У Миколаївському порту стивідори ігнорують постанову Кабміну - ЗМІ
Скандал може вийти далеко за межі України
У Миколаївському морському торговому порту стивідори з початку 2016 року не платять за користування портовими причалами, ігноруючи постанову Кабміну. Про це повідомляє «Цензор.нет».
Портові оператори відмовилися переходити на договори з надання спецпослуги із доступу до причалів, якою з 1 січня 2016 року Кабмін замінив договори сервітуту, що діяли раніше. При цьому стивідори продовжують користуватися портовою інфраструктурою. Через це за період з січня по липень «Адміністрація морських портів України» недоотримала 48 млн грн.
«Нова система дозволила уніфікувати вартість користування державною портовою інфраструктурою і істотно знизила корупційні ризики. Нові правила роботи були безболісно впроваджені в усіх морських портах України, ніде вони не викликали конфлікту між операторами і керівництвом порту. Винятком став лише Миколаївський морпорт», - пише «Цензор.нет».
Видання зазначає, що стивідори формально продовжують проводити платежі на адресу АМПУ за попередніми договорами, і успішно оскаржують введення нових правил в місцевих судах.
«Вони продовжують перераховувати гроші на рахунки адміністрації за скасованими договорами сервітуту, але держпідприємство повертає ці платежі як перераховані «помилково», оскільки такі взаємини тепер суперечать розпорядженням Кабміну і Мінінфраструктури. Одночасно в судах оператори оскаржують рішення уряду, наполягаючи на своєму виключному праві користуватися портовою інфраструктурою на основі договорів сервітуту. Протягом 2016 року господарськими та апеляційними судами було прийнято 13 рішень, і всі (!) не на користь АМПУ. Неофіційно в міністерстві пояснюють, що колишнє керівництво адміністрації порту, призначений з подачі колишнього керівництва області, фактично підіграють операторам», - йдеться в статті.
Також в судах стивідори домагаються отримання причалів в довгострокову оренду, що загрожує держпідприємству багатомільйонними збитками. Зокрема, тільки за трьома причалів, що експлуатується компанією Bunge, сумарний збиток АМПУ протягом одного року перевищить 36 млн грн.
«Компанії-оператори намагаються в судовому порядку змусити місцеве відділення Фонду держмайна передати їм в користування причали і портову інфраструктуру на правах оренди. Особливу наполегливість у цьому питанні демонструють компанії «Грінтур-Екс» і «Нова європейська компанія», через які з місцевою філією АМПУ працює американська корпорація Bunge, що має доступ до трьох причалів Миколаївського порту », - йдеться в статті.
«Цензор.нет» підкреслює, що до зміни керівника адміністрації Миколаївського порту місцеві чиновники протягом півроку ігнорували цю проблему. Повністю не діяли правоохоронці, зокрема, прокуратура області.
«Джерела в міністерстві відзначають, що «бойкот стивідоров» неофіційно підтримувався з боку місцевої влади і правоохоронців: фактично мова йде про створення синдикату - коли чиновниками бізнесу була запропонована схема по мінімізації платежів державі. І якщо зазначені вище факти підтвердяться, відомому американському агрохолдінгу Bunge загрожує скандал, який може вийти далеко за межі не тільки Миколаївської області, а й України. І досить негативно відбитися на репутації транснаціональної компанії», - підкреслює видання.
Відзначимо, 12 серпня за підсумками кадрового конкурсу Міністерства інфраструктури ДП «Миколаївський морський торговельний порт» очолив Сергій Колтипін.
Джерело: Вести