Як в «Борисполі» рятували літаки: наймасштабніші навчання за всю історію незалежної України
Під час навчань були змодельовані різні аварійні ситуації.
27 вересня в Міжнародному аеропорту «Бориспіль» відбулись масштабні навчання рятувальних служб, в яких були задіяні до 200 фахівців-рятувальників та 35 одиниць різної рятувальної техніки, в тому числі транспортний літак Ан-26 і вертоліт Мі-8 Збройних сил України.
Аварійно-рятувальні навчання відбувалися в кілька етапів, кожен з яких передбачав власний сценарій.
Згідно з першим сценарієм, літак здійснює аварійну посадку (або, швидше, падає) в деякому віддаленні від аеродрому, а на вертольоті рятувальники шукають уламки, вогнища спалаху і доповідають про ситуацію пожежникам. Ті у свою чергу виїжджають на місце катастрофи і гасять пожежу.
Другий сценарій – це імітація аварії на борту літака і його вимушена посадка на подушку з піни.
Третій сценарій передбачає пожежу на борту літака, де знаходяться команда і 21 пасажир. Повітряне судно аварійно садять, після чого команда рятувальників евакуює постраждалих, а медики надають їм необхідну допомогу. До речі, сценарій передбачає, в тому числі, імітацію ушкоджень пасажирів.
Зрозуміло, що порятунок літака, що здійснив аварійну посадку, — це комплексне завдання, в якому зазвичай задіяні фахівці одразу кількох служб. У нинішніх навчаннях, які стали наймасштабнішими за всю історію незалежної України, брали участь представники аварійно-рятувальної команди аеропорту «Бориспіль», фахівці Державної служби надзвичайних ситуацій, Київського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, особовий склад Національної поліції аеропорту «Бориспіль» і представники Бориспільського відділення поліції в Київській області. Крім того, свою майстерність продемонстрували представники Військово-Повітряних Сил ЗС України, персонал контрольно-пропускного пункту «Київ» Державної прикордонної служби України, а також представники Київської обласної організації Товариства Червоного хреста.
За ходом навчань спостерігали не тільки журналісти, а й численні представники органів управління авіаційною галуззю, аеропортів, авіакомпаній та взаємодіючих структур.