Стало відомо абоненти якої мобільної мережі найактивніше голосували під час Євробачення
Більшість українських СМС було відправлено з центральних і західних регіонів.
Згідно з припущенням керуючого партнера агентства цифрових комунікацій PlusOne DA Максима Саваневського, яке він опублікував в мережі Facebook, при бажанні можна було дістати 12 балів, витративши смішні за мірками Росії гроші. За 1 млн грн можна було купити кілька десятків тисяч стартових пакетів українських операторів і відправити СМС на кодовий номер конкурсанта.
Один з менеджерів телеком-компанії на правах анонімності підтверджує: теоретично на підсумок голосування можна було вплинути, отримавши кілька десятків тисяч сім-карт.
«Це не такий великий обсяг. Та й, на відміну від інших країн, стартові пакети у нас продаються без пред'явлення паспорта», - відзначає він.
Крім того, міг статися збій, і з кожного номера в якості голосу зараховувалося перше і всі наступні повідомлення, міркує директор агентства мобільного маркетингу LEAD9 Назар Гриник.
Ще одна версія - за російського виконавця проголосували кримчани і жителі самопроголошених ЛНР і ДНР. Частково вона має право на життя. Якщо говорити про Крим, то його мешканці взагалі не могли віддати свій голос за Росію. Справа в тому, що на території півострова вже давно не працює жодна українська мережа. А місцеві оператори, що почали роботу на окупованій території, використовують російський телефонний код (+7). Це, до речі, давало кримським татарам, які живуть в Криму, можливість відправити своє СМС за Джамалу в російському голосуванні.
З самопроголошеними ЛНР і ДНР зовсім інша історія. На цих окупованих територіях основним мобільним оператором і раніше залишається МТС Україна (Vodafone) з українським кодом (+38). Точна кількість абонентів компанії там невідома. В одному з інтерв'ю місцевим ЗМІ так званий міністр зв'язку ДНР Віктор Яценко недавно говорив, що послугами оператора користуються близько 2 млн абонентів. Тобто абсолютна більшість, оскільки Лайф в регіоні практично не представлений. У Київстар на цій території взагалі не збереглося абонентів, її мережу захопили.
Статистика, яку вдалося отримати редакції ЛІГА.net, дивує куди більше, ніж викладені версії.
Напередодні Євробачення МТС Україна дійсно спостерігала зростання продажів сімок Vodafone, визнає прес-секретар компанії Вікторія Павловська. Але вона пов'язує цей тренд не з проведенням музичного конкурсу в Швеції, а з початком туристичного сезону. При цьому варто відзначити, що абоненти МТС, велика частина яких традиційно проживає на сході та півдні країни, виявилися далеко не найактивнішими в голосуванні. За інформацією Павловської, в фіналі їх абоненти відправили на номер Євробачення 7766 близько 20 000 СМС. Тобто 1 СМС в розрахунку на 1 000 абонентів. Це дуже невелика активність.
У мережі того ж lifecell, абонентська база якого в кілька разів менше, було відправлено близько 22 000 повідомлень (або приблизно 1 СМС в розрахунку на кожні 500 абонентів). Виходить, що абоненти lifecell голосували в два рази активніше, ніж абоненти МТС. При цьому базовим регіоном для компанії є не схід, а центр країни. Наприклад, у lifecell традиційно сильні позиції в Києві. За інформацією прес-служби, сплесків продажів сім-карт безпосередньо перед конкурсом не відбулося.
Ще цікавіша ситуація з голосуванням користувачів мережі Київстар. Під час фіналу було відправлено в цілому 77 000 СМС, повідомили в прес-службі компанії. Тобто одне повідомлення в розрахунку на 330 абонентів - рекорд серед українських операторів. Київстар сильний на заході країни і історично також має велику вагу в Києві.
Київстар, на відміну від МТС і lifecell, не прокоментував питання про те, чи мало місце різке зростання продажів сім-карт безпосередньо перед конкурсом.
У будь-якому випадку можна зробити висновок, що більшість українських СМС було відправлено з центральних і західних регіонів. Таким чином, підсумок українського голосування стає ще менш зрозумілим. Чому більшість голосів отримав східний сусід, а не, наприклад, представник Польщі?
Організатор голосування в Україні компанія StarLight Digital, яка підсумувала загальну кількість українських СМС, відмовилася деталізувати інформацію про надіслані повідомлення, пославшись на суворі вимоги зарубіжних партнерів.
Як відомо, Джамала отримала перше місце у фіналі «Євробачення-2016», і наступного року пісенний конкурс відбудеться в Україні. Друге місце в Стокгольмі посіла співачка Демі Ім з Австралії. Третє місце отримав російський співак Сергій Лазарев.
Як голосували глядачі Європи і журі за Джамалу, дивіться тут.