У Фінляндії з’явиться завод для переробки акумуляторів електрокарів
Повторне використання стратегічно важливих металів з відпрацьованих акумуляторів дозволить значно скоротити викиди вуглекислого газу
У фінському місті Харьявалта побудують завод з переробки відпрацьованих електромобільних акумуляторів. Відповідну угоду підписали Fortum, BASF і «Норнікель», передає ecotown.
Повторне використання стратегічно важливих металів з відпрацьованих акумуляторів дозволить значно скоротити викиди вуглекислого газу при виробництві акумуляторних матеріалів для електромобілів та забезпечить розвиток економіки замкнутого циклу.
«З літій-іонних акумуляторів ми отримуємо додаткові обсяги кобальту, нікелю та інших стратегічно важливих металів з первинних джерел, тим самим знижуючи негативний вплив електромобільних акумуляторів на навколишнє середовище, - зазначив Теро Холлендер, директор з розвитку бізнесу Fortum на напрямку утилізації відходів. - Завдяки придбанню фінської компанії Crisolteq, що спеціалізується на гідрометалургійній переробці з низьким рівнем викидів вуглекислого газу, ми зможемо збільшити рівень вилучення цінних матеріалів з літій-іонних акумуляторів з 50 до 80%».
BASF має намір використовувати вторсировину, отриману у рамках співпраці вищевказаних компаній, на підприємстві з виробництва прекурсорів акумуляторних матеріалів в Харьявалті.
«Виробництво акумуляторних матеріалів спільно з вторинною переробкою акумуляторів стимулює розвиток економіки замкнутого циклу, - пояснив Тім Інгле, віце-президент BASF, який відповідає за напрямки афінажу дорогоцінних металів і вторинної переробки хімічних речовин і акумуляторів. - З метою розвитку електрифікації ми приділяємо особливу увагу розробці рішень для активних катодних матеріалів, що мають високу щільність енергії, і підвищення коефіцієнта вилучення літію при вторинній переробці акумуляторів».
Співпраця сторін спрямована на стимулювання відповідального використання вторсировини для виробництва акумуляторів.
«Нові потужності ідеально підходять для безпечної переробки двох основних металів, що використовуються у літій-іонних батареях, - заявив керуючий директор Nornickel Harjavalta Йоні Хаутоярві. - Розробка рішень з вторинної переробки не тільки дозволить нам знизити викиди вуглекислого газу, але й задовольнить попит на стратегічно важливі метали на ринку електромобілів».
Додаткове скорочення викидів CO2 може бути досягнуто за рахунок використання відновлюваних джерел електроенергії у Фінляндії у ході вторинної переробки.
Раніше повідомлялося, що новітні китайські електроди здатні підвищити ефективність акумуляторів електромобілів на 30%.