Російський «Русал» присвоїв Дніпро-Бузький порт, - ЗМІ
За даними ЗМІ, російська компанія «прихопила» всі комунікації, що ведуть у Дніпро-Бузький порт
Миколаївський глиноземний завод (МГЗ), який є активом російської компанії «Русал», стрімко перетворюють на базу для «особливої території» «Русала». Про це йдеться у статті Олександра Шкопи «Територія «Русала» на «Дзеркалі тижня».
Зокрема, як зазначив генеральний директор ТОВ «Термінал-Укрхарчозбутсировина», народний депутат України п'ятого скликання Володимир Фалько, іноземці отримують у портах землю, яку не можуть отримати українці.
«З приходом на МГЗ російська компанія «Русал» окреслила, що українцям можна, а що не можна. Через суди ці власники «прихопили» всю логістику і комунікації, що ведуть до Дніпро-Бузького порту», - розповів він.
Крім того, за даними автора статті, компанія привласнила порт за «некоректну» орендну плату, а Фонд держмайна України «переглянув» терміни оренди, і в минулому році «Русал» пролонгував її ще на п'ять років «без конкурсу, без урахування інтересів українських експортерів».
«Тепер де-факто тільки Москва вирішує, кому працювати в українському порту, і встановлює ставки. Так, ТОВ «Термінал-Укрхарчозбутсировина» встановили ставку $1,44 портового збору з кожної тонни переваленого вантажу, хоча це державні збори, і саме держава має їх встановлювати. Для порівняння: в інших портах термінали платять від 24 до 60 центів за тонну, причому саме державі. А «Укрхарчозбутсировина» платить «Русалу», та ще приблизно на долар більше. Виходить, державі ці гроші не потрібні», - пише автор.
Він упевнений, що для «Русала» в Україні існують «інші, особливі закони»: «Найдивовижніше, що всі мовчать: і СБУ, і прокуратура, і ФДМ, і депутати, і чиновники, і ЗМІ, і профспілка Миколаївського морського порту, у структуру якого входить Дніпро-Бузький морський порт, і політичні сили всього спектру — від «Правого сектора» і «Свободи» до Опозиційного блоку», - зазначив автор.