Кожен десятий автомобіль, куплений державою минулого року, російський
16 травня, 2016, 12:35 glavcom.ua
Минулого року українська влада закупила через державні тендери російських автомобілів майже на 160 млн грн
За підрахунками «Главкому», в 2015-му машини, зібрані в Росії, зайняли 10% в структурі закупівель автомобільного транспорту державними структурами та компаніями.
А в деяких сегментах ринку росіяни займають фактично цілком монопольне становище. Наприклад, комунальники, енергетики та лісництва закуповують «робочих конячок», які переважно виробляються в РФ.
Подібна ситуація склалася з кількох причин. Перша – держкомпанії зазвичай обмежені у фінансах. Тому шукають найдешевші автомобілі. А в цій ніші конкурентів у російського автопрому практично немає. Наприклад, майже всі авто, куплені минулого року лісництвами, - це вазівські «Ниви». Такий позашляховик в Україні коштує 240 000 гривень. Тоді як найбюджетніший європейський варіант всюдихода - Renault Duster - обійдеться мінімум у 383 000 грн.
Друга причина, за якою російський автопром відчуває себе впевнено на українських держтендерах, - тісні зв'язки з українськими виробниками спецтехніки. Наприклад, багато пожежних машин в Україні будуються на базі КамАЗів. Такі ж справи і з іншими різновидами комунальної техніки. Українські виробники встановлюють спеціальне обладнання на ГАЗ, ЗІЛ і КамАЗ. І, виходить, що купуючи, наприклад, сміттєвоз, виготовлений вітчизняним виробником, комунальні служби підтримують, у тому числі, і російський автопром.
Хоча українські держкомпанії і служби, як і раніше, купують російські авта, їх популярність усе ж падає. За підрахунками «Главкому», у порівнянні з довоєнним 2013-м частка російського автопрому в держзакупівлях транспорту скоротилася більше ніж у три рази. За підсумками минулого року російські авто поступилися позиції українським і навіть білоруським виробникам.
Суттєво посилив свої позиції в Україні білоруський МАЗ. Фактично Мінський автозавод посів позиції, які здав КамАЗ. Від закупівель останніх повністю відмовилися МВС і Міноборони. Також КамАЗи стали менше використовувати як шасі для комунальної техніки. Усе частіше збиральні машини і сміттєвози виробляють в Україні на базі білоруських вантажівок.
Не купують більше силові відомства і улюблені колись «Лади». У 2015-му Міністерства оборони і внутрішніх справ не купили жодного автомобіля, зібраного «АвтоВАЗом». Не було серед переможців даних відомств і виробника легендарних радянських міліцейських «Бобиків» (УАЗ). Усі автомобілі, які закуповували минулого року в Авакова, - це іномарки: Toyota, Renault і Isuzu.
Більше читайте в матеріалі «Главкому» «Держава Україна продовжує купувати російські автомобілі».
А в деяких сегментах ринку росіяни займають фактично цілком монопольне становище. Наприклад, комунальники, енергетики та лісництва закуповують «робочих конячок», які переважно виробляються в РФ.
Подібна ситуація склалася з кількох причин. Перша – держкомпанії зазвичай обмежені у фінансах. Тому шукають найдешевші автомобілі. А в цій ніші конкурентів у російського автопрому практично немає. Наприклад, майже всі авто, куплені минулого року лісництвами, - це вазівські «Ниви». Такий позашляховик в Україні коштує 240 000 гривень. Тоді як найбюджетніший європейський варіант всюдихода - Renault Duster - обійдеться мінімум у 383 000 грн.
Друга причина, за якою російський автопром відчуває себе впевнено на українських держтендерах, - тісні зв'язки з українськими виробниками спецтехніки. Наприклад, багато пожежних машин в Україні будуються на базі КамАЗів. Такі ж справи і з іншими різновидами комунальної техніки. Українські виробники встановлюють спеціальне обладнання на ГАЗ, ЗІЛ і КамАЗ. І, виходить, що купуючи, наприклад, сміттєвоз, виготовлений вітчизняним виробником, комунальні служби підтримують, у тому числі, і російський автопром.
Хоча українські держкомпанії і служби, як і раніше, купують російські авта, їх популярність усе ж падає. За підрахунками «Главкому», у порівнянні з довоєнним 2013-м частка російського автопрому в держзакупівлях транспорту скоротилася більше ніж у три рази. За підсумками минулого року російські авто поступилися позиції українським і навіть білоруським виробникам.
Суттєво посилив свої позиції в Україні білоруський МАЗ. Фактично Мінський автозавод посів позиції, які здав КамАЗ. Від закупівель останніх повністю відмовилися МВС і Міноборони. Також КамАЗи стали менше використовувати як шасі для комунальної техніки. Усе частіше збиральні машини і сміттєвози виробляють в Україні на базі білоруських вантажівок.
Не купують більше силові відомства і улюблені колись «Лади». У 2015-му Міністерства оборони і внутрішніх справ не купили жодного автомобіля, зібраного «АвтоВАЗом». Не було серед переможців даних відомств і виробника легендарних радянських міліцейських «Бобиків» (УАЗ). Усі автомобілі, які закуповували минулого року в Авакова, - це іномарки: Toyota, Renault і Isuzu.
Більше читайте в матеріалі «Главкому» «Держава Україна продовжує купувати російські автомобілі».