Три роки Нацполіції: кожен другий патрульний автомобіль був розбитий
Кожна п’ята патрульна машина Нацполіції вже не придатна до експлуатації – звіт Рахункової палати
Аудитори Рахункової палати виявили, що за наявності в патрульній поліції 1876 автомобілів, переважна більшість з яких була отримана в 2015–2016 роках (1196 автомобілів Toyota Prius), кожна п'ята машина внаслідок ДТП не придатна до експлуатації (313 одиниць – через пошкодження, отримані внаслідок ДТП, 79 одиниць – через технічну несправність), говориться у статті «Главкома» «Відтік кадрів, побиті авто та махінації з закупівлями. Що показав аудит Нацполіції».
На момент проведення аудиту у неробочому стані в патрульній поліції перебували понад 300 автомобілів, 100 з яких (балансовою вартістю майже 23 млн грн) відновленню практично не підлягають.
В окремих підрозділах патрульної поліції технічно несправна майже половина наявних авто.
Упродовж 2016-2017 років за участі патрульних автомобілів зареєстровано 1916 ДТП, з яких 732 сталося з вини поліцейських. Такий стан справ з автотранспортом аудитори пояснюють низьким рівнем навичок патрульних у керуванні, оскільки до кандидатів на службу такі вимоги не висуваються, а до винних осіб широко застосовується практика притягнення їх до дисциплінарної відповідальності у вигляді зауважень та доган замість фінансових санкцій. Учасниками ДТП здебільшого були поліцейські, стаж водіння яких становив від одного до трьох років.
Усього впродовж 2016–2017 років у ДТП було пошкоджено 951 автомобіль патрульної поліції, або кожен другий, при цьому окремі автомобілі потрапляли в ДТП декілька разів. На відновлення машин упродовж двох років було витрачено 2,5 млн грн.
При цьому пошкоджені автомобілі зберігаються в невідповідних умовах, через що їхній стан погіршується (відбувається корозія, забруднюються салони тощо). А в ряді випадків вартість відновлення пошкодженої техніки перевищує її балансову вартість. Так, станом на 1 січня 2018 року балансова вартість 27 автомобілів Toyota Prius становила 5,8 тис. грн, а вартість їхнього ремонту за експертною оцінкою – 10,9 млн грн, тобто в два рази вище. За таких умов ремонт техніки є економічно невигідним.