«Мрія», п’ять «Русланів» і «Антей». Як українські літаки допомагають світу долати пандемію
В останні кілька тижнів пандемії літаки «Антонова» працюють по всьому світу
Українська авіація під час епідемії коронавірусу перевозить медичні вантажі до більшості країн Європи, США і Канади. Про те, як це відбувається розповідає Радіо Свобода.
Нещодавно десятки людей зустрічають найбільший у світі транспортний літак Ан-225 «Мрія» поблизу його «домашнього» аеропорту під Києвом. Поява цього борту на будь-якому летовищі – завжди фурор серед авіалюбителів. В останні кілька тижнів пандемії коронавірусу літаки «Антонова» працюють по всьому світу.
«У нас організовані естафети екіпажів. Коли вони змінюють один одного в деяких точках земної кулі. Це Анкоридж, це Алма-Ата, це Лейпциг. Ми зараз працюємо на межі, власне кажучи, наших пропускних можливостей. Більше отримати щось від наших літаків і від наших людей просто неможливо. Тобто кожна хвилина задіяна. Це – літак або летить, або завантажується, або розвантажується, а люди змінюються», – розповідає перший заступник директора державного підприємства «Авіалінії Антонова» Віталій Шость.
«Мрія», п’ять «Русланів» і «Антей» – ці борти «Антонова» зараз перевозять медичні вантажі з Китаю. Більшість – для європейських країн, Канади і США, але є рейси і для України. До кінця квітня були повністю розписані польоти на травень і на половину червня. І ця черга зростає.
«Але насправді для ринку така затребуваність таких літаків, як у нас, – це аномальне явище», – наголошує Віталій Шость.
Перевозити медичні вантажі тепер беруться навіть українські військові авіатори. Для цього використовують військово-транспорті Іл-76.
«Вже виконано декілька рейсів у Китай. На даний час один з літаків, відповідно до міжнародних договорів між Україною і Румунією, виконує завдання також по доставці медичних вантажів до Румунії. Отримано ще декілька заявок від держав Балтії, Ізраїлю про можливості надання Україною допомоги в авіаційних перевезеннях», – зазначає начальник авіації командування Повітряних сил ЗСУ Сергій Голубцов.
В українських повітряних сил більше десятка «Ілів». Для перельотів за кордон необхідне додаткове обладнання та й літак – все ж більше для військових – швидкісний і дорогий.
Торік командувач українських Повітряних сил заявив: найближчим часом авіатори отримають нові літаки. До прикладу, Ан-178 замість старих турбогвинтових літаків. Один такий зараз збирають для Перу. Але в українському оборонному бюджеті цьогоріч гроші на закупівлю не передбачені. І, як кажуть експерти, якщо і будуть оновлювати авіацію, то перша у черзі – бойова, ресурс якої ще менший за транспортну.