«Найращий учитель року» поставив діагноз вітчизняній шкільній освіті

Пауль Пшенічка не вважає новий закон про освіту дієвим

Найкращий учитель-новатор України за версією Global Teacher Prize Ukraine у 2017 році Пауль Пшенічка в інтерв'ю «Главкому» висловив думку, що наразі шкільні вчителі у нашій державіроблять дуже велику кількість безглуздої роботи.

За словами Пшенічки, «не лише зарплата вирішує проблему». «Вчителі пригнічені не стільки зарплатнею, скільки тими, скажімо, нерозумними вимогами до них, які вони мають виконувати. Що таке каторга? Каторга — це коли людей змушують робити роботу, яка абсолютно безглузда. Так от, зараз вчителі роблять дуже велику кількість безглуздої роботи. Наприклад, оформлюючи дуже багато різних паперів. Створено чимало управлінських структур, які покликані допомагати вчителям, а насправді взяли на себе функцію перевірок. Наприклад, методичні кабінети. Вони заважають вчителям працювати», — пояснює педагог.

Окрім того, зазначає Пшенічка, погано працює система перепідготовки вчителів: «Хоча є області, де це працює краще, а є ті, де вони окрім шкоди нічого не приносять. Також порушено систему управління, вона неправильно працює. Керівники на багатьох ланках часто мають не освітні цілі, а якісь приватні».

Новий закон про освіту передбачає преференції для вчителів, які погодяться їхати в село. Як стверджує Пшенічка, у 70-80-ті роки, коли він починав працювати, і в селах, і в містах школи працювали і функціонували нормально. Тож «мабуть, не тільки в законах проблема», — підсумовує найкращий учитель року.

Повну версію інтерв'ю з Паулем Пшенічкою читайте тут: «Найкращий учитель України» Пауль Пшенічка: Освіту треба рятувати від катастрофи, бо ніяка реформа не допоможе