Путінська пропаганда перевершує навіть радянську – американські ЗМІ
Російські зусилля включають у себе «мільярди доларів і дюжини внутрішніх і міжнародних ЗМІ, а вся конструкція затьмарює наступальну кампанію за допомогою дезінформації, яку СРСР організував проти Заходу за часів холодної війни»
Весь масштаб російських інформаційних операцій досі повністю усвідомлюється лише вузькою групою професіоналів у галузі зовнішньої політики і національної безпеки, які змушені розбиратися з їхніми далекосяжними негативними наслідками, пише американське видання The Daily Beast.
У статті йдеться, що російські зусилля «величезні» і включають у себе «мільярди доларів і дюжини внутрішніх і міжнародних ЗМІ, а вся конструкція затьмарює наступальну кампанію за допомогою дезінформації, яку СРСР організував проти Заходу за часів холодної війни». Мета цих зусиль «ясна і однозначна», пише видання, – «затемнити об'єктивні факти за допомогою справжнісінького фонтану брехні, тим самим посіяти сумніви у західних урядів, підриваючи довіру до демократичних інститутів і домагаючись більшої симпатії до російської влади (або хоча б більшої свободи рук) в їхніх діях за кордоном».
Видання нагадує, що минулого місяця міністр оборони Росії Сергій Шойгу офіційно повідомив у Думі про створення нового військового підрозділу, призначеного для ведення «інформаційних операцій» проти суперників країни. Поки що не так уже й багато відомо про щойно сформовані війська: під час презентації Шойгу не уточнив місію або розмір підрозділу, йдеться в статті. «Проте це оголошення є значущим, принаймні з двох причин».
«По-перше, воно ознаменувало кульмінацію поступової мілітаризації російської пропаганди, – пише Берман. – Колись вона сприймалася здебільшого як політична стратегія, що мала на меті формування іноземного сприйняття радянської (а потім і російської) поведінки за кордоном, але поступово дезінформація набула чітко воєнного характеру».
«Сьогодні, відповідно до Воєнної доктрини РФ від 2014 року, маніпуляція «інформацією» стала ключовим елементом російської воєнної стратегії», – йдеться в статті. Дезінформацію було використано «дуже успішно» в Україні, в якій Росія спровокувала конфлікт у 2014 році. «У Сирії російські військові теж взяли участь у формуванні сприйняття конфлікту в соціальних мережах та інших ЗМІ». «Однак новий підрозділ воєнної пропаганди Москви значимий і з іншої причини, – додає аналітик. – Він передбачає інтенсифікацію російської «інформаційної війни» проти Заходу».
«Тепер ця інформаційна атака готується вступити в нову фазу», – пише видання. Воно посилається на слова Шойгу, який заявив, що «пропаганда повинна бути розумною, компетентною і ефективною». «Очевидно, що російські чиновники вважають, що їхні нові сили воєнної пропаганди – це крок у даному напрямку. Очевидно і те, – підсумовує Берман, – що США і їхні союзники по НАТО повинні вважати, що їм було винесено офіційне попередження».