Експерт пояснив, які зміни можуть знизити кількість ДТП
Експерт вважає, що необхідно ввести інститут «водійських історій» - системне ведення історії за виявленими фактами порушень ПДР і, відповідно, штрафних балів
Щороку від ДТП гине близько 2,5 тис громадян України. Для зменшення кількості смертей на дорогах необхідно впровадити низку змін до Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні, а саме: впровадження терміну «агресивне водіння», формування професійного корпусу офіцерів та сержантів дорожньої поліції, утворення неформальних коаліцій поліцейських та громадян, ведення історії правопорушень водіїв та заборона узгодження між постраждалим та винною особою. Про це розповів Михайло Берлін, голова правління «Всеукраїнського партнерства за безпеку дорожнього руху» під час конференції у прес-центрів «Главкому».
Одна з основних причин підвищеної смертності на дорогах – це агресивне водіння. Михайло Берлін зазначає, що необхідно ввести кримінальну відповідальність для агресивних водіїв.
«Трагедія в Харкові – це приклад нерівності прав та відповідальності учасників дорожнього руху. Це головна проблема. Як наслідок - агресивне водіння, що призвело до величезного числа важких ДТП», - розповідає Берлін.
Також він зазначає, що в країні має бути сформований професійний корпус офіцерів та сержантів дорожньої поліції, захищеної законом та повністю забезпечені професійно та матеріально.
«Після того, як почалася реформа ДАІ в Україні, ми фактично втратили склад міліціонерів, які були навчені та професійно себе поводили», - говорить Берлін.
За словами Берліна мають бути сформовані діючі не формальні коаліції дорожніх поліцейських та добропорядних учасників дорожнього руху, які здатні забезпечити тотальне дотримання належних стандартів безпеки поводження на дорогах.
«Раніше існувала поліція, яка працювала з дітьми, з громадськістю. Сьогодні це також розірвалося», - зазначає Михайло Берлін.
Голова правління «Всеукраїнського партнерства за безпеку дорожнього руху» наголошує, що не менш важливим є формування в усіх учасників дорожнього руху правоусвідомлення та створювання в суспільстві нетерпимість до факторів зневажливого ставлення до соціально-правових норм.
Також він зазначає, що необхідно ввести інститут «водійських історій» - системне ведення історії по виявленим фактам порушень ПДР і, відповідно, штрафних балів через яке відбуватиметься збільшення тарифів на страхування цивільної відповідальності та відшкодування збитків.
«Кожен водій має поліс. І кожного року приїжджаючи до страхової компанії він купує цей поліс. Є світова практика, де тариф полісу росте в залежності від того, як людина протягом року їздила»
За його словами необхідно відмовитися від практики укладання мирових угод між постраждалими та сім’ями загиблих, яка дозволяє уникнути кримінальної відповідальності в разі ДТП зі смертельними наслідками.
«Якщо взяти за приклад харківську трагедію 18 жовтня, то швидше за все винуватець ДТП чи її батьки будуть намагатися заплатити гроші постраждалим. Вже про це йде мова. Про це вже дівчинка заявила. В світі є практики, де це суворо заборонено. Має бути суд та має бути винесене рішення про матеріальну та моральну відповідальність», - говорить Берлін.
Голова правління «Всеукраїнського партнерства за безпеку дорожнього руху» повідомляє, що необхідно впровадити закон підтверджуючий допуск громадянина України до керування транспортними засобами. Починаючи з медичних показників та навчання, закінчуючи допуском до водіння після позбавлення водійських прав.
Також Михайло Берлін зазначає, що кожного року на дорогах гине близько 2,5 тис людей. . У Франції доля смертей пішоходів складає - 12%, в Німеччині – 13%, Польщі – 31%, а в Україні – це 50%.
«Це один з найвищих показників у світі. В цілому на один мільйон жителів в ЄС приходиться 61 загиблих, а в Україні – 106. Ось такі цифри», - підсумував Берлін
Пропонуємо переглянути запис прес-конференції: