У МЗС розповіли, що треба робити, коли в аеропорту трапляється форс-мажор
У консульській службі дали поради українським туристам, які планують мандрувати за кордон
У Консульській службі України розмістили рекомендації для українських туристів, які розпочали планувати свої подорожі за кордон. Щоб уникнути ситуації, яка трапилася із вітчизняними туристами у Єгипті, у МЗС рекомендують уважно обирати туристичного оператора. Про це начальник Департаменту консульського забезпечення МЗС України Василь Кирилич повідомив у своєму Twitter.
«Ситуація з повернення українців з Шарм-ель-Шейху на Батьківщину врегульована. Та краще було б її уникнути. До подорожі необхідно готуватися», – написав дипломат.
Окрім цього, на сайті консульської служби України розмістили рекомендації для українців, які збираються у подорож.
Українських громадян просять звернути увагу на такі поради:
– ретельно планувати свої подорожі, враховуючи обставини, які можуть непередбачено виникнути;
– уважно обирати туристичного оператора, отримати від нього повну інформацію щодо дій у випадку надзвичайної ситуації, контактні дані компаній та осіб, до яких цілодобово можливо звернутися у випадку виникнення форс-мажорних обставин;
– уважно вивчити умови контракту щодо надання туристичних послуг;
– враховувати безпекову ситуацію в країні, ситуацію в міжнародних аеропортах, через які здійснюватиметься подорож;
– зареєструватися на веб-ресурсі Департаменту консульської служби МЗС України «Добровільна реєстрація українських громадян при подорожах за кордон» («ДРУГ» http://friend.mfa.gov.ua/#/), який є ефективним інструментом попередження, за потреби – розшуку та надання сприяння громадянам України в разі надзвичайних подій за кордоном.
Окрім цього, у консульській службі описали, що слід робити, якщо форс-мажор трапився у міжнародному аеропорті:
– слід невідкладно встановити зв’язок з туроператором, авіаперевізником або їхніми представниками в країні перебування, відповідними аеропортовими службами, з’ясувати причину затримки (скасування) рейсу, перспективи та шляхи вирішення питання, отримати інформацію про порядок розміщення в готелі, надання медичної та іншої необхідної допомоги;
– інформувати про актуальний стан ситуації родичів або знайомих в Україні; – невідкладно зателефонувати на «гарячу лінію» посольства або консульської установи в країні перебування аеропорту, або на цілодобову «гарячу лінію» МЗС: +38 044 238 16 57.
Нагадаємо, українські туристи майже три доби не могли вилетіти з популярного єгипетського курорту Шарм-ель-Шейх у зв'язку з технічними причинами.