Кабмін схвалив концепцію «Нової української школи»
Концепція «Нової української школи» передбачає реформу середньої освіти, яка почне діяти в 2018 році
Уряд України схвалив концепцію «Нової української школи». Таке рішення було прийнято на засіданні уряду.
«Ми прекрасно розуміємо: хоч би якими чудовими були виписані закони, хоч би які прекрасні стандарти ми написали, як би оновили зміст освіти, якщо не буде вмотивованого вчителя з належним рівнем кваліфікації, який мислить не старими радянськими штампами про авторитарну педагогіку і лише трансляцією знань, які діти мають відтворити на екзаменах, у нас не буде реального формування цих компетентностей. Важливо, що ми не тільки говоримо, а й робимо», – сказала міністр освіти та науки Лілія Гриневич.
Концепція «Нової української школи» передбачає реформу середньої освіти та почне діяти в 2018 році. Як зазначено в документі, мета реформи середньої освіти – зробити випускників шкіл конкурентноздатними у сучасному світі, випустити зі школи «всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя».
Концепція «Нової української школи» передбачає 8 складових:
1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
2. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
3. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
4. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
5. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
6. Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
7. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.
8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
У концепції зазначено, що нові освітні стандарти ґрунтуватимуться на «Рекомендаціях Європейського парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей ціложиттєвої освіти» від 2006 року. Крім того, проектом нового базового закону «Про освіту» визначено, зокрема, 10 груп компетентностей, яких потребує кожен для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити життєвий успіх в сучасному світі.
Компетентності – це динамічна комбінація знань, умінь і цінностей, які визначають здатність особи успішно вирішувати життєві проблеми, провадити професійну і подальшу навчальну діяльність.
«Ми хочемо перейти від школи знань до школи компетентності», – наголосила Гриневич.
У свою чергу, прем'єр-міністр Володимир Гройсман поцікавився тим, як освітяни ставляться до такої реформи. На це міністр Гриневич повідомила, що було проведено широке обговорення концепції.
«Ми насправді маємо дуже позитивні відгуки. Для мене особисто як для міністра дуже важливо: 90% учителів усвідомлюють, що школу треба змінювати і далі вона не може залишатися такою, як є. Зрозуміло, що є обережність, особливо в частини освітян, бо треба визнати, що освіта є консервативною. Але вони усвідомлюють, що для того, щоб перейти до школи компетентної, треба застосовувати нові методики навчання», – сказала урядовець.
«Я вважаю, що якісна освіта та якісна компетенція дасть нам реальній прорив. Інакше ми перетворимося на «лісопилку»: виростили дерево, зрізали та продали. Я б хотів, щоб ми були інноваційні, щоб ми робили нові проекти, щоб ми могли займати передові позиції і уникати тих ризиків, які у нас сьогодні є, а це погіршення, зменшення та інші», – підсумував прем'єр-міністр.
Раніше повідомлялося, що уряд збирається збільшити зарплату вчителям на 50%.