Депутат-автолобіст розповів про «страшні» наслідки зниження акцизу на вживані авто
Святаш вважає правильним, якщо закон лобіюють представники галузі, великі комбінати, які створюють валовий внутрішній продукт і робочі місця.
Депутат від «Відродження» Дмитро Святаш в інтерв'ю «Главкому» розповів, що ціни на українському вторинному ринку на автомобілі дійсно знизяться, але за рахунок того, що збідніє на 30–40% достатньо велика кількість наших громадян.
«Це така «перемога», яка насправді виявиться «зрадою». Поясню чому. В Україні за останні сім років було продано 4 мільйони нових легкових автомобілів. Це автомобілі, що купили українські громадяни та юридичні особи, які заплатили за них усі податки. Скажу навіть, що ледь не половина цих авто були зібрані в Україні. Усі сім років українські автовласники, хто більше, хто менше, їздили по нашій країні, купували тут бензин, сплачували дорожній збір, автострахування, ремонтувались, купували запчастини… Тобто опосередковано брали участь у створенні внутрішнього валового продукту. Усі ці автомобілі мають якусь залишкову вартість, яка склалася на ринку. Кожна сім’я, яка має авто, знає, що воно коштує, грубо кажучи, 10 чи 15 тисяч доларів. Для статистики скажу вам, що обсяг внутрішніх перепродажів в Україні минулого року склав 450 тисяч угод, а продаж нових автомобілів становив 52 тисячі машин», - розповів Святаш.
За його словами, ціни на українському вторинному ринку дійсно знизяться, але за рахунок того, що збідніє на 30–40% достатньо велика кількість наших громадян.
«Що відбудеться після вступу в дію нового закону? От є, наприклад п’ятирічна «Шкода», якою володіє українець, і такою ж п’ятирічною «Шкодою» володіє поляк. Поляк усі ці п’ять років їздив на своїй «Шкоді» в Польщі, купував там запчастини, платив податки, збори і так далі і тепер зможе продати її в Україну. Причому, якщо він продасть її в Польщі, то не отримає відшкодування ПДВ від держави, відповідно в Україну продасть дешевше. І ця машина зайде до нас без жодних акцизів, обмежувальних заходів і буде одразу конкурувати з такою самою машиною, яка експлуатувалась в Україні. Це призведе до того, що ціни на українському вторинному ринку дійсно знизяться, але за рахунок того, що збідніє на 30–40% достатньо велика кількість наших громадян», - зазначив депутат.
Святаш вважає правильним, якщо закон лобіюють представники галузі, великі комбінати, які створюють валовий внутрішній продукт і робочі місця.
«Тепер про те, кому це вигідно і хто це лобіює. Коли якийсь закон лобіюють представники галузі, великі комбінати, які створюють валовий внутрішній продукт і робочі місця, – це нормально і так відбувається в усьому світі. Але інша справа, коли цим займаються «бариги» з чотирьох-п’яти автобазарів, які вирішили той самий ринок із 450 тисяч внутрішніх перепродажів роздерибанити. І зайнятись перепродажем, не будуючи автосалони та не створюючи робочі місця», - вважає депутат.