У Порошенка заперечують, що він ветував здешевлення вживаних іномарок
2 червня, 2016, 17:47 glavcom.ua
Законопроект ще навіть не надійшов до Адміністрації президента
В Адміністрації президента України спростували повідомлення керівника парламентської фракції «Самопоміч» Олега Березюка про ветування главою держави схваленого парламентом законопроекту про зниження акцизного збору на вживані іномарки.
«Текст закону ще навіть не надійшов до Адміністрації президента», - повідомив агентству «Інтерфакс-Україна» прес-секретар президента Святослав Цеголко, відповідаючи на запитання щодо правдивості цієї інформації.
Раніше в четвер Березюк заявив, що президент України Петро Порошенко наклав вето на схвалений Верховною Радою 31 травня законопроект про зниження акцизу на вживані автомобілі.
За словами Березюка, «це плата за сьогоднішнє голосування» про внесення змін до Конституції України в частині правосуддя, за який «Самопоміч» не голосувала. «Закон про зниження акцизів на вживані авто - єдиний, який віддає гроші людям реально в кишені. Інші - віртуальні гроші. На нього чомусь накладено вето», - сказав він.
31 травня Верховна Рада 237 голосами ухвалила в другому читанні законопроект, яким тимчасово (до 31 грудня 2018 року) значно знижуються ставки акцизного збору на вживані легкові автомобілі, зокрема, з метою мінімізації використання схем «тимчасового ввезення» для ухилення від сплати податків.
Згідно з внесеною до другого читання поправкою, закон набуває чинності з першого числа місяця, що йде за місяцем його публікації.
Законом передбачено зниження ставок акцизного податку тільки на легкові автомобілі, випущені після 1 січня 2010 року, а також заборонено ввезення автомобілів із країни, визнаної агресором. Крім того, фізична або юридична особа може ввезти за заниженими ставками лише один автомобіль і для власних потреб, а якщо такий автомобіль буде відчужено протягом впродовж 365 днів, то його власник зобов'язаний сплатити повну ставку акцизного податку.
Згідно із законом, зокрема, на вживані автомобілі з об'ємом циліндра бензинового двигуна до 1 тис. куб. см ставку акцизу пропонується встановити у розмірі EUR0,102 за 1 куб. см (аналогічно новим авто), що в 10,7 разу менше за діючу ставку акцизу для таких авто не старше за п'ять років (EUR1,094). Найбільше зниження ставки акцизного збору передбачено на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна 1-1,5 л: їх пропонується відповідно знизити майже в 22 рази - до EUR0,063 за 1 куб. см об'єму двигуна. Ставка акцизу для автомобілів із двигуном 1,5-2,2 л знижується в 6,2 раза - до EUR0,267, із двигуном 2,2-3 л - до EUR0,276 (увосьмеро), з двигуном понад 3 л - до EUR2,209 (у 1,5 раза).
Документом також передбачено зниження ставок акцизного збору на вживані легкові автомобілі з дизельними і напівдизельними двигунами.
У пояснювальній записці до законопроекту №3251, авторами якого є близько 100 народних депутатів, зазначалося, що на тлі девальвації національної валюти та падіння купівельної спроможності населення значно знизилися обсяги продажу автотранспортних засобів, що призводить до скорочення робочих місць і у виробництві, і в продажах авто та зниження надходжень до бюджету. «Споживачі не можуть купувати нові імпортні авто через їх високу вартість у гривні, а вживані імпортні - через високі ставки акцизного збору, що робить їх ціну неконкурентоспроможною», - йдеться в пояснювальній записці.
У документі нагадувалося, що в Україні від початку року діє стандарт Євро5 (тобто ввозити з Європи можна автомобілі не старше за 2009 рік випуску).
«Текст закону ще навіть не надійшов до Адміністрації президента», - повідомив агентству «Інтерфакс-Україна» прес-секретар президента Святослав Цеголко, відповідаючи на запитання щодо правдивості цієї інформації.
Раніше в четвер Березюк заявив, що президент України Петро Порошенко наклав вето на схвалений Верховною Радою 31 травня законопроект про зниження акцизу на вживані автомобілі.
За словами Березюка, «це плата за сьогоднішнє голосування» про внесення змін до Конституції України в частині правосуддя, за який «Самопоміч» не голосувала. «Закон про зниження акцизів на вживані авто - єдиний, який віддає гроші людям реально в кишені. Інші - віртуальні гроші. На нього чомусь накладено вето», - сказав він.
31 травня Верховна Рада 237 голосами ухвалила в другому читанні законопроект, яким тимчасово (до 31 грудня 2018 року) значно знижуються ставки акцизного збору на вживані легкові автомобілі, зокрема, з метою мінімізації використання схем «тимчасового ввезення» для ухилення від сплати податків.
Згідно з внесеною до другого читання поправкою, закон набуває чинності з першого числа місяця, що йде за місяцем його публікації.
Законом передбачено зниження ставок акцизного податку тільки на легкові автомобілі, випущені після 1 січня 2010 року, а також заборонено ввезення автомобілів із країни, визнаної агресором. Крім того, фізична або юридична особа може ввезти за заниженими ставками лише один автомобіль і для власних потреб, а якщо такий автомобіль буде відчужено протягом впродовж 365 днів, то його власник зобов'язаний сплатити повну ставку акцизного податку.
Згідно із законом, зокрема, на вживані автомобілі з об'ємом циліндра бензинового двигуна до 1 тис. куб. см ставку акцизу пропонується встановити у розмірі EUR0,102 за 1 куб. см (аналогічно новим авто), що в 10,7 разу менше за діючу ставку акцизу для таких авто не старше за п'ять років (EUR1,094). Найбільше зниження ставки акцизного збору передбачено на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна 1-1,5 л: їх пропонується відповідно знизити майже в 22 рази - до EUR0,063 за 1 куб. см об'єму двигуна. Ставка акцизу для автомобілів із двигуном 1,5-2,2 л знижується в 6,2 раза - до EUR0,267, із двигуном 2,2-3 л - до EUR0,276 (увосьмеро), з двигуном понад 3 л - до EUR2,209 (у 1,5 раза).
Документом також передбачено зниження ставок акцизного збору на вживані легкові автомобілі з дизельними і напівдизельними двигунами.
У пояснювальній записці до законопроекту №3251, авторами якого є близько 100 народних депутатів, зазначалося, що на тлі девальвації національної валюти та падіння купівельної спроможності населення значно знизилися обсяги продажу автотранспортних засобів, що призводить до скорочення робочих місць і у виробництві, і в продажах авто та зниження надходжень до бюджету. «Споживачі не можуть купувати нові імпортні авто через їх високу вартість у гривні, а вживані імпортні - через високі ставки акцизного збору, що робить їх ціну неконкурентоспроможною», - йдеться в пояснювальній записці.
У документі нагадувалося, що в Україні від початку року діє стандарт Євро5 (тобто ввозити з Європи можна автомобілі не старше за 2009 рік випуску).