Голова АМКУ: 40% з усіх скарг, що ми отримуємо, стосуються комунальних послуг
Протягом 2015 року Антимонопольний комітет отримав більше 5 тисяч різних скарг
«Протягом 2015 року ми отримали більше 5 тисяч різних скарг. І органами АМКУ було прийнято близько 2 тисяч рішень. У Франції, наприклад, було прийнято 20 рішень, у Польщі - 50. Постає питання: хто краще працює – Антимонопольний орган України чи Франції?», - зазначив Терентьєв.
За його словами, для того, щоб АМКУ ефективно працював, то їм потрібні мікроскарги, які фактично належать до компетенції інших державних органів, передавати до цих органів.
«Щоб вони їх оперативно якісно відпрацьовували. Історично сформувався такий підхід, що будь-яке порушення підприємства-монополіста є зловживанням монопольним становищем. Іноді цей підхід виправданий. Але слідування йому є трудомістким для нас. З усіх скарг, що ми отримуємо, десь 40% стосуються комунальних послуг, енергетики. Фактично ця проблематика належить до функцій регулятора, тобто до НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, - «Главком»). Ці скарги, скоріше, є порушеннями вузького галузевого регулювання», - розповів голова АМКУ.
Терентьєв повідомив, що нещодавно з Дмитром Вовком (керівник НКРЕКП, - «Главком) підписали спільний меморандум про розмежування повноважень в сферах проблематики АМКУ і НКРЕКП.
«Мета – в першу чергу дати чітке розуміння нашим територіальним відділенням і потенційним скаржникам, яким чином ефективно і доцільно захищати свої права. Тобто, якщо є певні порушення, які можуть бути виправлені через швидкі дії НКРЕКП, не треба йти до АМКУ і чекати 6 місяців, поки буде розслідувана справа за зловживання в цій сфері. Зараз ми доводимо цей план до територіальних відділень. Справи, які мають потрапляти до нас, — це, наприклад, коли через дії влади та обленерго тисячі споживачів залишаються без електроенергії. Реальний приклад — Софіївська Борщагівка, в якій майже 7 тис мешканців та проблеми з електрифікацією. Ця проблема є системною: місцева рада мала б розробити план електрифікації, «Київобленерго» — погодити план та підключити мешканців. Цього не відбувається: обленерго і сільрада не можуть дійти спільної мови, в результаті страждають споживачі. Київське обласне тервідділення АМКУ розпочало цю справу на початку 2016-го року. Це саме та справа, яка потравляє до повноважень АМКУ, але ми, звичайно, щодо неї співпрацюємо з НКРЕКП», - зазначив керівник АМКУ.