непогано, але, як і багато планів, втілюється він зовсім не так, як було задумано.