Секретар податкового комітету Ради пропонує переглянути тариф на транзит аміаку
При ціноутворенні тарифу на транспортування аміаку Мінекономрозвитку повинно реагувати на коливання експортних цін на аміак, вважає нардеп
Секретар податкового комітету парламенту Олег Кришин пропонує переглянути формулу ціноутворення тарифу на транзит аміаку. Він вважає, що МЕРТ має бути гнучким при ціноутворенні тарифу на транспортування. Про це пише Hubs.
«Якщо вартість експорту аміаку падає, відповідним чином ми повинні знижувати ставку. Якщо експортна ціна зростає, ми маємо можливість підвищувати тариф за прокачування. Тобто треба дуже оперативно реагувати на цінові коливання. Можна якимось чином формулу ціноутворення транзиту переробити », - вважає секретар комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
На думку народного депутата, необхідність встановлення гнучкого тарифу на транспортування аміаку пов'язана з низкою факторів.
«По-перше, на сьогоднішній день у держпідприємства «Укрхімтрансаміак» фактично залишився один замовник - це російський «Тольяттіазот». При цьому, у росіян є альтернативний спосіб доставки експортного аміачного продукту в порт: це - залізничний транспорт (цистернами). Він дорожче, але він є, - каже Кришін. - Таким чином, ми повинні знаходити економічно обгрунтований компроміс, щоб якимось чином працювати і отримувати прибуток з перекачування цього аміаку».
Крім того, при збоях роботи «Укрхімтрансаміаку» виникає питання з «Одеським припортовим заводом».
«Тому що ОПЗ надає послугу з перевалки аміаку на кораблі і отримує за це гроші, які в підсумку йдуть на зарплати співробітникам заводу. Тобто простій «Укрхімтрансаміаку» призведе до того, що частина грошей за послугу з перевалки (перекачування аміаку через територію нашої країни) ОПЗ не отримуватиме», - зазначив нардеп.
«По-третє, чому треба знаходити якийсь здоровий компроміс (у формуванні ставки за транзит - Ред.)? Тому що простій «Укрхімтрансаміаку» приносить нам збитки. Якщо не буде перекачування (в аміакопроводі має підтримуватися відповідний тиск, в ньому постійно повинен перебувати технічний аміак, сам трубопровід треба охороняти і т.д.), то весь цей об'єкт при зупинці має певну собівартість», - вважає Кришин.
Починаючи з травня 2017 року вартість аміаку на світових ринках впала з $300 (на початку року) до $200.