Щоб врятувати освіту, треба підвищувати зарплати вчителям, а не скорочувати школи, - Лікарчук
8 липня, 2016, 09:18 glavcom.ua
Про зміну змісту освіти і його осучаснення почали говорити ще 1968 року, нагадав Лікарчук
Колишній керівник Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук не бачить реформ в галузі освіти. Про це він сказав в інтерв’ю «Главкому».
«Хто вам сказав, що в освіті відбуваються реформи? Вони відбудуться тоді, коли їх відчують люди. І люди скажуть: «Реформа відбулася». Так, як вони зараз кажуть про запровадження ЗНО. Наразі тривають пустопорожні балачки, спрямовані на те, щоб відвернути увагу від дуже важливих, складних і нагальних потреб функціонування освіти, котрі вирішити набагато складніше, ніж балакати про запровадження 12-річної шкільної освіти», - зазначив Лікарчук.
На його думку, сьогодні, щоб врятувати освіту, потрібно «суттєво підвищити зарплату вчителям, відмовившись від зрівнялівки; розвантажити їх від величезної паперової роботи, усіляких заходів та обов’язків, які не пов’язані з викладацькою роботою; на ділі, а не на словах звільнити їх від рабської залежності від шкільного начальства та чиновництва».
«Потрібно створювати не опорні школи, як «острівці щастя» в бідному освітянському морі, а запроваджувати нові форми організації навчального процесу в малокомплектних закладах. Потрібно дати кошти на сучасне технічне обладнання для шкіл, вирішити проблему підручників, провести сертифікацію вчителів», - вважає Лікарчук.
Він нагадав, що про зміну змісту освіти і його осучаснення почали балакати ще 1968 року, і відтоді нічого не змінилося.
Як відомо, минулого тижня Печерський суд обрав для Ігоря Лікарчука запобіжний захід - місяць домашнього арешту. Цей захід діятиме до кінця терміну досудового розслідування, яке закінчується 28 липня. Проти колишнього керівника Центра оцінювання якості освіти висунули обвинувачення за низкою статей Кримінального кодексу, включно зі створенням злочинного угруповання, втручанням в результати ЗНО, привласненням бюджетних коштів.
«Хто вам сказав, що в освіті відбуваються реформи? Вони відбудуться тоді, коли їх відчують люди. І люди скажуть: «Реформа відбулася». Так, як вони зараз кажуть про запровадження ЗНО. Наразі тривають пустопорожні балачки, спрямовані на те, щоб відвернути увагу від дуже важливих, складних і нагальних потреб функціонування освіти, котрі вирішити набагато складніше, ніж балакати про запровадження 12-річної шкільної освіти», - зазначив Лікарчук.
На його думку, сьогодні, щоб врятувати освіту, потрібно «суттєво підвищити зарплату вчителям, відмовившись від зрівнялівки; розвантажити їх від величезної паперової роботи, усіляких заходів та обов’язків, які не пов’язані з викладацькою роботою; на ділі, а не на словах звільнити їх від рабської залежності від шкільного начальства та чиновництва».
«Потрібно створювати не опорні школи, як «острівці щастя» в бідному освітянському морі, а запроваджувати нові форми організації навчального процесу в малокомплектних закладах. Потрібно дати кошти на сучасне технічне обладнання для шкіл, вирішити проблему підручників, провести сертифікацію вчителів», - вважає Лікарчук.
Він нагадав, що про зміну змісту освіти і його осучаснення почали балакати ще 1968 року, і відтоді нічого не змінилося.
Як відомо, минулого тижня Печерський суд обрав для Ігоря Лікарчука запобіжний захід - місяць домашнього арешту. Цей захід діятиме до кінця терміну досудового розслідування, яке закінчується 28 липня. Проти колишнього керівника Центра оцінювання якості освіти висунули обвинувачення за низкою статей Кримінального кодексу, включно зі створенням злочинного угруповання, втручанням в результати ЗНО, привласненням бюджетних коштів.